![]() |
Så bra för dig. Hoppas allt funkar.
|
Problem
Nu har jag problem. Rutten fungerar som den ska i Route Editor och Openrails, men INTE i MSTS eller Activity Editor. När jag försöker öppna den i AE, så kraschar programmet till skrivbordet och jag får Don´t send. När jag försöker ladda rutten i MSTS, så fryser laddningen på "Setting up simulation" och inget mer händer (ingen krash). Jag har prövat att ta bort alla paths, services osv, men det hjälper inte. Någon som vet? Vill helst inte behöva ta tillbaka backup!:o
|
Ojdå!
Gjorde du nå´t efter ha gjort färdig med signalerna. Hastighet eller nå´t. Spåren? |
Jag ändrade om spåret lite vid Uppsala C, la till en växel. Men jag var noga med att spara efter att jag tog bort det gamla spåret och innan jag la dit det nya.:vetej:
|
Citat:
Gjorde du backup precis efter signalerna? Om ja så får du gå tillbaka till den backup, tyvärr. Man kan inte ändra spåren där det finns signaler i mellan. |
Det visste jag inte. Tack så mycket för svaret! Jag har backup från efter att signalerna var klara, så det är bara spårljud och järnvägsövergångar jag måste göra om.:)
|
Bra!
Om signaler till bommarna, var försiktigt med dem. Rekomenderar att du testar simmen varje gång du fixat signaler till bommarna i taget. |
Ok, ska göra det. Vad kan bli fel med dem?:)
|
Förresten, det blir väl inte problem med signalerna när jag bygger vidare på rutten? Alltså om jag bara bygger nytt spår, inte ändrar något.:)
|
Inga problem, för det finns ju inga signaler framför du lägger spår.
|
Det är bra att veta. Tänker ta lite paus med rutten nu, känns lite trist att göra om samma saker igen...:o
|
Det var visst signalerna till järnvägsövergångarna som hade förstört allting, för när jag tog bort dem i Uppsalaområdet så fungerade rutten igen. Nu har jag satt ut dom igen en och en och allting fungerar hittills bra.:)
|
:tumupp: :tumupp: :tumupp: Gör så.
|
Rutten är nu färdig. Jobbar på att plocka bort oanvända filer ur den så att nerladdningen blir mindre. För övrigt har alla träd och vissa övriga objekt fått snötexture i denna version, så att man får köra på vinter
|
Citat:
|
Rutten är nu släppt. I väntan på en "riktig" nedladdningssida finns den här: www.megaupload.com/?d=QMFZ8QDW
Kommentera gärna när ni har testat!:) |
Laddar ner nu. Hoppas man får lite tid att testa den bara. Jobbar imorron och sen är det ju jul...
|
Jag har bestämt mig för hur jag ska bygga vidare på banan: Nästa etapp blir sydvästut från Södertälje mot Gnesta, Flen och Katrineholm.
Jag behöver lite variation från Dalabanan! Katrineholm är 97 km från Södertälje, får se om jag tar mig ända dit eller nöjer mig med Gnesta eller Flen. Ett problem är sträckan Södertälje Hamn - Södertälje Syd undre. Den kommer att bli betydligt längre än IRL, men med något högre hastighet kan man klara tidtabellen utan problem (jag har testat). Bilder kanske kommer vad det lider...:) |
Bra Bönan!
Då kan du nergradera T-section till 38 och bygga vidare. Lycka till! 42 och 44 ger bara bekymmer. |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Södertälje syd .:)
|
De ser bra ut! Men då tycker jag du ska försöka dig på att bygga ut fabrikerna vid sjön så man får den där sjukt fina utsikten, du vet!
|
Jag har jobbat på det.;):)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag lagt alla spår vid Södertälje syd som de ska vara. Ser det ut att stämma?:)
|
Ser ut att stämma riktigt bra! Och känner verkligen igen mig på bilden! :) Snyggt bönan!
|
Wow är det ända jag kan säga :grin: skitsnyggt. Själv har jag inte MSTS men om jag hade haft det så skulle jag definitift ladda ner rutten när den är klar :tumme_upp: :tumme_upp: Har du kanske någon bild på Bergsbrunna som ligger utanför Uppsala, för jag skulle vilja se en sån för jag råkar bo där...
|
3 bifogad(e) fil(er)
Visst har jag det! Det är väl mest "generellt villaområde", jag har inte byggt hus för hus. Kanske kan du känna igen dig lite..?:rolleyes:
Som ni ser är det väldigt tomt på objekt en bit från spåret, men rutten är mest tänkt att ses från hytten.;) |
No extendet shape data for A1t0_2mStrt.s...
Vad kan de bero på? |
1 bifogad(e) fil(er)
Du saknar en global shape - fil. Trodde nog att just den var en som följde med i Xtracks...:visslar:
|
Bygger vidare mot Gnesa, här är en film:
http://youtu.be/tPZnYjU6Puk Gott nytt år önskar Stockholmsrutten!:) |
Klart jag känner igen mig :D Fast jag ser inte vart jag bor xD fast huset närmast övergången ska egentligen vara en busshållplats
|
Ett par bilder, söder om Södertälje syd på Grödingebanan, på väg mot Gnesta.:)
http://img857.imageshack.us/img857/4975/sydgrd1.jpg http://img830.imageshack.us/img830/5232/sydgrd2.jpg http://img14.imageshack.us/img14/5923/sydgrd3.jpg http://img805.imageshack.us/img805/3953/sydgrd4.jpg |
Citat:
|
Meget bra Bønan:tumme_upp::ber:
|
Härligt!
Kanske möts min rutt med din nånstans i Sthlm-Gbg. Hehe. |
Hehe, så långt orkar jag nog inte bygga.;)
|
Nu var jag riktigt rädd ett tag. Rutten kraschade om och om igen på samma ställe, utan att jag kunde förstå varför. Jag testade att köra på andra spåret, och då fungerade det. Plötsligt kom jag på vad det var för fel: Det ena spåret slutade med en röd stolpe, och då blev det visst problem. Felet är oftast mycket simplare än man tror, och nu är jag väldigt glad att det inte var värre fel...:grin:
|
Citat:
|
Eftersom jag arbetar med VBSR står byggandet av rutten för närvarande still.:)
|
3 bifogad(e) fil(er)
Varvar arbetet på VBSR med lite Stockholmsrutt... Kommentera gärna!:)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:57. |