Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Uppgradering av forumet (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10742)

Fredrik 2006-01-14 14:36

MatsH:

För mig låter det som ett fel. Jag är alltid inloggad och har aldrig blivit urloggad. Dock har jag inte provat att påbörja ett inlägg och låta skriveditorn vara framme i så lång tid... men jag tycker ändå man borde få förbli inloggad.

simonbertilsson 2006-01-14 16:36

Jag kan inte använda några av funktionerna i WYSIWYG-editorn, någon som vet varför?

Sammanfogat inlägg:
Konstigt, det funkar med Internet Explorer, men inte med Firefox...:confused:

Testar en funktion med tillåtelse från Simon! / Olaf

dd 2006-01-14 19:30

vågar man fråga vad det här e

WYSIWYG-editorn

simonbertilsson 2006-01-14 19:33

Det är alltså, så att du kan ändra texten med hjälp av knappar o.s.v. när du skriver ett inlägg. WYSIWYG står för What You Se Is What You Get.

Hawk 2006-01-14 20:03

Hej
Ja har inte läst hela tråden.
Men ja tycker forumet ser "plåttrigt" ut
För liten text, svårt att läsa för somliga...
När man använder den bruna färgen, så blir dom två banners upptill GULA, de ser fult ut
Varför finns de ingen "HOME-knapp", där man kommer till förstasidan?

Fredrik 2006-01-14 21:15

Plåttrigheten är inget som tillkommit nu för det är samma upplägg på forumet som innan. Det som är nytt är mer funktioner för administratören/moderatorn men om du kan utveckla det hela kanske jag förstår bättre.

Samma sak med texten. Där har det inte gjorts någon förändring, så det måste vara antingen en inställning i din webläsare eller något annat.

Förstasidan kan man nå via länk längst ner på varje sida. Om önskemål finns kan jag ändra att klick på loggan leder till frontsidan.

Sparkfot 2006-01-14 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik
Om önskemål finns kan jag ändra att klick på loggan leder till frontsidan.

Det vart ingen bra idé tycker jag personligen då det var bättre förr då man kunde få en översikt över forumets trådar genom att trycka på svenska 3d tågs loggan.

Byggare Bob 2006-01-18 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik
MatsH:

För mig låter det som ett fel. Jag är alltid inloggad och har aldrig blivit urloggad. Dock har jag inte provat att påbörja ett inlägg och låta skriveditorn vara framme i så lång tid... men jag tycker ändå man borde få förbli inloggad.

Tyvärr blir jag osckså urloggad efter ca 5 minuter, så något fel är det!

andelind 2006-01-18 13:07

jag har också åkt ur några gånger men inte på en viss tid utan när jag klättrar i trädet.

Fredrik 2006-01-18 13:16

Ni som blir urloggade. Vad använder ni för webläsare och vad gör ni innan ni blir urloggad? Är ni inaktiva, surfar runt, skriver inlägg?

Lite mer kött på benen behöver jag innan jag kan söka efter felrapporter hos vbulletin.com

Ett alternativ ni kan testa är att rensa bort cookien för forumet.
Cookien har följande namn i IE Cookie:fredrik@217.197.57.186/ med den skillnad att där Fredrik står bör ert användarnamn stå istället.

Byggare Bob 2006-01-18 13:20

Jag använder IE 6.0

Det enda jag försöker göra är att skriva ett längre inlägg, men efter ca 5 minuter eller när jag försöker posta det så är jag urloggad.

Fredrik 2006-01-18 13:40

Denna text skrivs in 16 min efter jag tryckt på "svara"-knappen för att se om jag blir urloggad.

Har läst på vbulletin.com och nytt i version 3.5.3 är att boxen att forumet ska komma ihåg en är avmarkerad numera. Har ni som blivit urloggade verkligen kollat att ni kryssat för "kom ihåg mig"-rutan?

MatsH 2006-01-18 13:42

Hallå Fredrik!
Jag har också IE 6.0
Första gången så höll jag som sagt på att skriva ett längre inlägg. Alldeles nyss hände det igen. Då var jag inloggad och hade en tråd framme för att läsa. Höll på en stund i Gmax (kanske 10 min) och skulle sedan byta sida i tråden. Allt ser normalt ut och det står att jag är inloggad, men när jag byter sida så ändras forumet till gul default-färg och jag är inte längre inloggad. Verkar som sagt hända efter en stunds inaktivitet.

Hoppas att det hjälper dig något .... Mats

EDIT: Yup, Kom ihåg mig är förbockat.
Det finns väl ingen personlig inställning att göra för att bli utloggad efter en stunds inaktivitet?

Byggare Bob 2006-01-18 14:19

Tror det är någon bugg, för jag har också rutan "Kom ihåg mig" förbockad.

Fredrik 2006-01-18 14:27

Ni som blir urloggade. Hur gör ni när ni lämnar forumet? Stänger ni bara webläsaren /surfar till annan sida eller loggar ni ut varje gång?

Har läst på vbulletins forum att det är en del som klagar på just detta men vbulletin själv hävdar att antingen är det installerade addons eller användarfel som gör att felet uppträder.

Tipsen jag har så långt är att

1) stänger ner webläsaren (alla instanser)
2) ta bort cookien
3) Logga in på forumet och logga in via navbaren uppe till höger och se till att man kryssar för "kom ihåg mig"

Jag tar gärna emot info om det händer varje gång ni är inne eller bara någon gång då och då. Ju mer info jag kan få dessto bättre.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:14.