Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Pisstråden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=20233)

Bombardier Train 2010-11-22 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Rasmus96 (Inlägg 223516)
Tråkigt. Händer då och då hetsteka dagar på sommaren i bussar, tunnelbanan och pendeltåg. Hände en gång att en äldre parson svimmade av i mitt tåg vid skanstull. Så´vårat tåg blev stående och sedan såg man hur det kom ner ambulans personal med en bår och hämtade den kolapsade. Men det blr nog rätt varmt i tågen varma sommardagar under rusningstrafik då alla står helt ihop trycka och vad jag vet så har inte C20 någon air condition. Förutom C20F den har air condition. SL sa att det behövs ingen air condition för det blir aldrig så varmt. C20 har ´bara luft som ventilation. Dåligt snåla SL!:mad: Nä Sl är helt ockej förutom dyta biljett priser och ingen air condison och lite till.

Jo, sådant är nog ganska vanligt. För några veckor sedan var det också en gammal man som ramlade omkull i svängen i Skanstull. (Buss 4) Detta har hänt två gånger dessutom, när jag har varit med. :)

simonbertilsson 2010-11-28 13:10

Det där vita på marken. Det brukar inte dyka upp på allvar förrän i januari, men nu har vi någon form av snöbonanza redan i november.
Usch! :tumner:

Olaf Lindström 2010-11-29 11:50

2 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 223897)
Det där vita på marken. Det brukar inte dyka upp på allvar förrän i januari, men nu har vi någon form av snöbonanza redan i november.
Usch! :tumner:

Men alltså Simon! Se det positiva, det är jävligt häftigt att röja snö ute i smålandsskogarna!(två bilder tagna med mobilen igår, därav den usla kvaliten!;))

simonbertilsson 2010-11-29 20:14

Det positiva idag var att jag jobbade nästan två normala arbetsdagar på en dag. Drygt 15 timmar hade gått när jag stämplade ut idag. Allt detta tack vare den [ ironi]underbara[ /ironi] vita kalla snön... ;)

bönan 2010-12-06 14:24

Nu har jag sent om sider fått svar från Protrain-supporten. Tog över 2 veckor! Jag skrev min fråga på klar och tydlig engelska, och mottagaren har uppenbarligen förstått, eftersom jag har fått ett svar. Det lilla problemet är bara att de svarade på tyska!:mad:

JohanS 2010-12-06 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 224420)
Nu har jag sent om sider fått svar från Protrain-supporten. Tog över 2 veckor! Jag skrev min fråga på klar och tydlig engelska, och mottagaren har uppenbarligen förstått, eftersom jag har fått ett svar. Det lilla problemet är bara att de svarade på tyska!:mad:

använd google translate, hihi

bönan 2010-12-06 16:35

Ja, man får väl försöka, eller vänta på att min pappa (som kan tyska) kan hjälp mig:rolleyes:

Eric B 2010-12-11 22:27

Jahapp, självmordsbombare sprängde sig själv till döds nyss. TT fick ett mejl med terrorliknande propaganda med uppmaningen att slå till mot Sverige ca 10 min innan sprängdådet. Turligt nog sprängde självmordsbombaren enbart sig själv och ingen annan men man kan ju undra vad som hade hänt om denne befunnit sig på Drottninggatan och om hans 5 andra rörbomber detonerat med...obehagligt värre!

Rasmus96 2010-12-12 14:06

Ja det va jävligt tur att ingen dog förutom han som sprängde sig själv. Men man kan inte vara så säker att det inte händer något mer. Eftersom det är juletid och många åker in till stan för att handla julklappar då är det väl perfekt för sprängningar. Fy fan vilken tur att bara en bomb detonerade skulle de andra ha detonerat så skulle man inte vetat hur illa det hade slutat. :(
Man får ett obehag när sånt här händer åker ju tunnelbana till skolan. Och där är det mycket folk tänk om det händer något där. Ush deta kan ju även varit det enda men man ska veta att det kan hända igen men det hoppas vi inte. Ja nu lär väl säker heten öka i stan.

X2an 2010-12-12 15:50

Tack och lov att min bror och mamma klarade sig, de var i området när det hände! Tack gode gud också att ingen annan dog! :ber:

maxlk96 2010-12-13 15:14

Jag tappade precis bort 1080 kr på bussen:oskyldig::Fnissa:

Sparkfot 2010-12-13 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av maxlk96 (Inlägg 224854)
Jag tappade precis bort 1080 kr på bussen:oskyldig::Fnissa:

Jag har två frågor:

1. Varför går du omkring med tusen spänn på dig?

2. Hur lyckades du tappa bort dem?

Kristian 2010-12-16 02:32

Har tappat busskortet. Lite småsurt eftersom det var ett årskort värt drygt 7000:-... Visst, det är bara två veckor kvar på det och jag åker mest bil, men ändå. ;) Det är förlustanmält och ett nytt är på väg.

Jonatan 2010-12-16 14:48

Ligger sjuk såhär inför jul. Feber med kallsvettningar och rethosta och huvudvärk och rena storforsen ur näsan. Har också ordentliga sovstörningar så jag får inte den sömn jag behöver för att bli frisk. Dricker hinkvis med vatten och ploppar i mej en Alvedon då och då men man blir ändå inte bra. Nej att vara sjuk suger.

http://a.deviantart.net/avatars/w/h/...dffffplz.png?1 Men för FFFF

Totte 2010-12-16 16:20

Hej!
Jag är också förkyld sedan tre veckor med hosta. Jättejobbigt!
Jag blir fort trött för att kunna bygga min rutt. Jättetrögt. Samtigt har vi mycket att göra inom familjen. Barnbarnen smittar oss hela tiden med starka bakterier och virus. Blää!!

bönan 2010-12-16 17:02

Otrevlig att va sjuk! Jag är lite rädd att åka på ögoninflammation eftersom en kompis har det och flera andra har blivit smittade...:(

bönan 2010-12-19 20:25

Av någon anledning har min profil på Bad Company 2 fullständigt nollställts. Jag har blivit av med alla grejjor jag hade låst upp, är åter Private 1 och har noll poäng!:mad::mad::mad: Nu återgår jag till Battlefield 1942 om jag känner för att spela den typen av spel:Yeah::Yeah::Yeah:

Kristian 2010-12-23 23:03

Idag hittade jag Trafiknostalgiska förlagets försäljningsstånd på Centralen och köpte en bok åt mina föräldrar i julklapp. När jag hade betalat och fått boken i en påse så hittade jag ytterligare en bok som jag köpte. När jag hade betalat den så skyndade jag iväg till pendeln med kassen som endast den första boken låg i... Väl hemma skulle jag slå in böckerna och upptäcker att den ena ligger kvar hos försäljaren. Lite småsurt, men tack och lov så rörde det sig bara om 150 kronor.

jonte34 2010-12-29 20:19

Min pappas kompis dog igår det känns tungt att se pappa ledsen. :(

Micke.L 2010-12-29 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av jonte34 (Inlägg 225981)
Min pappas kompis dog igår det känns tungt att se pappa ledsen. :(

Det är verkligen jobbigt att se sina närmaste ledsna :(

jonte34 2010-12-29 20:54

Ja verkligen det är inte alls roligt. :(

nejmeg 2011-01-02 15:09

Fyrverkerier på nyår är ett jäkla piss, synd om djuren som måste lida och ibland dö av chock bara för att egoistiska människor måste se något vackert och göra tradition varje år. För att inte tala om att det utökats till mer än bara nyår.
Förbjud försäljning av fyrverkerier istället.

nejmeg 2011-01-02 15:11

Citat:

Ursprungligen postat av jonte34 (Inlägg 225994)
Ja verkligen det är inte alls roligt. :(

Beklagar. Du får försöka pigga upp honom om det är möjligt.

Dson 2011-01-07 17:41

Flyttpackar. Imorgon lördag flyttar jag ut ur huset här i Åre och istället kommer jag bo i kappsäck några veckor till jag får tillträde till en lägenhet i Krokom.
Känns trist, jag trivs bra i huset här och jag gillar Åre som by. Men det ska bli skönt att komma närmre stan och tjejen. Dessutom får jag ju bara 18 istället för 26 mil till jobbet!:)

henrik645 2011-01-08 14:17

Dls

Download station är nere!
Det är så himla *censurerat* dåligt!!!!!:datastrul::datastrul::datastrul: Nu blir det inga nedladdningar på ett tag!:mad::mad::mad:

Kristian 2011-01-08 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av henrik645 (Inlägg 227123)
Download station är nere!
Det är så himla *censurerat* dåligt!!!!!:datastrul::datastrul::datastrul: Nu blir det inga nedladdningar på ett tag!:mad::mad::mad:

Fungerar utan anmärkning för mig...

henrik645 2011-01-08 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Kristian (Inlägg 227127)
Fungerar utan anmärkning för mig...

Ja, ibland funkar det, ibland inte. Du har tur...;)

Kristian 2011-01-08 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av henrik645 (Inlägg 227153)
Ja, ibland funkar det, ibland inte. Du har tur...;)

Synd att jag inte spelar så mycket TRS längre då. :D

nejmeg 2011-01-09 00:20

Morfar bröt lårbenshalsen och morbror fick två proppar i lungan igår, så oron har stigit rejält under kvällen. Rädd att det inte ska gå bra för någon av dem :vetej:

henrik645 2011-01-09 10:01

Citat:

Ursprungligen postat av nejmeg (Inlägg 227176)
Morfar bröt lårbenshalsen och morbror fick två proppar i lungan igår, så oron har stigit rejält under kvällen. Rädd att det inte ska gå bra för någon av dem :vetej:

Hoppas åtminstone någon av dem klarar sig:oskyldig::(

nejmeg 2011-01-09 17:44

Citat:

Ursprungligen postat av henrik645 (Inlägg 227186)
Hoppas åtminstone någon av dem klarar sig:oskyldig::(

Ja, håller tummarna för det, har varit ett alltför turbulent år som passerat redan...

Rasmus96 2011-01-10 14:38

Hoppas det löser sig bra nejmeg

Imorn börjar skolan igen :(

sealpower 2011-01-15 15:22

bärbar dator + julmust är en så där halvdålig kombination:mad:

Nåja, jag var snabb och hann suga bort allt med dammsugaren inan det hann nå ner till elektroniken och har spenderat den här dagen till att montera lös alla mekaniska komponenter i tangent bordet och diskat dem med diskmedel. Så nu funkar allt 93% perfekt igen.

alexfaldt 2011-01-18 08:50

Då sket sig provkörningsresan till Kiruna med Rd2 tack vare urspårningen norr om Bräcke igår kväll.

Så surt!

Olaf Lindström 2011-01-18 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av alexfaldt (Inlägg 227787)
Då sket sig provkörningsresan till Kiruna med Rd2 tack vare urspårningen norr om Bräcke igår kväll.

Så surt!

Ni kunde ju alltid åka över Sundsvall-Kramfors-Sollefteå-Långsele, eller?;):rolleyes:

Surt värre iaf, när det är en resa som är lite speciell!

nejmeg 2011-01-20 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av Rasmus96 (Inlägg 227298)
Hoppas det löser sig bra nejmeg

Imorn börjar skolan igen :(

Äsch, var glad åt att du får lära dig massor av spännande saker. Jag hoppas du trivs utöver det där "måste-görat" i skolan.

---
Mer piss: Sj har valt att ställa in viss avgångar från 10/1 - 25/2 mellan Stockholm-Falun, tyvärr faller mitt beräknade Uppsalabesök fallit på dessa avgångar, som av någon jädra anledning inte ens ersätts med buss (bara en avgång gör tydligen det)...

Mikey 2011-01-27 15:04

De så kallade bussarna som kör mig till skolan var dag är ju inte åkbara för fem öre. :mad:

Nu på vintern är det konstant isbana genom hela bussarna på golvet, och alltid frost på insidan av alla fönster. Stolarna är alltid fuktiga och temperaturen är densamma som utomhus. Varenda dag jag åker till och från skolan får jag sitta inklämd mellan stolarna (kan man kalla två bitar plywood och lite tygslamsor för det?) och huttra och frysa under hela resorna. Element finns, men har aldrig någonsin varit igång.

I morse var det som vanligt, förutom att bakdörren var krockad så det var en glipa på en decimeter där det vällde in kalluft. Som vanligt blåser det även in genom dragspelet och hålen i taket. Detta gäller en enda modell av bussar, som tyvärr är den vanligaste där jag bor. Alla andra bussar är som man förväntar sig att dom ska vara. Normala stadsbuss-stolar med en normal temperatur. I eftermiddags blev det samma busstyp. Jag satte mig på en stol som sedan visade sig sakna stoppning. Det var en bit plywood med en pålimmad tygslamsa som jag fick sitta på. Även en lucka i golvet in till motorutrymmet stod på glänt, så det gick inte att ha en normal konversation heller.

Jag mailade bussföretaget som kör för några dagar sedan och berättade i detalj allt som är fel och att det måste åtgärdas innan någon blir skadad. Det ska inte vara på det här viset med isbanor inne i bussen och stora hål i karossen och inga radiatorer som värmer.
Svaret löd: "Du kan inte förvänta dig samma innetemperatur året runt. Vi gör regelbundna tester och inget är fel. Om du har andra frågor får du maila Scanias kundtjänst." Dom skrev absolut ingenting om inredningen (eller det som inte finns av den). Detta känns ju verkligen seriöst av företaget...

fremi 2011-01-27 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Mikey (Inlägg 228462)
[...]

Det du beskriver låter ganska konstigt. Vilket bolag kör så risiga bussar?

Mikey 2011-01-27 16:17

Det är Arriva som kör åt SL. Det största problemet är att SL hänvisar till Arriva, som i sin tur på hemsidan hänvisar till SL och inte har några vettiga kontaktuppgifter. Jag hittade dock en mailadress till ett huvudkontor i Danmark, och till synes kom mailet något så när rätt då det svarades på Svenska. Tyvärr läste dom inte igenom mailet innan de svarade, för de struntade i ungefär allt som var skrivet och hänvisade till busstillverkaren. Vad kan dom göra? Arriva verkar inte vilja ha något med ärendet att göra. Jag har kontaktat SL igen och hoppas på att få något vettigt ur dem denna gång.

Micke.L 2011-01-27 17:05

Vilken busstyp är det vi pratar om?

Förarna kan ju knappast gilla att köra de bussar du beskriver heller.

I Täby har vi faktiskt väldigt bra bussar. Vanligast på min linje är Volvo B9S som är komfortabel och fungerar bra. Även dessa bussar rullar i Täby. Dessa är också bra, fast jag gillar inte riktigt dem för att det känns mer som en "blåbuss" som kör längre sträckor än en förortsbuss.

Har du förövrigt skrivit här? http://dialog.sl.se/

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:54.