Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gångbro sökes (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35839)

lan 2015-09-25 11:56

Förbered dig på två delar till, passbit nedre och övre 0,5 m, men det blir nog inga problem att "nätifiera" dom också, jag har försökt mappa skyddsglaset på en övre så även nätet skall se hyfsat ut.

lan 2015-09-25 14:56

Passbitar

1 bifogad(e) fil(er)
Det blev slutligen 4 passbitar, nedre05, nedre075, övre05 och övre075.
Detta ger möjligheter att bygga gångbroar så att kontaktledningen hamnar någotsånär under pskyddet på del1.

OBS: om ni kopplar ihop två "övre075", och har Bengans nätversion, vänd den ena 180 grader innan hopkoppling annars blir inte nätet rätt !!!!

Jockes 2015-09-25 15:35

Bengan, du bör ta bort kommatecknet från uppladdningen du nyss gjorde, Content Manager gillar dem inte... :visslar: Men stort tack för att du gjorde dem uppladdningarna så vi slipper ha olika i våra Trainz :)

Och stort tack till Lennart som har gjort dessa efterlängtade gångbroar!!! :drool:

Bengan 2015-09-25 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 297839)
Bengan, du bör ta bort kommatecknet från uppladdningen du nyss gjorde, Content Manager gillar dem inte... :visslar: Men stort tack för att du gjorde dem uppladdningarna så vi slipper ha olika i våra Trainz :)

Och stort tack till Lennart som har gjort dessa efterlängtade gångbroar!!! :drool:

Själv får jag inget felmeddelande i CMP.

Är det kommatecknet som är mellan Left och del som spökar?

Nynäsbanan Gångbro Trappa Vinklad övre Left,del8

Och är det bara på den senaste, som felmeddelandet dyker upp?

Nils Blid 2015-09-25 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 297839)

Inte bara efterlängtade, väldigt roliga att bygga.

Nisse

Jockes 2015-09-25 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 297841)
Själv får jag inget felmeddelande i CMP.

Är det kommatecknet som är mellan Left och del som spökar?

Nynäsbanan Gångbro Trappa Vinklad övre Left,del8

Och är det bara på den senaste, som felmeddelandet dyker upp?

Är just när man lägger in CDP-filen i CMP som det spökar, den kan inte installera en fil som innehåller kommatecken, men det går utmärkt att ha i Username :) Har varit problem ed detta tidigare vet jag :visslar:

Bengan 2015-09-25 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av Jockes (Inlägg 297845)
Är just när man lägger in CDP-filen i CMP som det spökar, den kan inte installera en fil som innehåller kommatecken, men det går utmärkt att ha i Username :) Har varit problem ed detta tidigare vet jag :visslar:

Blev det inget felmeddelande på dom första, som jag la upp med nät.

Har för mig, att det även fanns kommatecken i dom.

Det borde även ha blivit samma felmeddelanden på Lennarts delar med glas, då jag bara har lagt till nät på slutet.

benkegbg 2015-09-25 19:00

2 bifogad(e) fil(er)
Det fungerar för mig också. Fast det är mycket gula pusselbitar och röd text i objektlistan i surveyorn.

lan 2015-09-25 19:15

1 bifogad(e) fil(er)
benkegbg,
det är mitt osynliga spår som fattas dig, det finns lite här och var så vad gör ett ställe till:

Jockes 2015-09-25 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av Bengan (Inlägg 297846)
Blev det inget felmeddelande på dom första, som jag la upp med nät.

Har för mig, att det även fanns kommatecken i dom.

Det borde även ha blivit samma felmeddelanden på Lennarts delar med glas, då jag bara har lagt till nät på slutet.

Problemet är vad du döper .cdp-filen till, inte vad dem heter inne i Trainz, där kan dem handskas med kommatecken (krånligt, jag vet!). :) Ber om ursäkt för mina OT-inlägg här nu! :rolleyes:

NEBO 2015-09-26 10:56

Jag har ett litet problem med gångbroarna. Jag har TS 2012 v3.7 build 58414 och får upp följande felmeddelande "Required container 'mexh-table' is missing". Är det något jag saknar eller har jag gjort fel vid installationen.

lan 2015-09-26 17:07

Goda Nyheter ...

1 bifogad(e) fil(er)
jag trodde inte taggen "height-range ##,##" var tillåten i fixed track men se det var den !!! Detta innebär att vertexen alltid i markhöjd men själva meshen går att höja och sänka. Jag kom på detta när jag jobbade med vägbroarna som ju måste anslutas snyggt till omgivande terräng.

Vidare forskning pågår:

EDIT:

På bilden ser ni effekten på den främre stödmuren som har taggen height-range 20,20, medan den bortre ännu inte har det.
Bengan! Du kan börja göra det i din nätvariant, den skall alltså in i config för alla delarna i roten nånstans.

Jockes 2015-09-26 19:59

1 bifogad(e) fil(er)
Stilig stenbro, och kanon att det går att ändra höjden på dem :tumupp::tumupp: Men sa du inte att du fixat så det vart genomskinligt glas? :visslar: (gäller ej bara nätet, glaset är inte heller genomskinligt).

lan 2015-09-26 21:28

?????

... om det är helt genomskinligt kan man lika gärna ta bort det??????

Jockes 2015-09-26 22:17

1 bifogad(e) fil(er)
Citat:

Ursprungligen postat av lan (Inlägg 297873)
... om det är helt genomskinligt kan man lika gärna ta bort det??????

...jag är oförståelig, förstår det, det där med att förklara är jag värdelös på :visslar:

Det jag menar är, att genom glaset, så ser man inga tåg bakom det (och inte heller nån kontaktledning). Jämför med detta nät bredvid, där man kan se tåget bakom det.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:55.