![]() |
Underbart fint jobb :-) en önskan på last till den vore lite vanligt blå/grå grus/makadamm/ballast ... Vore nice till spårarbeten osv :-)
|
VÄLDIGT!!! vackert arbete du utfört Lennart! Nu ska jag bara lyckas sparka igång Trainz...
|
Tack för berömmet!
rac-hammer - skicka mig en bild på den ballast du önskar så vidarebefordrar jag till Tomteverkstan !
Eftersom denna maskin har en insida som är synlig utifrån och en utsida som är synlig inifrån så kan man inte välja en vanlig driver om man vill köra i CAB-mode eftersom man hamnar inuti hans "tomma skalle" (neurologisk intressant men inte önskvärt". Jag har snickrat till en "Osynlig Lokis" som man kan använda och sätta upp i Edit Session-Driver Setup. Den är tillagd i Download-tråden. |
Lite strul
Tack Lan för ett fantastiskt arbete!
Det uppstår ett litet fel då jag i en session försöker programera in en körväg för baklastaren. Lägger ut trackmarkers på det osynliga spåret och tilldelar baklastaren en lokis. Sedan är det meningen att baklastaren själv, alltså AI-drivern, under spelets gång ska köra baklastaren till de olika trackmrkers i en viss ordning - i en loop. Då kör AI-drivern baklastaren, men långsamt - mindre än 1 km/tim - fastän högsta default hastigheten är 65 km. Felet beror kanske på att jag tänkt fel eller du har kanske hört om denna konstighet av någon annan? Det är kanske inte meningen att baklastaren ska betraktas som ett vanligt lok? |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Har skruvat på enginespecen, testa hur denna fungerar med AI-förare ! |
Kommande tillrättningar ...
... som blir till nästa uppdatering:
En bättre enginespec som fungerar i DCC, CAB och AI. Gasreglaget skall få betydligt fler steg (30 st) så precisionskörning blir möjlig. Bättre motorljud. Det förskräckliga soundskriptet som stör nu skall tas bort. Några fler pantografer med andra laster om jag får förslag och bilder. En mer detaljerad hytt. m.m. |
Jag har faktiskt ingen koll, men finns det möjlighet att få den även som ett objekt? :)
Fler verktyg som kan behövas kan jag inte komma på. Vet inte riktigt vad som funnits till baklastare... Verktygen vi har i skolan är ju lite modernare, och dessutom till en hjullastare, så vet inte om dem passar.. :rolleyes: |
Vore trevligt om du kunde fixa (eller mappa om, så att man kan göra) en brun/svart skopa, inte ofta man såg dom här traktorerna med gula och fina ;) skopor inte, hehe.
|
Citat:
|
Citat:
|
Hej Lan!
Tack för den nya enginespecen du sände. Tyvärr ingen förbättring vid test. AI:n ville inte styra baklastaren genom växlar. Om man undviker växlar går det bra. Om man vill att AI:n ska styra in, via en osynlig växel, på en ny väg stannar baklastaren ca 20 m från växeln. Efter ett stillestånd på ca 5 min kraschar spelet. Jag fortsätter att testa med lite olika alternativ och meddelar om jag hittar något fel från min sida. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Sista upload ...
... finns nu i Download-tråden. Nu duger den för mina behov, sen kan säkert Ekan "försköna" texturerna ytterligare om han har lust :applad:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:41. |