Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Trollhättan på RW kanske... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=32574)

gubben50 2014-12-07 21:43

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 292585)
Jo, den funkar för mig. Webbläsaren Google Chrome.

ska testa med den / det fungera inte med den / ja lägger ner detta nu

Pierre 2014-12-08 06:17

Citat:

Ursprungligen postat av gubben50 (Inlägg 292586)
ska testa med den / det fungera inte med den / ja lägger ner detta nu

Ge inte upp!

Här är senaste track rule: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....1&postcount=21 och jag kan ladda ner den (med Firefox)..

Här är spåren (i rutten Altenburg-Wildau v.2): http://rail-sim.de/railsimnew/index....ownload/41/827

Själv fick jag igång Trollhättan nu och alla scenarion fungerar utan något felmedelande. Vet dock inte vad felet berodde på???? Var dock inte NE rutten (Northern Europe Renoveret), då den fungerar fint också.

Jag har dock inga perronger, men broar och "perrongavsluten" finns i Trollhättan. Inget stationshus i Trollhättan heller, men gissar att Totte inte satt ut något där än. Annars kan jag bara tacka för en bra beta av en bra rutt och jag ser fram emot fortsättningen. Bra jobbat Totte!

Totte 2014-12-08 10:28

1 bifogad(e) fil(er)
Tack Pierre!
Plattformarna finns att hämta i inlägg 458.
Stationshuset skall finnas och jag bifogar den här.
Spåren Altenburg-Wildau, har jag använt den? Kommer inte ihåg var.
Länken till KMWspår, vad menas med räler? Är det de gula ATCplattor?
Fler mjölkflaskor? Skriv gärna mer vad som fattas.

ADDE 2014-12-08 10:58

Spåren från Altenburg-Wildau är de spår som KMW använder i sin track rule. Dem behövs med andra ord...

1 räl, 2 räler, en massa räls. Det är rälsen som ett tåg kör på.
De gula ATC-plattorna kallas ATC-Baliser.

Pierre 2014-12-08 12:55

2 bifogad(e) fil(er)
Tack Totte!

Nu har jag stationshuset på plats. Men dom där perrongerna (swedish platforms v1.1) har jag installerat flera gånger nu och jag har ändå inga perronger i rutten..

Bild 1: Trollhättan C utan perronger.
Bild 2: Trollhättan C med dom synliga "perrongavsluten".

gubben50 2014-12-08 13:02

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 292596)
Tack Totte!

Nu har jag stationshuset på plats. Men dom där perrongerna (swedish platforms v1.1) har jag installerat flera gånger nu och jag har ändå inga perronger i rutten..

Bild 1: Trollhättan C utan perronger.
Bild 2: Trollhättan C med dom synliga "perrongavsluten".

Hej! ha du hittat alla grejor ja saknar rc1-1019

Pierre 2014-12-08 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av gubben50 (Inlägg 292597)
Hej! ha du hittat alla grejor ja saknar rc1-1019

Jag köpte Rc-loket här och vet inte riktigt vilka versioner som är med, men får inga felmedelanden iallafall. Prova att ladda ner Rc-loket igen!

Erich 2014-12-08 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 292596)
Tack Totte!

Hej

Hvis du har perronerne installeret, så kan det være et grafikproblem. Står dine grafiske indstillinger for lavt vises perronerne ikke korrekt. Jeg havde selv det samme problem med de Tyske standardperroner.

Totte 2014-12-08 15:55

Hej!
Nu har jag jobbat med Assets. Assets kommer att få Trollhättan att fungera helt. Ni kan flytta mapparna till Assets.
Trollhattan_Assets (1.4Gb) finns att hämta Här.

Pierre 2014-12-08 19:12

Kollade grafikinställningarna och dom stod inte på högsta. Satte på högsta (utom skuggor och vatten). men det blev ändå inga synliga perronger. Tog sen ner Assets paketet och ja då fick jag perrongerna. Fick säkert en massa annat också, för vissa ställen som var lite tomma förut, var det mer detaljerade nu.

Skulle vart kul med några scenarios nu, så man får lite möten med X2 m.m. Detta kommer bli en kanonrutt, när den blir färdig. Mycket bra jobbat Totte!

Totte 2014-12-08 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 292620)
Kollade grafikinställningarna och dom stod inte på högsta. Satte på högsta (utom skuggor och vatten). men det blev ändå inga synliga perronger. Tog sen ner Assets paketet och ja då fick jag perrongerna. Fick säkert en massa annat också, för vissa ställen som var lite tomma förut, var det mer detaljerade nu.

Skulle vart kul med några scenarios nu, så man får lite möten med X2 m.m. Detta kommer bli en kanonrutt, när den blir färdig. Mycket bra jobbat Totte!

Tack Pierre!
Skönt att det blev bra för dig.

gubben50 2014-12-08 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 292622)
Tack Pierre!
Skönt att det blev bra för dig.

Hej! Totte nu är allt med utan 1st RC1-1019 var hittar man den ? någon som ha en lösning på va man kan hitta det ?

tack så mycket för den filen :ber:

Pierre 2014-12-08 20:22

Citat:

Ursprungligen postat av gubben50 (Inlägg 292625)
Hej! Totte nu är allt med utan 1st RC1-1019 var hittar man den ? någon som ha en lösning på va man kan hitta det ?

tack så mycket för den filen :ber:

Har du köpt Rc-loket, så ska den finnas med i paketet. Senaste versionen av paketet är v3..

gubben50 2014-12-08 20:24

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 292626)
Har du köpt Rc-loket, så ska den finnas med i paketet. Senaste versionen av paketet är v3..

Japp det ha jag

Totte 2014-12-08 21:11

Hej!
Ska bara tala om att bara den Rc1-1019 har toppfart på 200 km/h.:eek::Fnissa:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23.