![]() |
Förbered dig på två delar till, passbit nedre och övre 0,5 m, men det blir nog inga problem att "nätifiera" dom också, jag har försökt mappa skyddsglaset på en övre så även nätet skall se hyfsat ut.
|
Passbitar
1 bifogad(e) fil(er)
Det blev slutligen 4 passbitar, nedre05, nedre075, övre05 och övre075.
Detta ger möjligheter att bygga gångbroar så att kontaktledningen hamnar någotsånär under pskyddet på del1. OBS: om ni kopplar ihop två "övre075", och har Bengans nätversion, vänd den ena 180 grader innan hopkoppling annars blir inte nätet rätt !!!! |
Bengan, du bör ta bort kommatecknet från uppladdningen du nyss gjorde, Content Manager gillar dem inte... :visslar: Men stort tack för att du gjorde dem uppladdningarna så vi slipper ha olika i våra Trainz :)
Och stort tack till Lennart som har gjort dessa efterlängtade gångbroar!!! :drool: |
Citat:
Är det kommatecknet som är mellan Left och del som spökar? Nynäsbanan Gångbro Trappa Vinklad övre Left,del8 Och är det bara på den senaste, som felmeddelandet dyker upp? |
Citat:
Nisse |
Citat:
|
Citat:
Har för mig, att det även fanns kommatecken i dom. Det borde även ha blivit samma felmeddelanden på Lennarts delar med glas, då jag bara har lagt till nät på slutet. |
2 bifogad(e) fil(er)
Det fungerar för mig också. Fast det är mycket gula pusselbitar och röd text i objektlistan i surveyorn.
|
1 bifogad(e) fil(er)
benkegbg,
det är mitt osynliga spår som fattas dig, det finns lite här och var så vad gör ett ställe till: |
Citat:
|
Jag har ett litet problem med gångbroarna. Jag har TS 2012 v3.7 build 58414 och får upp följande felmeddelande "Required container 'mexh-table' is missing". Är det något jag saknar eller har jag gjort fel vid installationen.
|
Goda Nyheter ...
1 bifogad(e) fil(er)
jag trodde inte taggen "height-range ##,##" var tillåten i fixed track men se det var den !!! Detta innebär att vertexen alltid i markhöjd men själva meshen går att höja och sänka. Jag kom på detta när jag jobbade med vägbroarna som ju måste anslutas snyggt till omgivande terräng.
Vidare forskning pågår: EDIT: På bilden ser ni effekten på den främre stödmuren som har taggen height-range 20,20, medan den bortre ännu inte har det. Bengan! Du kan börja göra det i din nätvariant, den skall alltså in i config för alla delarna i roten nånstans. |
1 bifogad(e) fil(er)
Stilig stenbro, och kanon att det går att ändra höjden på dem :tumupp::tumupp: Men sa du inte att du fixat så det vart genomskinligt glas? :visslar: (gäller ej bara nätet, glaset är inte heller genomskinligt).
|
?????
... om det är helt genomskinligt kan man lika gärna ta bort det??????
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Det jag menar är, att genom glaset, så ser man inga tåg bakom det (och inte heller nån kontaktledning). Jämför med detta nät bredvid, där man kan se tåget bakom det. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:55. |