![]() |
Citat:
Generellt sett så ska allt mappas var för sig så att man kan göra ett så bra arbete med texturerna som möjligt. Överväger att göra en tutorial och lägga upp där jag visar hur man kan använda Ambient Occlusion i Xnormals för att ha en grund för texturer. Funderar även på att göra en tutorial för hur man ska UV mappa för att Ambient Occlusion ska fungera. Kan det låta intressant? |
Citat:
|
Animeringar återstår ...
1 bifogad(e) fil(er)
... med det ser bra ut:
|
Hej LAN
Jag tycker det ser superbt ut jag. :tumme_upp: :tumme_upp: Jag är nyfiken på de öppna hålen för motorluckor. Skall de vara öppningsbara på något sätt? |
Citat:
Vet i katten, vad du ska ha ritningarna till. Dom verkar ju inte behövas, men dom är nu skickade till dig. |
Grymt snyggt, Lennart & Marcus.
|
Tänker du ha två olika motorljud med på loket? ;)
|
Citat:
|
Citat:
Dieselmotorn i B huven är en GM 6-71 Twin-turbo och användes för tågvärme. Det fanns en panel i hytten för att kontrollera motorpakete som bestod av två st 6cylindriga motorer från GM som drev en generator för att alstra ström åt vagnarna. Samma typ sitter i ett fåtal Sv-1 vagnar, bland annat den vi har i Landeryd, vi har även ett extra motorpaket stående, kan försöka fota det lite närmre åt dig på Lördag. |
Citat:
|
Finslipningen har börjat ...
4 bifogad(e) fil(er)
... motorljudet skall göras, dörr- och lucköppning justeras (hade tänkt mig principen som på passagerarvagnar, vi får se). men loket uppför sig bra, toppar på 100 kph, ljusväxling och hyttbyte fungerar, vindrutetorkarna också.
Några bilder på "state of the art" så länge, och stort tack till Marcus och Bengan: |
När kommer T4 utt till download. Bra gjort Lan och Marcus.
|
Ser ju helt enkelt jätteläckert ut! Fantastiskt arbete Lan, som vanligt! :applad:
|
Ricktigt snyggt lan och marcus :tumme_upp: . Och riktigt stort tack att ni byggaer den :ber: . Om du behöver så kan jag skicka handboken till dig!!
|
När det gäller T4:an. att man hade inte igång tågvärmedelen i gång. där för tycker jag att man kan göra en Sv1 vagn som gick med t4 i persontågen.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:28. |