![]() |
Skulle man kunna få det översatt på Svenska.
|
Dl ...
Citat:
Att Download Helper inte fungerar verkar väl inte vara något nytt. Men kan du inte använda FTP:Länk istället för att plocka ner saker, har förstått att andra göra så?!. TW |
Blir väl ungefär såhär på Svenska: Varje mjukvaruplats inte endast tekniska kraven mot datorn utan också självklara kunskaper från användaren.
Tack Olaf för stöd med vissa ord i början..:D |
Svårt att översätta en text när man inte såg sammanhanget(åt Tobias då). Men här är väl en korrekt och mindre teknisk översättning:
Varje mjukvara(spel, program etc) ställer inte bara tekniska krav på datorn, utan även vissa krav på tekniska kunskaper hos användaren. Spekulerar inte vidare i vad han kan mena med det...:p |
Jag skulle vilja utöka det där.
Det borde ställas krav på de som gör mjukvaran också. Det är ju faktiskt en del underliga saker i TRS som har uppmärksammats här. Det som jag ännu inte sett något om men själv fått uppleva när jag bytte från 2004 till 2006 är uppritningsfel. Vagnar och lok kan bli konstigt uppritade. I en vinkel kan en vagn vara helt förvriden för att i nästa vinkel vara helt riktig. I hyttbild där lokföraren sitter till höger kan plötsligt allt till vänster vara täckt utav en blå vägg. Men efter lite panorerande till höger och vänster kan plötsligt allt se helt riktigt ut igen eller kanse inte. Någon mer som har detta? |
Lite mer tänkvärt:
Vill inte undanhålla er detta.
The 50-50-90 Rule. If you have a 50-50 chance to get something right, there is a 90% probability you will stuff it up! |
Citat:
mvh .... Mats |
Javisst, MatsH.
TRS 2006 är ju lite mer tungkörd än TRS2004 Så jag sänkte inställningreglagen till näst högst. Nu har jag återställt dem och problemet försvan. Får väll försöka skruva upp datorn senare också. Du skall ha tack för upplysningen. |
Vad har detta att göra med DLH???
|
Hej ...
Jo, jag köpte TRS06 idag och installerade.
Jag har inga problem med Download Helper eller med Content Manager Plus alls, allt fungerar. Så jag undrar, alla ni som inte får det att fungera gör ni rätt?! Jag vill inte verka märkvärdig på något sett men om inte Download Helper fungerar så brukar det vara brandväggen som är felet. Så har det jämt varit för mig med Trainz. Har ni gjort så här med TRS06. 1. Installera TRS06 på datorn. 2. Starta om datorn. 3. Registrera dig på Planet Auran. 4. Skriv in användar namn och lösen ord under "options" - "configure trainz" och sedan klicka på rutan (always online). 4.1. Se också till att (om det behövs) att brandväggen tillåter trainz att få kontakt med internet. Det är allt, sedan bör det fungera. TW |
Så är det nog för de flesta av oss vilket gör det svårt att svara på frågor av typ "varför fungerar det inte" om vi inte får loggar eller annat.
|
Kan det vara så att man måste aktivera First Class Ticket som följer med spelet? Jag har kvar tid på föregående år och vet i så fall inte om dom dagar som är kvar försvinner. Det är alltså så för mig att DLH fungerar men inte med objekt som är gjorda för TRS2006.
|
Då ska inte behöva aktivera den nya FCT innan den gamla tagit slut.
Prova Download Page när du väljer objekt i Download station. Skriv gärna lite mer om hur du gör när det inte fungerar. |
Skall man behöva använda Download Page för objekt gjorda förTRS2006 och Download Helper för tidigare versioner, det verkar inte klokt. Som jag visat tidigare i den här tråden är TRS 2006 registrerat likaså TRS2004 och gamla Trainz likväl måste jag använda Download Page för att få in objekt gjorda för 2006 även bocken vid 2006 på DLS försvinner varje gång jag går in på sidan.
Jag har hållit på med Trainz i över 3år så jag borde veta vad man skall göra men detta övergår mitt förstånd. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:55. |