![]() |
Signaluppdatering, objekt och texturer utbytta mot bättre, mer detaljer på stationerna samt sträckorna Södertälje - Gnesta och Uppsala - Sala. Ca 80 kilometer ny bana. :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Ja det hoppas jag med, Den är så grym!
|
I väntan på Banbyggarna har jag nu laddat upp rutten på T-S.com. Dock tog det flera dagar efter uppladdningen för V2 innan den blev tillgänglig där. Bara att hoppas att det går fort!
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Inte an, Men snart hoppas vi...
|
Vet någon av er om om BlueX till Mora kör med mer än 5 vagnar på vissa dagar?
Och isf hur sammansättningen ser ut? Vanligvis är det A11+RB11+3B11 (tror jag^^) :) Till alla som väntar på Trainsim.com, om vi har tur kanske Bönan viser oss ett screenshot på den vackra naturen i början av Dalarnas län? :) |
A11-B11-RB11-B11-B11-B7 är en normal sammansättning på Moratågen (förstaklassvagnen går i Stockholmsänden av tåget). Normalt sett 6 vagnar, har vid vasaloppstider sett 8-vagnarståg.
|
Citat:
Jag undras varför dom väljer hänga på en sån vagn? |
Det finns ju trotts allt ett begränsat antal BlueX-vagnar, och de går på samtliga IC-sträckor(och någon enstaka gång i regionaltåg). Man kan tycka att det vore vettigare med enhetliga tågsammansättningar med enbart 7-vagnar eller 11-vagnar, men det tycker uppenbarligen inte SJ! :Fnissa:
|
Bönan kan du länka till ett ställe där man kan ladda ner A/B11 vagnarna? :)
Den länken jag har här till forumet är inte giltig längre |
http://e-buzz.heidling.se/files/downloads/Rc7BlueX.zip
Loket som följer med är en äldre 3D-modell som inte är mycket att ha, men vagnarna är fina. :) |
1 bifogad(e) fil(er)
IC42 på väg mot Mora :)
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ett screen till inte så långt från Morgongåva :)
|
Stockholmsrutten V3.0
För alla som är intresserade, så ligger Stockholmsrutten V3.0 nu klar till nerladdning på http://www.trainsim.com
Filen heter stockholm_30.zip men det går bra att söka på stockholm också :) |
Da har jeg kjørt Gnesta - Stockholm C i msts. Meget bra Bønan :tumme_upp::tumme_upp:
Flotte lydfiler i tunnellene og ved passering av sporveksler :tumme_upp: Tusen takk for flott rute :tumme_upp: |
Tack, kul att den uppskattas! :ber:
|
Rutten har vart tillgänglig på trainsim i ca. 5 timmar, och har redan ca. 100 nerladdningar
Impressive record ;) |
Herlig! Laster ned nå.
Kan man bruke de samme pathene fra forrige versjon? |
Det är tveksamt, spåret är ändrat på ett flertal ställen. Du kan prova, men annars följer ett flertal pather med rutten. Gamla aktiviteter fungerar helt klart inte. :O
|
Det är helt ljuvligt ackurat: Men en fråga bara: Vad gör man om man får felmeddelande: Failed to find sms file: Textmanex.sms på denna bana? Och fortsätter man försvinner den aldrig heller!
Problemet löst laddade ner den från thetrain.de |
Det er ingen lyd når jeg passerer sporveksler nord for stockholm :vetej:
Andre som opplever det samme ? Igjen , en meget flott rute Bønan :ber: |
Det är ett resultat av lat ruttbyggare... :visslar:
|
Citat:
:grin::grin: Vi overlever det :grin: |
2 bifogad(e) fil(er)
Her kunne det ha blitt en stor ulykke der det går spor til Norrkøping. En bru har rast sammen.
|
Citat:
stoppet toget i tide :grin: |
Vil anbefale folket å kjøpe dette toget , svært bra lydfiler på det .
Jeg har kopiert disse filene inn i alle mine personvogner . Søk etter toget på google , (kopier navnet herfra ) Trains de Nuit Vol.1 (Night Trains) Sylium Trains de Nuit Vol.1 (Night Trains) |
Tack Bönan för rutten!:applad: Jag ser ingen rasad bro, Jan!;)
|
Inte jag heller, väldigt konstigt! ;)
|
Citat:
Trist at noen i Sveits nekter oss å kjøre NSB-versjonen. |
Citat:
|
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Her er flere bilder fra samme sted med koordinatene. den motsatte veien.
|
Hej Jan!
Troligen är det miss från download. Hämta rutten igen och installera. |
Det ser även ut som om en del objekt fattas, har du prövat att spara och ladda om aktiviteten? MSTS gamla grafikmotor får problem när det är många objekt! :)
|
Det hjelper ikke brua ligger nede samme hva jeg gjør.
Kommer heller ikke inn i RE får feilmelding om mangler i ref. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:35. |