Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   3D-design - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Nästa Y6-generationen ! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=29406)

lan 2011-08-02 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av bear (Inlägg 242534)
Vad jag vet ingen ting, det är alltså samma fordon fast med olika axlar/boggier. Det finns fordon som har bytt mellan spårvidderna under sin kariär.

891-vagnarna var smalare och byggdes för 891-banor, hur det är med 1067-vagnar och andra vet jag inte, men det kan vara som du säger, det är väl banprofilen som avgör?

u16802273 2011-08-02 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 242540)
891-vagnarna var smalare och byggdes för 891-banor, hur det är med 1067-vagnar och andra vet jag inte, men det kan vara som du säger, det är väl banprofilen som avgör?

Hej Lennart 891 Rälsbussen YBo5p ,10 st YBo5p byggdes om genom ett boggie byte från 891 mm till 1067 mm
ombyggnads år 1964 och fick littra YBo5t
Hälsningar Kenta978

lan 2012-02-13 15:39

Det är väl dags för release?

Vi började detta vådliga projekt i mars 2011 och det pågick i stort sett till augusti med ett intensivt arbete av Lok-Kalle, Korvtiger, Ekan, Bengan och undertecknad. Resultatet blev till slut, enligt mitt tycke, mycket bra. Svenolov ville att vi skulle vänta med releasen tills han hann titta på hyttskripten.

Men nu börjar jag glömma vad jag gjorde för ett halvår sedan och dessutom verkar aktiviteten på vårt forum ha nått ett lågvattenmärke!?

Så nu tänker jag släppa hela Y6 Generationen lite pö om pö !!!

Detta är ett jättepaket och jag måste testa varje vagn innan släpp!
Betatestarna har jag inte hört nåt från på månader så jag antar att dom inte har mer att tillföra!!!???

"Släppordningen" blir följande:
  1. YBo6
  2. UBo6
  3. X16/17
  4. YBo6SFF (den med panoramarförarfönster)
  5. YBo7
  6. YBo8
  7. YSo6 (inspektionsvagnen)
  8. UBFo6y (manövervagn med resgodsavdelning)
  9. UDFo15 (Post- och resgodsvagn)
  10. UF6 (Resgodsfinkan, Julosten kallad)
  11. GSJ YBo6
  12. GSJ UBo6
Sen kommer även X9, Paprikatåget att släppas, men det tar vi i denna tråd:

henrik645 2012-02-13 16:01

Läste det och kan knappt tro att det är sant! Jag har väntat och suktat och väntat och äntligen kommer de! Tack Lan! :drool: :)

lan 2012-02-13 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av henrik645 (Inlägg 256121)
Läste det och kan knappt tro att det är sant! Jag har väntat och suktat och väntat och äntligen kommer de! Tack Lan! :drool: :)

Tack Henrik, kul att se att nån blir glad! Men det blir väl ett par vagnar per dag, jag måste ju kolla upp att det mesta fungerar efter så lång tid i träda!

henrik645 2012-02-13 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 256123)
Tack Henrik, kul att se att nån blir glad! Men det blir väl ett par vagnar per dag, jag måste ju kolla upp att det mesta fungerar efter så lång tid i träda!

Ja det förstår jag, men ändå kul att de äntligen kommer! Ska ladda ner genast!:)

EDIT: Jo förresten, vad kräver vagnarna? Bara STL-koppel?

Trainsmith 2012-02-13 18:55

TACK!
så härligt.

torpet 2012-02-13 19:15

Tack för Y6 m.m.

Helt fantastiskt! Lysande härligt! Otroligt läckert!
Förra våren kunde jag knappt åka på en semesterresa när bygget av Y6 pågick. Nu blir det nog att hålla sig hemma resten av våren åtminstone!
Varmt tack för denna gedigna välarbetade produkt. Har åkt smalspår de senaste månaderna. Nu går det att byta spårvidd igen.
/Torpet

lan 2012-02-13 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av torpet (Inlägg 256133)
Helt fantastiskt! Lysande härligt! Otroligt läckert!
Förra våren kunde jag knappt åka på en semesterresa när bygget av Y6 pågick. Nu blir det nog att hålla sig hemma resten av våren åtminstone!
Varmt tack för denna gedigna välarbetade produkt. Har åkt smalspår de senaste månaderna. Nu går det att byta spårvidd igen.
/Torpet

Kul att höra sådana positiva omdömen, det kanske sporrar mig att fortsätta bygga?

lan 2012-02-13 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av henrik645 (Inlägg 256124)
Ja det förstår jag, men ändå kul att de äntligen kommer! Ska ladda ner genast!:)

EDIT: Jo förresten, vad kräver vagnarna? Bara STL-koppel?

Egentligen borde dom utrustas med Scharfenbergkopplen som ingår i STL Koppel, men jag har helt enkelt inte orkat med detta också! Men det kommer säkert när tiden är mogen!

ekankal 2012-02-13 20:02

Jaadu Lennart, nog för att man har dom här "bussarna" redan, men jag har ju varit med under projektets gång, och vet vilket JÄTTEJOBB du har gjort, så du ska ha ett SUPERSTORT TACK :applad:.

Man kan inte tacka nog ofta för allt du gör (såvida man inte är en bortskämd Trainzare, som inte visar sin uppskattning för nånting alls, och aldrig tackar för någonting [undrar om dom gör samma sak när dom får presenter, eller blir bjudna på mat oxå?) ;)
OBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IRONI med en hel massa sanning i ;).

lan 2012-02-13 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 256140)
Jaadu Lennart, nog för att man har dom här "bussarna" redan, men jag har ju varit med under projektets gång, och vet vilket JÄTTEJOBB du har gjort, så du ska ha ett SUPERSTORT TACK :applad:.

Man kan inte tacka nog ofta för allt du gör (såvida man inte är en bortskämd Trainzare, som inte visar sin uppskattning för nånting alls, och aldrig tackar för någonting [undrar om dom gör samma sak när dom får presenter, eller blir bjudna på mat oxå?) ;)
OBS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IRONI med en hel massa sanning i ;).

Tack Ekan,
det värmer ett igenfruset Trainzhjärta!

spyfrog 2012-02-13 21:25

Himla härlig rälsbuss du fått till. :tumme_upp:
Gillar den skarpt.

Jockes 2012-02-13 22:54

Även jag måste ge ett STORT tack till alla inblandade i detta projekt! Ni har verkligen lyckats bygga upp ett riktigt riktigt fint tåg! Själv måste jag erkänna att jag är värdelös på att kommentera... Men det beror på flera saker, jag tycker det känns för lite att bara skriva "Snyggt arbete!"... Och dels har intresset för Trainz minskat. Men jag fortsätter på min rutt, och hoppas, någon dag, kunna släppa den, och då ska den självklart finnas aktiviteter med denna fantastiska "buss"!!!! :)

STOOOOORT TACK till alla inblandade i projektet!

vovven47 2012-02-14 04:59

TACK alla inblandade för dessa JÄTTEFINA vagnar. Sånt här gör att man fortsätter att engagera sig i Trainz och väcker dessutom upp många gamla minnen från den tid man åkte med dessa på Halmstad-Nässjö banan.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:44.