Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Bygget av Xoa7, rapporter här. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24927)

KMW 2009-12-09 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 198858)
Du har fått mejl!

Ja titta det hade jag, hur visste du det? :confused:
3DS är ett alldeles utmärkt format för min del.
Jag klarar en mängd olika format och 3DS är ju närmast standard. :)

/Anders

Bengan 2009-12-09 16:38

Citat:
Ursprungligen postat av KMW http://www.e-buzz.se/forum/images/eb...s/viewpost.gif
Hej, fick en fråga i RailSim-forumet (http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...t=25147&page=2) om jag ville hjälpa till konvertera över till RS/RW?
Kan ta emot de flesta format och fixa till för RS/RW och även MSTS om så är.

Håller med föregående talare om att kan vi sprida vårt svenska material till en bredare publik så är jag med på det.
Vi är så pass få som tar fram saker så ska vi få någon volym behöver vi hjälpas åt.

Åter till X7an, behöver modellfiler och texturer samt eventuellt någon enklare beskrivning av saker att hålla koll på.
Fast jag väntar gärna om du fortfarnde håller på med justeringar i själva modellen.
Min adress är kmw (kanelbulle) nklj.se och har inga begränsningar i storlek så det är bara att skicka.

/Anders

Du har fått mejl!

Det här tycker jag är kul.:Fnissa::Fnissa::Fnissa:
Att samarbete mellan dom olika spelen, verkligen blir av.
Istället för allt gnafs, hit och dit, om vilket spel som är bäst.:visslar:
Håller tummarna, att samarbetet kommer att hålla i sig.:tumme_upp::tumme_upp::applad::applad:

lan 2009-12-11 21:17

091211 Klar till Jul!?

8 bifogad(e) fil(er)
Vi är inne i en intensiv fas med scriptning(svenolov), broms och detaljkontroll(korvtiger) och eviga småändringar. Jag tror vi tack vare svenolov får modellen helt funktionell från TRS2004 till TS2010! Håller själv på att justera natttexturen (som kopplas in när man slår på strålkastarna). Jag laddar upp lite bilder så ni kan se hur innerbelysningen ser ut vid olika tider på dygnet och så er väntan blir lite lättare.

lan 2009-12-15 22:18

SJ MK2 Hg pant?????

3 bifogad(e) fil(er)
Inför uppladdningen av X7/U7 saknar jag referens till var emges strömupptagare "SJ MK2 Hg pant" finns att ladda ned. Jag har den på min dator med <kuid: 36713:57022> av emges men har ingen aning varifrån jag fått den. Den är nödvändig för uppladdningen av X7/U7 så om nåt vet nåt hör av er!

Här kommer tre bilder på saker ni redan nu kan ladda ned från DLS så slipper ni sitta och göra det när releasen kommer (inom en vecka? Förhoppningsvis!). Allt annat utom emges f-b-n-d-e strömavtagare kommer att vara med i releasen.

Att ladda hem:

lan 2009-12-16 11:29

Upphittad strömavtagare!

Strömavtagaren "SJ Hg MK2 pant" var med i CDPn till Hg-loket på
"Svenska Tåg 2004" av STW. Licensensen lyder:

license "Copyright © 2003 by The Swedish Train Workshops. All rights reserved.

The contents of this distribution (models, textures, data, etc) is freeware and must not be used commercially in any way.
Redistribution and use of this distribution are permitted provided that the following conditions are met:

1. Redistributions must retain the above copyright notice, this list of conditions and the following disclaimer.
2. Redistribution of this package is only allowed with the author's approval as a free download on the Internet in an unaltered form.
3. NO part of any content can be reproduced, changed or altered without WRITTEN CONSENT of the author(s).
4. NO texture, part of or whole, can be reproduced, changed or altered without WRITTEN CONSENT of the author(s).
5. No part of any scripts my be used commercially and proper credit should be given if copied.
6. Any modification of the content must be distributed separately after WRITTEN CONSENT of the author(s).

DISCLAIMER:
THIS DISTRIBUTION IS PROVIDED BY THE SWEDISH TRAIN WORKSHOPS ''AS IS'' AND ANY EXPRESS OR IMPLIED WARRANTIES, INCLUDING,
BUT NOT LIMITED TO, THE IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, OR NON-INFRINGEMENT, ARE DISCLAIMED.
IN NO EVENT SHALL THE SWEDISH TRAIN WORKSHOPS BE LIABLE FOR ANY DIRECT, INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL, EXEMPLARY, OR CONSEQUENTIAL DAMAGES
(INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, PROCUREMENT OF SUBSTITUTE GOODS OR SERVICES; LOSS OF USE, DATA, OR PROFITS; OR BUSINESS INTERRUPTION)
HOWEVER CAUSED AND ON ANY THEORY OF LIABILITY, WHETHER IN CONTRACT, STRICT LIABILITY, OR TORT (INCLUDING NEGLIGENCE OR OTHERWISE)
ARISING IN ANY WAY OUT OF THE USE OF THIS SOFTWARE, EVEN IF ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGE.
"
Punkt 2 ovan är omöjlig att uppfylla om inte emges går att få tag i!!!!!!

2. Redistribution of this package is only allowed with the author's approval as a free download on the Internet in an unaltered form.

Med denna licens som stöd kommer jag att ladda upp strömavtagaren!
Ev. stämmningsansökan kan lämnas till Varbergs Tingsrätt.

korvtiger 2009-12-16 16:22

Du kan fråga Janne. Jag fick lov av honom att lägga upp emges/MatsS' STW Koppel.

Jag tror inte att de har någon emot det, STW menar jag. Enligt Janne var denna licens till bara för att de inte ville att man skulle sprida filer utan deras vetskap och som payware. Om du vill ha Jannes mail så kan jag skicka den om du inte redan har den.

Fredrik 2009-12-16 16:52

Lägg upp strömavtagaren. Skulle förvåna mig mycket om det finns några problem. Texten ovan är skriven för att förhindra rent missbruk av STWs produkter. Att använda det till dina fina modeller är inte missbruk så lägg upp bara! Jag tar ev. skit i så fall! :)

X2an 2009-12-16 16:59

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 199236)
Lägg upp strömavtagaren. Skulle förvåna mig mycket om det finns några problem. Texten ovan är skriven för att förhindra rent missbruk av STWs produkter. Att använda det till dina fina modeller är inte missbruk så lägg upp bara! Jag tar ev. skit i så fall! :)

Ja, höller med! Säg, är svenolov färdig med scriptet eller? Undrar bara, för om den koomer ut hjulafton blir det bra, med annandag hjul kanske jag vill hällre, för att då är min födelsedag! :grin:

lan 2009-12-16 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 199236)

Tack Fredrik!

lan 2009-12-16 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av X2an (Inlägg 199238)
Ja, höller med! Säg, är svenolov färdig med scriptet eller? Undrar bara, för om den koomer ut hjulafton blir det bra, med annandag hjul kanske jag vill hällre, för att då är min födelsedag! :grin:

Enligt planen skall den komma alldeles efter 21/12. Lite problem med skripten till "TS2010 över TS2009" men det ordnar säkert svenolov!

lan 2009-12-16 21:15

Ny Tråd, denna kommer att avslutas snart.

Inför releasen av X7/U7:

Jag lägger upp en ny tråd under Trainz-Allmänt om Trainz som heter X7/U7 Diskussion.
Modellen blev ganska avancerad och frågetecken kommer att uppkomma trots att dokumentationen blir omfattande. X7-teament (LAn, Korvtiger och Svenolov) kommer att försöka besvara frågor efter hand.

Marcus Gustavsson 2009-12-16 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 199277)
Inför releasen av X7/U7:

Jag lägger upp en ny tråd under Trainz-Allmänt om Trainz som heter X7/U7 Diskussion.
Modellen blev ganska avancerad och frågetecken kommer att uppkomma trots att dokumentationen blir omfattande. X7-teament (LAn, Korvtiger och Svenolov) kommer att försöka besvara frågor efter hand.

trevligt trevligt! ser fram emot modellen, kommer i ungefär lagom tid för ens födelsedag med :tumme_upp:

hgkn 2009-12-30 19:56

Tack och god fortsättning på alla vis. Har inte hängt med så bra i svängarna då jag haft hård-disk krach. Har nu ominstallerat en ny.
Fråga: Hur får jag bort God Jul från motorvagnen?
Tack för detta suveräna bygge.
Gott nytt År allesamman.

korvtiger 2009-12-30 20:49

Du öppnar CMP och letar reda på Xoa7 motorvagn.
Öppna den genom att högerklicka och välj Edit>Edit in Explorer.
Öppna filen config.txt.
Ta bort följande rader som hittas ungefär 1/4 in i texten:
Kod:

grafitti_v {
        mesh                                        "x7_body/grafitti.im"
        auto-create                                0
        att                                        "a.grafitti_v"
        att-parent                                "default"
}
grafitti_h {
        att                                        "a.grafitti_h"
}

Commita och kör!

lan 2009-12-30 21:22

Ta inte bort hela "Tagen"!

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av korvtiger (Inlägg 200189)
Du öppnar CMP och letar reda på Xoa7 motorvagn.
Öppna den genom att högerklicka och välj Edit>Edit in Explorer.
Öppna filen config.txt.
Ta bort följande rader som hittas ungefär 1/4 in i texten:
Kod:

grafitti_v {
        att                                        "a.grafitti_v"
}
grafitti_h {
        att                                        "a.grafitti_h"
}

Commita och kör!

Då tar man helt bort dom plan som är grafitti, det räcker med att sätta auto-create = 0. Det kan komma en situation när man vill skriva något annat än en julhälsning på vagnsidorna t.ex "Dellenbanan" eller annat och då är planen bra att ha kvar eller hur Korvtiger?

T.ex:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:45.