Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Valet 2010 på 3D-Tåg (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=27672)

ekankal 2010-09-19 10:52

Citat:

Ursprungligen postat av Eric B (Inlägg 218189)
Vårat anseende utomlands skulle skadas enormt, mer än vad Palme lyckades med under hans regeringstid

Konstigt att någon med så dåligt anseende kunde få så många internationella politiska uppdrag.
Men ni som skriver detta är antagligen för unga (var inte med på den tiden), så ni är väl till viss del ursäktad.

pussgurkan 2010-09-19 11:27

Så var det dax igen, vi skall gå till valurnorna och uttrycka vår innersta övertygelse

Frågan är vad skall vi rösta på för att den plitik som är vår övertygelse skall bli verklighet?

När folkets vilja är räknas kommer ALLA partier återigen bekänna färg dvs de kommer att prostituera sig ta avstånd från givna vallöften,
allt för att komma i majoritet.
Det heter det var inget löfte utan bara en vision.

:confused:Och återigen är vi grundlurade, att vi aldrig lär oss:confused:

Den politiska modell vi har i Sverige är uråldrig och har spelat ut sin roll, värden såg helt annorlunda ut för 100år sedan.
Dags att pröva något nytt ex varför inte en ohelig allians mellan S och M deras vardagspolitik är lik varandra,
det är först när man kommer till retoriken som det skiljer sig mellan partierna.
En retorik som skapades på den tiden när vi fortfarande åkte runt häst och vagn, kommunicerade med brev,
aldrig hade sett en mörkhyad person, Tv, datorer, bilar, flyg var science fiction.

:mad:Mycket av problemen i Sverige kommer sig av att vi under 100år framodlat en egen ras ”kraterna” byråkraterna och tjänstemännen,
ett folkslag som aldrig fått lära sig vad empati, medmänsklighet och sunt förnuft är för något.
Om du vill bli polis måste du genomgå psykologitester för att se att du är lämplig för att utföra ditt jobb, det är dags att införa detta även för att bli krat.

Gå och rösta idag även om du röstar blankt det är det bästa sättet att visa sitt missnöje.

Traingoal 2010-09-19 11:52

Jovisst ska man rösta på SD,För vill dom så kallade eh,Skenheliga Partierna inte respektera sina väljares Åsikter.
Då blir det proteströstning Omgående.
Och jaså Övertramp att kommentera Kommunism det säger en hel del,
Fy inte säga och tänka så,ajaj.

Rösta blankt om ni är tveksam eller osäker.

ekankal 2010-09-19 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av Traingoal (Inlägg 218237)
Jovisst ska man rösta på SD,För vill dom så kallade eh,Skenheliga Partierna inte respektera sina väljares Åsikter.
Då blir det proteströstning Omgående.
Och jaså Övertramp att kommentera Kommunism det säger en hel del,
Fy inte säga och tänka så,ajaj.

Rösta blankt om ni är tveksam eller osäker.

Det är en djävla skillnad på att kommentera, kommunism i det här fallet, och göra gämförelser.
Inte så svårt att förstå för dom flesta, men tydligen inte alla.

Traingoal 2010-09-19 12:45

Är 60 år,så jag är mindre vetande,eh.? Och andra också??

Övertramp,Skrämselpropaganda att skriva att folk i Kina blir avrättade, förföjlda osv.

Micke.L 2010-09-19 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 218227)
Nästan löjligt att höra: Det ska löna sig att jobba. När har det nånsin lönat sig att inte jobba? Jag har då aldrig haft mer pengar som arbetslös, än jag haft med arbete. Och idag lönar det ju sig mer än nånsin med att arbeta, då A-kassan kryper ner till 65 %. Använd hjärnan!!!!

Visst vore det fint om alla hade jobb och ingen behövde leva på bidrag, men så fungerar det ju inte i verkligheten. Vissa måste leva på bidrag p.g.a. sjukdom och att det inte finns jobb att få. Tycker ni på fullaste allvar att dom inte ska ha tillräckligt pengar för att kunna köpa mat och betala hyran? Jag har 8000 efter skatt i bidrag när jag inte har nått (tillfälligt) jobb och det är knappt man klarar sig på det...

Jag tycker självklart att man ska få bidrag om man inte kan jobba, som jag skrev tidigare. Däremot tycker jag inte att alla de som har ett jobb ska tvingas betala högre skatt. Tycker det är mycket bättre att man ser till att det finns fler jobb, fler som jobbar, och på så sätt få in mer skattepengar.

simonbertilsson 2010-09-19 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av _gege (Inlägg 218230)
Känns som ett grovt övertramp att jämföra Ohly med Kina. Skulle inte själv rösta på hans parti, men det är som sagt att gå väl långt. Hur man år 2010 kan rösta på ett parti som motarbetar jämlikhet oavsett sexuell läggning förstår jag inte. Ska vi återgå till 50-talets idealfamilj igen, när homosexuella inte var ett problem?

Ohly har uttalat sig flera gånger om div kommunistmakter på alltför positiva sätt. Dessutom har han kallat sig själv för kommunist, och partiet han företräder har en kommunistisk bakgrund liksom SD har en rasistisk bakgrund.
I princip alla kommunistregimer som funnits har resulterat i människoförtryck, diktatur och korruption. Det räcker för att få mig övertygad om att Ohly inte har i regeringen att göra.

Vad gäller idealfamiljer så har jag ingenting emot homosexuella. Däremot är det egoistiskt att inte se till barns rätt att växa upp med en manlig och en kvinnlig förebild. Det handlar inte om inskränkthet, utan om barns rätt till en bra uppväxt, vilken lägger grunden för hela dess liv. Det är exempelvis vetenskapligt bevisat att killar som växer upp utan en manlig förebild, tenderar att bli mer våldsamma än andra senare i livet.

_gege 2010-09-19 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson (Inlägg 218271)
Ohly har uttalat sig flera gånger om div kommunistmakter på alltför positiva sätt. Dessutom har han kallat sig själv för kommunist, och partiet han företräder har en kommunistisk bakgrund liksom SD har en rasistisk bakgrund.
I princip alla kommunistregimer som funnits har resulterat i människoförtryck, diktatur och korruption. Det räcker för att få mig övertygad om att Ohly inte har i regeringen att göra.

Vad gäller idealfamiljer så har jag ingenting emot homosexuella. Däremot är det egoistiskt att inte se till barns rätt att växa upp med en manlig och en kvinnlig förebild. Det handlar inte om inskränkthet, utan om barns rätt till en bra uppväxt, vilken lägger grunden för hela dess liv. Det är exempelvis vetenskapligt bevisat att killar som växer upp utan en manlig förebild, tenderar att bli mer våldsamma än andra senare i livet.

Om det inte är inskränkt att per definition utgå från att homosexuella är sämre föräldrar, vad är det då? Jag tvivlar starkt på att det skulle vara så otroligt mycket sämre med två föräldrar med samma kön.

Dessutom, varför får Ohly ta ansvar för alla kommunister i hela världen, medan Hägglund slipper bli associerad med den kristna extrem-högern? Han borde väl bedömas lika? Frågan är dock hur mycket man ska förvänta sig av ett kristet parti egentligen....

Micke.L 2010-09-19 20:56

Fan, SD's siffror i VALUN är på tok för höga.

bönan 2010-09-19 21:13

Huga, fruktansvärt! Tänk att folk verkligen kan rösta på dem...:vetej:

Henrik L 2010-09-19 21:26

Citat:

Ursprungligen postat av Micke.L (Inlägg 218294)
Fan, SD's siffror i VALUN är på tok för höga.

Det är bra att SD kommer in i riksdagen!
Ni "får" tycka att jag är konstig, som säger så..

Bombardier Train 2010-09-19 21:30

Tittar på valvakan och håller koll! Tycker Miljöpartiet är bra mycket bättre än SD! ;)

Micke.L 2010-09-19 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av Henrik L (Inlägg 218297)
Det är bra att SD kommer in i riksdagen!
Ni "får" tycka att jag är konstig, som säger så..

Varför tycker du så då?

bönan 2010-09-19 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 218298)
Tittar på valvakan och håller koll! Tycker Miljöpartiet är bra mycket bättre än SD! ;)

Håller med!:)

Wasso 2010-09-19 21:44

Hjälp! i skrivande stund (21.33) har ungefär hälften av alla distrikt "scannats", och SD har 6,4% Jag mår nästan illa :(

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:06.