![]() |
Animerad BeHå-bil ...
5 bifogad(e) fil(er)
... blev det av Scanian!
Bilderna visar några klipp från animationscykeln som är ställd så att hela cykeln tar ca 2 min (animation-loop-speed 2, om ni ändra till 4 tar den ca 1 min och till 1 ca 4 min osv). Bilen placeras ca 20 från ledig plats på vagnen (Man har gott om tid att justera in det hela eftersom animationen löper i Surveyor). Behållaren är en Eö : |
Citat:
Fråga till Ekan. Har inte du gjort några Svelast/Csam containrar. Är lite nyfiken på, om dom passar på denna vagn från Lennart. |
Ja, påhitt ...
1 bifogad(e) fil(er)
... kan man nog kalla det jag gjort, men sånt eggar min byggarsjäl. Det blev tillslut en "traincar" av det hela, för att kunna välja vilken BH man vill ha på bilen, Det var min enda möjlighet att klara skriptningen :visslar:
Man måste alltså lägga ut ett osyniligt spår tvärs över tågspåret och sänka vertexen till -0.35 under marknivån för att det skall se bra ut. Sen sätter man Scanian på det spåret och justerar in den intill vagnen. Behållare väljer man i propertyrutan. Vad gäller skriptning saknar jag Svenolov, som nog tröttnat på Trainz? Bild på evenmanget: |
Lennart, du känner dig inte sugen på att fixa några Csam, Svelast och ASG containers till vagnen också, fast det är fel vagn.
http://www.svensktmjforum.se/forum/i...?topic=11270.0 http://www.jvmv2.se/forum/index.php?...hread&id=86817 |
Citat:
|
Citat:
Ska kolla hur dom passar på den här vagnen, så får jag återkomma med svar lite senare. |
Nu har jag kollat, och det får precis plats 5st containers, bilder finns här http://www.e-buzz.se/forum/showpost....postcount=7475.
Det fanns tydligen en mängd olika vagns-littran på alla möjliga sorters vagnar som blev ombyggda för att kunna lasta dom här "småburkarna", vet inte om Ou tillhörde den skaran, men det här är ju Trainz, så man kan ju låtsas om inte annat :D. Om intresse finns (och om Lennart tillåter, har flyttat och snurrat div attach points, och givetvis kladdat på vagnarna (hehe), och OM han vill/kan/orkar göra en ny skugg-mesh utan stolparna) så kan jag ladda upp både vagnar och Csam-containerna sen. |
Ja ekan, men
om du flyttat rund a.load punkterna får du ladda upp en helt ny vagn så inte det blir en enda röra. Hur har du fått bort stolparna? Ny skuggmesh kan du väl göra med PEV Shadowmaker?
|
Citat:
Stolparna har jag gömt i en alphakanal. Kruxet med en PEV skugga är att den tar en "kopia" av original-meshen (utan texture), och då kommer stolparna med (vad jag vet kan man inte ta bort något på PEV's skuggmesher, bara ändra storlek, mm.). Så en ny skuggmesh utan stolpar hade varit kanon (du har ju min mailad. om du skulle få nått ryck ;):). |
Det är redan gjort, jag skickar dig vagnen utan stolper om du hojtar och kan tänka mig göra mindre ändringar om du önskar. Mejla mig !
|
Synd om Bengan och Ekan ...
1 bifogad(e) fil(er)
... som försöker skapa vackra godsvagnar. Och jag som tvärar och inte ville bygga en "riktig" Lgjps. Jag har biktat mig och fått absolution om jag bygger en. Halleluja
|
:tumme_upp::applad::ber: säger väl det mesta :).
|
Vackert Lennart.:tumme_upp::applad:
Alltid roligare att köra runt med rätt vagn, men jag hade nöjt mig med den för storbehållarna annars. |
SJ Lgjs(p) ...
1 bifogad(e) fil(er)
... som jag försöker fixa till. alltså en ombyggd Lgjs försedd med ställ för typ CSam-container. Det blev lite problem eftersom containrarna saknade botten så det såg illa ut ur låga vinklar. Jag har satt på en botten somm är mappat svart under tak-texturen. Denn har samma kuid som Ekans CSam container 2.
Ni kan använda den im-filen i de andra containrarna (Bengan och Ekan). Sen en sak till: när jag laddade hem SJ Oubhl CSam så ville den skriva över ett V5 Blå med 1axl bogey. Jag laddade ned Ekans V5 177 Bla efteråt och den har annat kuid (förmodligen nåt gammalt lok som jag skrev över). Men på det nya loket saknas Ekans kuid nr 100910 (skicka mig detta, Ekan). |
Citat:
Det är boggien du saknar, finns i den här posten http://www.e-buzz.se/forum/showpost....43&postcount=1. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:33. |