![]() |
Jag använder IE 6.0
Det enda jag försöker göra är att skriva ett längre inlägg, men efter ca 5 minuter eller när jag försöker posta det så är jag urloggad. |
Denna text skrivs in 16 min efter jag tryckt på "svara"-knappen för att se om jag blir urloggad.
Har läst på vbulletin.com och nytt i version 3.5.3 är att boxen att forumet ska komma ihåg en är avmarkerad numera. Har ni som blivit urloggade verkligen kollat att ni kryssat för "kom ihåg mig"-rutan? |
Hallå Fredrik!
Jag har också IE 6.0 Första gången så höll jag som sagt på att skriva ett längre inlägg. Alldeles nyss hände det igen. Då var jag inloggad och hade en tråd framme för att läsa. Höll på en stund i Gmax (kanske 10 min) och skulle sedan byta sida i tråden. Allt ser normalt ut och det står att jag är inloggad, men när jag byter sida så ändras forumet till gul default-färg och jag är inte längre inloggad. Verkar som sagt hända efter en stunds inaktivitet. Hoppas att det hjälper dig något .... Mats EDIT: Yup, Kom ihåg mig är förbockat. Det finns väl ingen personlig inställning att göra för att bli utloggad efter en stunds inaktivitet? |
Tror det är någon bugg, för jag har också rutan "Kom ihåg mig" förbockad.
|
Ni som blir urloggade. Hur gör ni när ni lämnar forumet? Stänger ni bara webläsaren /surfar till annan sida eller loggar ni ut varje gång?
Har läst på vbulletins forum att det är en del som klagar på just detta men vbulletin själv hävdar att antingen är det installerade addons eller användarfel som gör att felet uppträder. Tipsen jag har så långt är att 1) stänger ner webläsaren (alla instanser) 2) ta bort cookien 3) Logga in på forumet och logga in via navbaren uppe till höger och se till att man kryssar för "kom ihåg mig" Jag tar gärna emot info om det händer varje gång ni är inne eller bara någon gång då och då. Ju mer info jag kan få dessto bättre. |
Detta händer tydligen med bara några stycken medlemmar (eller har jag fel?).
Det hände inte mig iallafall.. |
Samma sak hände mig precis i början tills jag upptäckte att rutan Kom ihåg mig? inte var ikryssad vid inloggning. När jag kryssade i den så är det inga problem längre. :)
Jag använder Opera 8.5 |
Citat:
Jag loggar ut varje gång innan jag lämnar sidan eller stänger ner IE. mvh .... Mats |
Jag stänger av sidan, så det blir automatiskt utloggad. När jag öppnar direkt forumsidan med hjälp av ikon på skrivbordet blir jag inloggad automatiskt.
|
Jag har blivt utkastad flera gånger.
Samma sak varje gång. Det är när jag ska ladda upp bilder jag blivit utkastad. Man trycker att man ska posta och så står det att man inte är inloggad. Loggar in igen o då är allt arbete man gjort med bilderna borta. Fast detta tror jag inte kommer att hända igen eftersom det var före uppgraderingen av forumet. Tänkte att du bara skull veta detta.. MVH |
Jag har inga problem och använder Firefox. Går till en annan sida eller stänger ner webbläsaren utan in- eller utloggning. Vid nästa besök är jag automatiskt inloggad på en gång. Har inte behövt ändra någon inställning sedan uppdateringen, förutom deafult språk som vart engelska efter uppdateringen.
|
Bilderna borta???
Vad har hänt med LLJ och Trollhättansrutt. De äldre bilderna är borta, eller är uppgraderingen på gång? Och signaturbilder?
|
De äldre bilderna ligger på den gamla servern och när den hänger sig (vilket den gör då och då, därför vi köpte en egen server) så syns bilderna inte.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Vad jag upplever det som(även andra har det problemet vad jag kan se?) så måste bilden ligga på någon annan plats än Svenska 3d-tåg's sidor!
Har du möjlighet att ladda upp den på eget utrymme så testa med det och länka via img taggen!:) |
Citat:
|
Jag har också problem med det, bilden ligger på min dator men jag får ett felmeddelande att det blir något fel när jag försöker ladda den. Alla kriterier för bilden är kollade, tråkigt så jag kör utan tills vidare
|
Vad har hänt med första sidan för E-buzz?? Får hela tiden att servern inte hittas....
|
Den har stannat (precis som den brukar göra)
Christian startar om den vid tillfälle. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:52. |