![]() |
Ta hjälp av de gamla... MJ-böckerna...
har ett antal bl.a "tåg som hobby"... http://www.tradera.com/tag-som-hobby...0715_163442963
och.. "Små tåg" http://www.tradera.com/sma-tag-av-ja...0715_163442985 Lite nostalgi... och "Back to basic".. Finns eventuellt på ditt bibliotek... finns på mitt... Ett litet tips från mig i ditt byggande.. betraktar ju mig själv som "fåtöljrallare"... trots att i mitt "pojkrum".. finns grunden till en modul... enligt en norm.. Skåpet mitt där all MJ-litteratur finns... tenderar till att få en numera större besöksfrekvens.. planerandet .. av en bana.. är ju halva nöjet... |
Jag tröttnade
Hej:)
Mina storslagna planer på en enorm HO 2-räls digital, blev bara ett stort fackverk. Ett helt rum är "fördärvat, med stora moduler på 2 meter 1,20 meter ( 8 meter lång och 5 meter bred, med en smal springa i mitten där jag hade tänkt stå och köra. Nu skall hela rasket ner.Det blev aldrig något med dom storstilade planerna. Jag bara undrar om någon vill ha fackverken, eller om det skall bli kaffeved. Tröttnade, sen kom ju MSTS, de va mycket roligare. Bygga mj anläggning, är ett slavgöra, och det är inget roligt att bara bygga själv. Man måste vara några som delar på jobbet, typ klubb Nej skall jag bygga nått nytt framöver, så får det bli en smal hyllbana HO Max 30 cm . Men jag tror aldrig det blir av. Nu skall jag röja ut all t trävirke och brôte. Har tänkt mig en Hemmabio med projektor, har haft en fin HD-projektor stående i över ett år, bara filmduken som fattas |
Stina: Tror jag hade alla dom där små böckerna, men hittar nu inte igen dom...typiskt! Måste försvunnit sist jag flyttade?????
Hawk: Vilket underbart rum att bygga i, men förstår att det bli för stort för en person. Nej, jag kan nog aldrig heller bygga så stort (även om jag haft plats och pengar). En hyllbana eller moduler/sektioner känns mer hanterbart! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:01. |