![]() |
Nej men se där! :grin:
Har du redan röstat går det nog inte att ändra, tyvärr. Har du inte röstat är det bara att klicka på stjärnorna och rösta. :) Ointressant vetande: Jag verkar ha blåst förbi mitt 4000:e inlägg utan att märka det... |
Citat:
Har let och let efter det lokket, hittat massa olika RC lok, men inga med den hytten. Har jag helt enkelt missat en uppdatering? |
Fick köpa ny dator för att den gamla gick sönder strax efter nytår, så nu får man åka den nerladdade sthlms rutten from trainsim.com tills nästa release kommer ut :kora: jag saknar dala sträckan haha!
|
Här är Rc-paketet med både den äldre Rc1-4 hytten och Rc5-6 hytt. Dock beter sig loken lite konstigt, de är alldeles för starka. Tror att jag har gjort uppdaterade eng-filer som ligger någonstans här på forumet... :)
http://banbyggarna.se/msts/filer/Lok/RC%20LOK.zip |
Jag hade uppenbarligen redan det lokpaketet på datarn, så det måste vara OR som gör hytten inte syns :grin:
|
Hej Bönan!
När du är färdig med signalsättningar, skickar du rutten till mig för test? Går det bra via Skype? |
Jag har inte Skype. Tänkte göra så att jag laddar upp den på en filehostingsida och sen får du en nedladdningslänk. Enkelt och bekvämt! :)
|
Citat:
|
Nu är det nära och man längtar... Blir det några aktiviteter till den också?
|
Instämmer till fullo ska bli en fröjd
|
Kan nog slå ihop några aktiviteter, men då vill jag ha tillstånd av tågens skapare att skicka med dem. Tycker personligen mycket illa om när man ska sitta och ladda ner femtioelva tåg för att få en aktivitet att fungera...:)
|
En möjlighet är jo kanske att laga några paths som passar till dom sträckarna tågen kör i enligt tidtabellen, sen kan man själv skapa sina egna consists och tidtabell, istället för att fabrikera färdiga aktiviteter där man är tvungen att få tag på en massa olika material från olika sidor :)
|
Färdiga paths kommer ju helt klart med, får se hur det blir med aktiviteterna. En möjlighet är ju att släppa ett separat aktivitetspaket. :)
|
Separat aktivitetspaket verkar smart tycker jag lycka till! När mellan tummen och pekfingret tror du vi kan vänta oss release? Mvh Johnny
|
Under 2013! :rolleyes:
|
Citat:
(Orsa :) ?^^) |
Då var vi nere vid Skavstaby, så är börjar det riktigt "roliga"! Bara 30+ kilometer fyrspår, det är ju ingenting...;)
För övrigt så har jag åkt på rejäla internetproblem. Stationära datorn vägrar plötsligt ansluta till internet. Får lov att köra med mobilt bredband, och det går, som en tysk skulle ha sagt, i sneckentempo! Detta gör att arbetet går ännu trögare, suck... |
Citat:
|
Som ni har märkt i förra versionen är spårplanen i Märsta lite fel. Jag kikade på det och kan tyvärr konstatera att det inte går att få rätt utan väldigt mycket arbete. Så ni får tyvärr stå ut. :o
|
Citat:
|
Bönan ser du någonsinne x2:an åka mellan Falun/Borlänge/Sthlm eller är det bara X55 och ICx nu?
|
Det har inte gått någon X2:a där de senaste 2-3 åren. Nu körs de flesta avgångarna med X55, alla Moratåg och några få tåg till Falun är dock fortfarande lokdragna och kommer antagligen att förbli så åtminstone de kommande 5 åren eller så. :)
|
Alla A/B/RB11 eller finns det tåg som har lite A/B 7 imellan till ex?
|
Det är blandat, men till stor del BlueX. Dessa förhatliga BFS9-vagnar rullar tyvärr fortfarande... :mad:
|
1 bifogad(e) fil(er)
En lite annorlunda "förbättring" av rutten! :drool:
Hittade skylten till vänster på trainsim.com (av en slump, jag svär!;)) och tänkte "varför inte?". Då var det väl lika bra att skojja till det lite och snickra ihop en egen också? :Fnissa: |
Snyggt BÖNAN!!!
|
HAHAHAHAHA!! FAN VA BALT!! :grin::grin::grin:
|
:tumme_upp::tumme_upp: Meget bra Bønan , likte reklamen særs godt :grin::grin:
|
Så ironiskt att du postade detta på sida 69 i forumet :Fnissa: :tumme_upp:
|
Också detta är en ren slump! :D
|
Om du bygger lilla biten inlandsbanan från Mora Strand till Orsa, är den en sån plakat vi kommet se vid slutet av spåret brevid ditt hus?^^ :tumupp:
|
Nja jag får det till 26 hur jag än räknar, Men 6 var rätt hehehe
|
Något kan jag då se till att fixa, dock syns inte mitt hus från Inlandsbanan. Tågen hörs men syns inte. :)
|
Tänka sig att spela multiplayer i Openrails på Stockholmsrutten,
Intercity, Upptåg, Regionaltåg, TiB, Pendeltågen, timmertåg.. allt på én och samma gång! På tal om Borlänge, Bönan bygger också lilla sträckan till Falun? :) |
Ja, absolut! :)
|
Det ska bli så bra!
Tänka sig att kunde åka IC hela vägen från Stockholm till Mora :drool: |
4 bifogad(e) fil(er)
Tack till Mikban för stationsnamnsskyltarna! Nu ser Sala mycket mer levande ut, synd bara att passagerarna är så low-poly... Kanske kan bli något snyggare i OR i framtiden! :)
|
:tumme_upp:
Och det fortsätter bli bättre med hjälp från Micke321! |
Snygga bilder!
Hälsar Anders |
Nu har jag ju inte inte testat msts själv men vad jag kan se på dessa bilder verkar ju grafiken ganska bra.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:19. |