Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - MSTS / Open Rails (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Trollhättanrutt (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=3417)

Bombardier Train 2009-09-16 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 191357)
Hej!
Ja, äntligen är hela Norge klart!
Kornsjø station med folk.
Sista norska signal.
Första svenska Mazz signal.

Tänkte på en sak, borde det inte vara lite längre plattformar? Alla tåg får ju inte plats. Väldigt fint bygge iaf! :tumme_upp::)

Totte 2009-09-16 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 191660)
Tänkte på en sak, borde det inte vara lite längre plattformar? Alla tåg får ju inte plats. Väldigt fint bygge iaf! :tumme_upp::)

Tack för trevliga kommentarer!
Angående plattformar har jag gått efter verkligheten som möjligt. I Kornsjø har tåguppehåll upphört för några år sen.

Bombardier Train 2009-09-17 08:08

Men om inga tåg stannar, varför står det då människor på plattformen? Fotar de tåg? :grin:;)

Wasso 2009-09-17 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 191069)
Hej!
Ja, nu är Sarpsborg är klart. Gantrybryggorna är rätt i ordning, folk finns på plats, signalerna syns bra och perongerna av trä ändrat. Loket har fått "Signal speed display" på plats istället för bromstryck.

Hur fixade du Signal speed display?

Bombardier Train 2009-09-17 16:21

Hej!

Totte fixade signal-speed-display i Cabeditor, som finns under
C:Program\Microsoft Games\Train simulator\Editor & Tools :)

Wasso 2009-09-17 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 191745)
Hej!

Totte fixade signal-speed-display i Cabeditor, som finns under
C:Program\Microsoft Games\Train simulator\Editor & Tools :)

Tror du att du kan berätta lite enkelt för mig hur man gör?

Bombardier Train 2009-09-17 19:08

Nej, tyvärr. Det är lite för komplicerat. Men pröva dig fram i Cab-editorn! Öppna RC-lokets hytt i programmet,
och sen kan man infoga funktionerna. :)

Wasso 2009-09-17 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 191758)
Nej, tyvärr. Det är lite för komplicerat. Men pröva dig fram i Cab-editorn! Öppna RC-lokets hytt i programmet,
och sen kan man infoga funktionerna. :)

Jag öppnade Cabwiewn i programmet och dubbelklickade på den displayen som visar fel. I rutan som kom upp valde jag "Signal Speed Display", sedan ändrade jag till Km/t och gröna i stället för gula siffror. Sedan sparade jag och körde loket, då var det en "Signal speed display" men den visar fel hastighet... varför gör den det??

mibl 2009-09-17 20:36

"Signal speed display" visar hastigheten som nästa signal visar. Till exempel om nästa signal visar "kör 40" visas 40 i SSD. Visar signalen "stopp" visas 0. Visar signalen "kör" visas ruttens största tillåtna hastighet alternativt den maxhastighet man sätter i Cabeditor, om den är lägre än ruttens sth vill säga. "Signal speed display" visar alltså inte vad hastighetstavlorna visar, tyvärr.

Mycket visar blev det...:)

/Micke

Wasso 2009-09-18 08:01

Citat:

Ursprungligen postat av mibl (Inlägg 191761)
"Signal speed display" visar hastigheten som nästa signal visar. Till exempel om nästa signal visar "kör 40" visas 40 i SSD. Visar signalen "stopp" visas 0. Visar signalen "kör" visas ruttens största tillåtna hastighet alternativt den maxhastighet man sätter i Cabeditor, om den är lägre än ruttens sth vill säga. "Signal speed display" visar alltså inte vad hastighetstavlorna visar, tyvärr.

Mycket visar blev det...:)

/Micke

Så du menar att den inte visar vad man får köra i, utan vad nästa signal visar??

mibl 2009-09-18 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av Wasso (Inlägg 191778)
Så du menar att den inte visar vad man får köra i, utan vad nästa signal visar??

Japp, så är det. Inte riktigt som ATC alltså.

/Micke

Wasso 2009-09-18 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av mibl (Inlägg 191780)
Japp, så är det. Inte riktigt som ATC alltså.

/Micke

Synd :(

I cab editor kunde man också ändra till något som hette ATC-Display. Vad är det??

mibl 2009-09-18 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av Wasso (Inlägg 191785)
Synd :(

I cab editor kunde man också ändra till något som hette ATC-Display. Vad är det??

Tyvärr, det vet jag inte.
Men nu håller vi på och spårar ur den här tråden som ju handlar om Trollhättanrutten.:)

/Micke

Wasso 2009-09-18 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av mibl (Inlägg 191787)
Tyvärr, det vet jag inte.
Men nu håller vi på och spårar ur den här tråden som ju handlar om Trollhättanrutten.:)

/Micke

Ok.

Ja, nu får vi hålla oss till ämmnet:visslar:

Totte 2009-09-18 17:14

Tack! Det är bra nu.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:59.