![]() |
Får väll komma med en projektraport.
Har påbörjat texturer för loket och hytten, det mesta är färdigt hittills, har planerat lite fler detaljer på boggien, texturerna är långt ifrån färdiga men arbetar på dom just nu för omväxlings skull. Dock återstår det att se om och när denna modellen eventuellt letar sig ut i en simulator och till vilken. http://i1145.photobucket.com/albums/...ps050534ce.png |
Förb*nnat snyggt, och då menar jag BÅDE modell och texturer :tumme_upp:.
Personligen tillhör Ma, tillsammans med alla D-loks varianterna en av mina absoluta favoriter, och man kan bara önska å hoppas att loket hammnar i båda simulatorerna för allas glädje någon gång i framtiden :). |
Vilket snyggt jobb du gjort Marcus! :applad:
|
Citat:
Fram tills dess har jag en hytt att bygga och ett SJ lok att texturera. Förhoppningsvis ska loket ej lämna någon besviken. |
Citat:
|
Montert LED-lykter på den ? ;) Ser kjempebra ut :tumme_upp:
|
|
Ett sant mästerverk! Jag är enormt imponerad!
och som ekan påpekade så hoppas även jag att detta lok letar sig till båda simulatorerna! :) :applad: |
Jag är helt nöjd med ditt arbete med loket. Ser mycket bra ut!:tumme_upp:
|
Otroligt snyggt Marcus! Ma är ett härligt lok och din modell, ser så himla verklig ut, med dom skitiga texturerna...
|
Vilket nummer kommer du att använda på SJ:versionen? jag kan före slå 828 eller 830 kanske 825. Men kommer du också göra SJ versionen i TGOJ färger?
|
Citat:
Detta kommer släppas samtidigt som Ma, när detta blir aktuellt återstår att se, detta av olika skäl. |
|
OOhh, den var flott må jeg si ! Er ikke ofte man får gleden av å se så flotte hytter :drool:
|
Oj, jag ramla av stolen. Kul att följa utvecklingen!:tumme_upp:
|
Sier meg enig med OCVN & Totte, dette ser veldig bra ut :tumme_upp:
|
Jadu Marcus, det där var då riktigt, riktigt snyggt! :tumme_upp:
|
Hej:)
Jag vill inte reta upp någon, som är "fattig" För om man är så fattig, så skall man nog inte ha någon Tåg(spel)simulator :rolleyes: Men detta vore väl ändå en god början, med att ta lite betalt, för det verkar det verkligen värt, så snygga modeller.:tumupp: Börja lite smått med donation, sen så blir det säkert roligare för alla som bygger, att lägga på ett kol..;) |
Citat:
För det anser jag är en väldigt stor del i det hela, bra och naturtrogna ljud. När jag får pengar över nästa gång ska jag investera i en inspelningsenhet, efter det även en bra mic till den så kan jag komma igång med bra ljudinspelningar. |
Citat:
Dette er ikke noe jeg sier fordi jeg har vært borti prosjektet(ene), jeg synes bare jeg var heldig som fikk "være med" på prosjektet i den grad jeg var. Jeg er ikke interessert i å tjene noenting på Marcus sine prosjekt, det er hans. Når det kommer til akkurat dette så kjøper ikke penger kunnskap, det står ikke i noen bok eller blir tatt kurs i hvordan du skal ordne alt mulig i RW. NOE står i et skriv utgitt av RS.com i 2007 hvis jeg ikke tar feil. Alt du skal finne ut må du finne på nettet, og derfor er mye tidkrevende arbeid kastet bort på å søke opp og forstå det som står rundt på forum rundt om i verden ... Jeg personlig gjør kun ulike ting fordi det er en morsom utfordring å lage ting, noe blir bra og andre ting blir ikke så bra :) Jeg har brukt mange timer på å forstå det "arbeidet" jeg gjør, men har det mye gøy i ettertid. Tar jeg ikke betalt for arbeidet kan ingen stille krav i ettertid heller :Fnissa: |
|
Wow! Du gör hytten också! En ordentlig hytt är det vad jag saknar i de flesta lok och motorvagnar jag hittar... oftast är det bara "tyskhytten" (Hytten i BR101) som återfinns i andra lok. elelr så är de halvfärdiga, som t.ex. RC-hytterna.
|
Riktigt imponerande bygge! Om man får föreslå vilket papper som ska sitta i torkrullen så föreslår jag Lambi, det är mjukt och lent för lokförarens näsa hehe ;P
|
Fortsatt utveckling.
http://i1145.photobucket.com/albums/...ps5a9e7f2d.png http://i1145.photobucket.com/albums/...ps563794c4.png http://i1145.photobucket.com/albums/...ps3e7ec529.png http://i1145.photobucket.com/albums/...psbe4d441c.png Betongen som sticker igenom på ett antal ställen är grunden jag anväder för mina handmålade texturer, hytten börjar närma sig ett stadie där jag kan känna mig nöjd med den, hoppas ni kommer vara det med sen när allt är fördigt! ;) |
Jättetrevligt att se den utvecklas!:tumupp:
|
Ruskigt snygg hytt...tappade hakan...
Jag brukar skrika rakt ut när det kommer till payware. Inte för jag tycker det är fel att ta betalt för en välgjord modell, utan för att jag vill detta ska vara en hobby för alla. Alla har ju inte samma förutsättningar att köpa saker, ett par hundra är ingenting för en med fast jobb, medans det är mycket för en arbetslös eller studerande. Men donationer tycker jag är helt ok, då kan man ge efter sin förmåga! |
Citat:
Som jag ser på det så kan jag inte tänka mig att ta ett fast pris för mina modeller, dels anser jag som du, att det är en hobby som alla ska kunna ta del utav, sen tycker jag inte heller att mina modeller är bra nog för att vara payware lok. Där emot så kan jag i framtiden se ett system där jag ge ut mina lok gratis men även tar emot donationer, och dom som donerar får något litet extra, så som ljud för loken eller ett paket med vagnar som är relevanta, som ett tack för stödet. När jag införskaffar utrustning för att kunna fixa ljudupptagningar så kommer jag nog se över ett sådant system och fundera mer på hur det ska fungera. Men fram tills dess så pysslar jag med det jag tycker är roligt och är hyfsat duktig på att göra, bygga lok. |
Kan avrapportera att hytten nu är färdig så nu är alla modeller och texturer färdiga för simulatorn.
Problemet är att det inte finns några vettiga ljud för loket så jag vet inte riktigt hur det ska lösas, antingen får loket vänta med att bli släppt tills jag har egen inspelningsutrustning samt vet hur man får in ljuden i RW, eller så släpps det med kassa ljud så får folk hitta eget själva. |
Det gör inget för min del om det är annat ljud till en början. Man lär nog njuta tillräckligt mycket ändå av att köra denna välbyggda skönhet! :)
|
Dom ljud jag personligen kommer att använda för Ma loket i Railworks är BR151 ljuden ifrån Trainteam Berlin, kan rekommendera att andra kollar på samma paket om dom vill slippa dom standard ljuden som kommer att vara på loket.
Ska undersöka andra möjligheter med men antagligen kommer jag inte kunna erbjuda något bra. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Måste bara se om ekonomin tillåter att jag köper en inspelningsenhe efter mitt extraknäck i september. |
Duger inte MSTS-Ma ljudet? Jag hör inte så bra och kan inte skilja på olika ljud.
|
|
Vilken snygging!!! :drool::tumme_upp::applad::applad:
|
Snyggt som vanligt! Marcus, Svara gärna mitt inlägg 114.;)
|
Citat:
|
Efter mycket hårt arbete och många gråa hårstrån från Basses sida kan vi nu visa detta!
http://i1145.photobucket.com/albums/...ps19ca66bd.png |
Oj, vilken snygging! Men fönstrerna ser väldigt mycket ut att vata i "beta"-stadiet? Passar inte riktigt in (dem känns för ogenomskinliga/mörka typ).
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:12. |