Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Auran kan bli me på SVARTA LISTAN?! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24783)

ekankal 2009-10-19 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 194492)
Jag har letat överallt efter ett kuild nummer finns de kvar än är till funktionen MSL Door controll.. ...

http://www.e-buzz.se/forum/showpost....91&postcount=1

Rc1166 2009-10-19 23:12

Jag skriver inte så ofta på detta forum längre men att "svartlista" ett företag i Australien bara för att ett antal svenska tillbehör inte fungerar är väl snarare något du bör ta upp med dom som gjort tillbehören.:rolleyes:

GBGtram 2009-10-20 00:09

hehe..

Citat:

Ursprungligen postat av Rc1166 (Inlägg 194519)
Jag skriver inte så ofta på detta forum längre men att "svartlista" ett företag i Australien bara för att ett antal svenska tillbehör inte fungerar är väl snarare något du bör ta upp med dom som gjort tillbehören.:rolleyes:

Nja men man blir nästan .................hmm hur ska jag säga......? Ridigt Arger eller inte så glad: först velar Driver command sedan började fler å fler objekt få FEL, error , faulty... då skulle kanske flera gjort eller skrivit en hård rubrik men mest va de för att få personer att kolla istället för att ignorera sidan...

Menmen nu när jag tog bort assest filen så har jag typ 10 fel istället för 300.+.. jag tackar för de tipset.... ;)

men jag märker att en kuild på door controllen verkar vara borta..men hoppas att ekans länk fungera nu ska kolla de i mon efter plugget..

svenolov 2009-10-20 11:09

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 194331)
... BILDER PÅ ERROR/FEL

1 bilden: Min Driver Command : ( revert to Orginal) revertade jag till orginal igår och på CMP säger den att Driver C... e oki.. men i spelet får jag upp denna ruta.
...

Det betyder att du på rad 181 i skriptet, refererar till ett objekt som inte existerarar eller att objektet inte har initierats ännu. Om vi inte hade dessa felmeddelanden så skulle vi aldrig kunna felsöka i våra skript. Detta är ditt ansvar, som programerare. Du måste förutse att vissa objekt kanske inte är giltiga i alla lägen, och skriva en felsäker kod därefter.
-

GBGtram 2009-10-20 18:29

Tack men

Citat:

Ursprungligen postat av svenolov (Inlägg 194535)
Det betyder att du på rad 181 i skriptet, refererar till ett objekt som inte existerarar eller att objektet inte har initierats ännu. Om vi inte hade dessa felmeddelanden så skulle vi aldrig kunna felsöka i våra skript. Detta är ditt ansvar, som programerare. Du måste förutse att vissa objekt kanske inte är giltiga i alla lägen, och skriva en felsäker kod därefter.
-

Tack för..att du visste vad det var men nu e ju den klassiska frågan hur ändra jag den scriptet å vilken kod ska man ha?

GBGtram 2009-10-20 18:52

E bort kuilden skaknas

Citat:

Ursprungligen postat av ekankal (Inlägg 194503)

Hej Ekan den länken du skickade samma som jag laddade ner Door controllen på men tråkigt nog så e kuildet fortfarande okänt jag är inte 100 men tror att de e tillverkaren som gjort den som bara har missat att lägga ut kuilden? kan vara så....

Bengan 2009-10-20 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 194584)
Hej Ekan den länken du skickade samma som jag laddade ner Door controllen på men tråkigt nog så e kuildet fortfarande okänt jag är inte 100 men tror att de e tillverkaren som gjort den som bara har missat att lägga ut kuilden? kan vara så....

Har du läst närmare i Ekans länk.
Där Svenolov även skriver att MSL Door Control .
Kräver MSL Library Pack:
Har du även laddat ner den???

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=15440

GBGtram 2009-10-20 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 194580)
Tack för..att du visste vad det var men nu e ju den klassiska frågan hur ändra jag den scriptet å vilken kod ska man ha?

tackar men skulle vilja ha svar på den knepiga frågan se ovan^^...

svenolov 2009-10-20 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 194594)
tackar men skulle vilja ha svar på den knepiga frågan se ovan^^...

Ett generellt svar kan jag ju ge, men frågan är om du blir något klokare av det om du inte har någon erfarenhet av programering. Om jag får se koden så kan jag säkert peka ut problemet.

lan 2009-10-20 22:05

Det var ett förfärligt gnäll. Auran har tillkännagivit att TS2009 kommer att vara bakåtkompatibelt ned till TRS2004 och det stämmer! Auran har även tillkännagett att alla resurser kommer att satsas på TS2009 (alltså inget underhåll av 2004 och 2006). TS2009 fungerar alldeles utmärkt! Men! Modeller konstruerade i CM2 i TS2009 kommer kanske inte att fungera i tidigare versioner (Texturkomprimering m.m. = ett jättelyft).

Ett råd till alla gnällspikar: Skaffa TS2009 och slipp gnälla!

GBGtram 2009-10-20 22:23

Hehe..

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 194603)
Det var ett förfärligt gnäll. Auran har tillkännagivit att TS2009 kommer att vara bakåtkompatibelt ned till TRS2004 och det stämmer! Auran har även tillkännagett att alla resurser kommer att satsas på TS2009 (alltså inget underhåll av 2004 och 2006). TS2009 fungerar alldeles utmärkt! Men! Modeller konstruerade i CM2 i TS2009 kommer kanske inte att fungera i tidigare versioner (Texturkomprimering m.m. = ett jättelyft).

Hehe ja du jag tror dig har CCC Trainz 2009 har aldrig sagt error , OTROLIGT.

Men jag ska tralla bort till Nordstan snart å fixa de.. har tänkte på de länge... Ca pris : ????300kr??

men den koden vad hittar jag den iså fall de e väl inte mitt serialnumber hehe så vad kan jag ta reda på felkoden skulle va kul att få veta det! =)

svenolov 2009-10-20 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 194603)

Detta är inget gnäll från GBGtram's sida. Han har fått problem som vi andra försöker lösa. Rubriken var väl inte så lyckad, men jag kan förstå honom när allt blir fel. Om du läser alla inlägg så ser du kanske att det inte handlar om gnäll, trots allt.

För övrigt är jag helt ense med dig, i ditt inlägg.

svenolov 2009-10-20 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 194607)
... men den koden vad hittar jag den iså fall de e väl inte mitt serialnumber hehe så vad kan jag ta reda på felkoden skulle va kul att få veta det! =)

Ursäkta att jag var otydlig, jag svarade dig som programerare emellan. Koden i det här fallet är programkoden, alltså själva skriptet.

GBGtram 2009-10-20 23:28

Okej då ska jag alltså ta texten från error rutan å spelet å skriva in i scriptet driver command... och för att göra de väljer jag open in explore .. å skriver den konstiga texten på rad 181..

Men driver command fungerar inte på någon rutt i hela Trainz 2006 så de kan inte va den banan ;GBG som gör att min DriverCommand får error hela tiden?!

fattar jag rätt eller nåt .. PS Jag vet inget egentligen om sånt här, har aldrig gjort detta tidigare alltså.

svenolov 2009-10-21 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av GBGtram (Inlägg 194614)
Okej då ska jag alltså ta texten från error rutan å spelet å skriva in i scriptet driver command... och för att göra de väljer jag open in explore .. å skriver den konstiga texten på rad 181..

Men driver command fungerar inte på någon rutt i hela Trainz 2006 så de kan inte va den banan ;GBG som gör att min DriverCommand får error hela tiden?!

fattar jag rätt eller nåt .. PS Jag vet inget egentligen om sånt här, har aldrig gjort detta tidigare alltså.

Nej, du ska inte göra någonting med skriptet. Det jag frågar om är: Får jag titta på skriptet (filen *.gs) så kanske jag kan se vad det är för fel på den. Skicka skriptet till mig, helt enkelt.

EDIT: Eller ännu bättre, skicka hela objektet "DriverCommand" till mig.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:31.