Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   mitt banprojekt (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=8478)

Arre 2005-03-20 13:27

Det ser bra ut Leopold:) men tänk gärna på det Tobias sa med frågetecken.;)

MVH Arvid
http://www.geocities.com/jan_karrback/tags/fanim.gif

Leopold 2005-04-05 22:41

Hej!
bygger för fullt på min bana.
Lite nya bilder.
Leopold.

mb91 2005-04-13 18:41

Duktikt

Jag gillar din bana. den är snygg. Bra gjort :)

Arre 2005-05-28 09:10

Hej
Hur går det med rutten:rolleyes:

Leopold 2005-06-25 23:09

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!

Har börjat att bygga på stambanan söderut.
Leopold.

Leopold 2005-06-26 23:31

1 bifogad(e) fil(er)
Hej!

Idag så placerade jag ut kontaktledningsbryggor.
Leopold.

Arre 2005-07-03 18:47

Hur går det med banan Leopold?

alex 2005-07-25 19:23

snyggt

mycket fina bilder

Leopold 2005-07-25 23:33

1 bifogad(e) fil(er)
Hej bygget går framåt här har ett interregiotåg stannat vid en station.
Leopold.

alex 2005-07-26 10:21

hej

snygga bilder

Arre 2005-08-03 10:57

Hej Leopold
Man kan inte se dina gamla bilder!

Leopold 2005-09-20 23:09

Hej!

Banan kommer att byggas om med fler spår och industrier och stationer.
Leopold.

Leopold 2005-11-27 01:04

Hej ska placera ut hus och träd så småningom.

Leopold.

Pursche 2005-11-27 08:46

Riktigt fina bilder. Det är bara en sak som jag saknar och det är att landskapet är aldeles för platt. Om man inte bor mitt inne i city så räcker det med att titta ut genom fönstret för att se att landskapet är kuperat. Därför gör jag så att jag sätter radius på max och det andra vredet på min och gör små kullar på hela plattan innan jag sätter igång och bygger. Det skall vara små kullar, kanske 10 meter höga som max.
Efter det så lägger jag ut spåren runt kullarna och om det inte går över kullarna. När spåret ser bra ut, lagom radie på kurvor och annat så kontrollerar jag backarna och justerar höjden, nu med liten radie och det andra vredet på kanske punkt 4. Då får man det att se ut som om man gjort sänkor eller höjningar för just spåret. Mycket effektfullt tycket jag.

Leopold 2005-11-30 00:13

1 bifogad(e) fil(er)
Hej ska börja att forma till landskapet och bygga en ny rangerbangård för olika godståg.
Leopold.

Leopold 2006-01-08 16:03

Hej ska elektrifiera hela rutten bilder på banan komer när den är klar.
Leopold.

Daniel 2006-01-08 20:13

Andvänd gärna ett , efter Hej.

T.ex.

Hej,
Vad tycker ni om min rutt?
Vad tycker ni att det skall gå för tåg på banan?
Skriv gärna.

Sen finns det en bra funktion.
EDIT knappen.
Istället för att skriva fråga på fråga kan du ändra ditt inlägg.

Byggare Bob 2006-01-09 06:56

Citat:

Ursprungligen postat av SMK
Andvänd gärna ett , efter Hej.

T.ex.

Hej,
Vad tycker ni om min rutt?
Vad tycker ni att det skall gå för tåg på banan?
Skriv gärna.

Sen finns det en bra funktion.
EDIT knappen.
Istället för att skriva fråga på fråga kan du ändra ditt inlägg.

Har retat mig nu på att flera klagar på Leopolds sätt att skriva sina inlägg :mad:.

Det kan ju faktiskt vara så att Leopold faktiskt är hörselskadad och talar därför teckenspråk. Och i teckenspråk finns inga frågetecken, komma eller punkter.

Stå på dig Leopold, det är ett bra jobb du gör!

Sparkfot 2006-01-09 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av Byggare Bob
Har retat mig nu på att flera klagar på Leopolds sätt att skriva sina inlägg :mad:.

Det kan ju faktiskt vara så att Leopold faktiskt är hörselskadad och talar därför teckenspråk. Och i teckenspråk finns inga frågetecken, komma eller punkter.

Stå på dig Leopold, det är ett bra jobb du gör!

Bob! Varva ner lite nu, Det du säger har du förstås rätt i men det är jue inte lätt för t.ex. Smk att veta att Leopold är hsk och talar med teckenspråk, så du behöver inte hugga mot Smk för en sån sak! Tala om det istället för honom på ett trevligt snäll och snäs inte åt honom så förstår han säkert bättre och vet det i fortsättningen.

Leopold 2006-01-09 15:41

Hej byggare bob jag ska tala om för dej en sak att jag är inte hörselskadad.
Leopold.

Byggare Bob 2006-01-09 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Bob! Varva ner lite nu, Det du säger har du förstås rätt i men det är jue inte lätt för t.ex. Smk att veta att Leopold är hsk och talar med teckenspråk, så du behöver inte hugga mot Smk för en sån sak! Tala om det istället för honom på ett trevligt snäll och snäs inte åt honom så förstår han säkert bättre och vet det i fortsättningen.

Jag skrev inte "är" utan "kan vara hörselskadad" då jag inte var säker.

Men som Leopold själv skriver i inlägget ovanför, så är det ju inte fallet.

Det finns säkert en annan orsak varför Leopold skriver som han gör, vilket bara Leopold själv kan tala om.

Det var "attityden" från övriga debattörer i tråden, mot Leopolds sätt at skriva jag belv irriterad på.

Vi är ju inte mer än människor.
Over an out!

knebert 2006-01-10 01:06

Citat:

Ursprungligen postat av Byggare Bob
Jag skrev inte "är" utan "kan vara hörselskadad" då jag inte var säker.

Men som Leopold själv skriver i inlägget ovanför, så är det ju inte fallet.

Det finns säkert en annan orsak varför Leopold skriver som han gör, vilket bara Leopold själv kan tala om.

Det var "attityden" från övriga debattörer i tråden, mot Leopolds sätt at skriva jag belv irriterad på.

Vi är ju inte mer än människor.
Over an out!

Hej!

Jag kan hålla med dej. Det finns alldeles för många klagomål på hur folk skriver. Man kan ha olika handikapp, komma från ett annat land etc etc...
Sen även en normal svensk skriver ibland som man talar....
Det är bara att acceptera fakta...

MVH Kenneth

Leopold 2006-01-10 01:12

Hej knebert jag ska tala om för dej en sak att jag är inte handikappad och inte hörselskadad utan en vanlig människa.
Hälsningar Leopold.

knebert 2006-01-10 03:01

Citat:

Ursprungligen postat av leopold
Hej knebert jag ska tala om för dej en sak att jag är inte handikappad och inte hörselskadad utan en vanlig människa.
Hälsningar Leopold.

Men det skrev jag inte heller att du är...

Det jag menade med mitt inlägg är att man inte skall gnälla på hur folk skriver, för människor är inte skapta på samma vis....Det finns de som har olika handikapp som gör att man stavar och skriver annorlunda än vad som är ett riktigt sätt...

Så ta inte åt dej det som jag skrev, jag bara försökte förklara hur det är i verkliga livet...

MVH Kenneth

Leopold 2006-01-10 11:57

Hej knebert jag har inget handikapp.
Leopold.

Erik Götborg 2006-01-10 12:24

Citat:

Leopold.

MEEEN...
Ingen har sagt att du HAR ett handikapp. Det Knebert sa var att alla inte skriver lika. Anledningen till detta är i vissa fall handikapp, dock inte i ditt, då du nu har sagt tre gånger att du inte har något handikapp, som iofs ingen har påstått.

knebert 2006-01-10 19:21

Citat:

Leopold.

Hej!

Och när påstod jag det?

Här går man in och försvarar folk som ej skriver som andra och så blir man beskylld för att skriva att du har handikapp....

Det jag menade är att man kan ha olika handikapp för att man skriver som man gör, men sen är det många som skriver idag som man talar...
Det är inget fel i det, det gör till och med journalister...
Alla kan inte skriva som det står i tex SAOL...

Jag tycker att du skall skriva som du gör, det är din profil, och strunta i vad andra säger.
Det är ju inte det vi sysslar med här vad jag vet, att lära folk att skriva på riktig svenska, det finns andra forum för det...Här på detta forum sysslar vi med tåg och det som berör detta vad jag har fattat det som...

Slut från mej

MVH Kenneth

Leopold 2006-01-10 19:25

Hej knebert du skall inte säga att jag har ett handikapp när jag inte har ett handikapp.
Leopold.

Leopold 2006-01-10 23:58

Hej Fredrik kan du säga till knebert att han ska sluta att säga såna saker som handikapp när jag säger att jag inte har något handikapp så har jag inget handikapp.
Leopold.

vfp420b 2006-01-11 00:05

Leopold, istället för att sitta och skriva detta i forumet där Knebert ser det, så är det bättre att skicka ett Privat meddelande (PM) genom forumet till Fredrik eller nån.
F.ö har det blivit ganska många onödiga svar om just handikappet här, när vi egentligen skulle ha pratar om hans banprojekt.

Fredrik 2006-01-11 00:10

Hej Leopold!

Knebert reagerade på att folk skrev "taskiga" saker till dig och man menade verkligen inget illa mot dig personligen utan menade att man får skriva precis som man vill. Alla kan ju t.ex inte alla ord exakt rätt...

Alla får vara precis som de är här på forumet (så länge det är inom de regler som finns)

Visa lite bilder istället på dina bana Leopold så återgår vi till det din tråd egentligen handlar om! :)

Tycker du lyckats rätt bra med din bara och alla dina ommålningar. Kul att se att du kommit igång och gjort så pass mycket!

Visa oss lite bilder nu så glömmer vi detta och går vidare! :)

knebert 2006-01-11 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik
Hej Leopold!

Visa oss lite bilder nu så glömmer vi detta och går vidare! :)

Hej!

Jag håller med dej....

MVH Kenneth

Leopold 2006-02-11 11:38

Hej kan meddela att banan inte finns kvar då den försvann när jag installerade om trs2004 för ett tag sedan.
Leopold.

jonni 2006-02-11 13:34

Jag undrar var du använder för något format på dina bilder, för jag får bar upp röda kryss, andras bilder brukar gå bra att se.

Mvh Jonni

Nicke_123 2006-02-11 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av jonni
Jag undrar var du använder för något format på dina bilder, för jag får bar upp röda kryss, andras bilder brukar gå bra att se.

Mvh Jonni

Skulle gissa på att han och nästa/alla andra använder .JPG håll även bilderna under 100kb så bör dom synas :)

Leopold 2006-02-11 23:33

Hej jag har använt jpg bilder i den här tråden.
Leopold.

vfp420b 2006-02-12 10:32

Anledningen till att det blir röda "X" över bilderna och att dom inte syns, är ju att dom ligger på forumets gamla server som ju försvann när man bytte, det är därför som man inte kan se några gamla bifogade bilder från forumet från innan, men dom som man bifogar nu syns ju imed att dom ligger på den nya servern.:)

Leopold 2006-02-12 17:47

Hej tyvärr så försvann banan.
Leopold.

vfp420b 2006-02-12 18:45

Jo, du skrev det innan, onödigt med två inlägg om samma sak ju..

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:23.