![]() |
Härligt att det händer saker i denna rutt. Hoppas du bygger till Uppsala!?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Lite landskapsbygge. Betonglandskap... :rolleyes:
|
Oj, va bra jobbat och snyggt!:tumme_upp:
Hahaha bilarna kör fel. |
Stockholmare du vet! :Fnissa:
|
Hej.
FLYG bilder (ej satelitbilder), finns hos Lantmäteriet i kanonbra skärpa. https://kso.etjanster.lantmateriet.se/ Ingen inloggning utan det är bara att använda fritt... Högst upp till höger kan Ni välja vilken sorts karta ni vill se... Standard står det "Topografisk" men kan ändras till "Ortofoto"!! . |
Saken är den att Google Maps overlay funkar bra nästan alltid. Men det finns ställen där flygfotot ligger någon meter fel. Kanske inget större problem om det inte var så att man redan hade lagt ut spår på rätt ställe, men som nu inte stämmer med fotot! Så jag jobbar vidare där Google Maps stämmer och avvaktar med andra områden. Chansen är ju stor att det korrigeras när kartorna uppdateras.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Det har kommit upp "lite" kontaktledning. :)
|
Imponerende :tumme_upp:
|
Oj, vilken hästjobb du gjorde! Bra jobbat!:applad:
|
Hej Hgv.
Har installerat din rutt. Woow väldigt snyggt jobbat, Viadukterna och kontaktledningarna är otroligt snyggt. Lycka till med rutten. Mvh. bengt |
1 bifogad(e) fil(er)
Hela spårområdet upp till Solna nu klart, inklusive signalering. Det behövs fortfarande lite kringlandskap och Hagalund är knappt påbörjat.
Tyvärr har jag märkt att rutten blir väldigt seg runt Stockholm C. Någon som har några idéer om hur man kan få det att flyta bättre? Det enda jag kan komma på är att se till att byggnader i omgivningen är så enkla som möjligt, för spår/signaler etc kan man ju inte göra så mycket åt (så om någon vill bygga lite "enkla" Stockholmsbyggnader så skulle jag verkligen uppskatta det! :)). Här en bild från i natt då det gjordes en provkörning på Citybanan. |
Svenska Utebelysningen med skugga dra ner mycket på FPS. Placera dem utan skugga blir bättre.
|
Japp, har märkt det! Och det finns många lampor i Stockholm... Får ta och byta ut dem!
|
1 bifogad(e) fil(er)
"Ett par" nya spår ;)
|
Det blev en del ja.
Mycket jobb och få kontaktledningen på plats där. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:43. |