Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - DTG - Train Simulator (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=46)
-   -   Frövi-Örebro & Resten av mälardalen... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=36098)

ADDE 2017-05-14 21:44

Okej, jag tänkte se hur läget ser ut med min version imorgon när jag kommer hem från jobbet. (Klockan är mycket och jag ska nu sova snart så jag kan jobba imorgon.) Jag tror inte jag är signalmässigt färdigt med banan. Målet är nog att närma mig Västerås utan att sätta igång med bangården, sedan ger jag dig en headsup för en merge.

Tackar för länken! Laddade ner senaste .rwp och har sparat den i min dator. kollar igenom den imorgon. är det en klon av Mälardalen eller direkt redigerad på Mälardalen? (Risk att min rutt skrivs över... bäst att ta backup i vilket fall)

Fippe 2017-05-14 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av ADDE (Inlägg 307097)
Okej, jag tänkte se hur läget ser ut med min version imorgon när jag kommer hem från jobbet. (Klockan är mycket och jag ska nu sova snart så jag kan jobba imorgon.) Jag tror inte jag är signalmässigt färdigt med banan. Målet är nog att närma mig Västerås utan att sätta igång med bangården, sedan ger jag dig en headsup för en merge.

Tackar för länken! Laddade ner senaste .rwp och har sparat den i min dator. kollar igenom den imorgon. är det en klon av Mälardalen eller direkt redigerad på Mälardalen? (Risk att min rutt skrivs över... bäst att ta backup i vilket fall)

Yes, den är direkt redigerad på mälarbanan så det är nog bäst att köra en backup innan du installerar mitt :)

EDIT: la upp en till version nyss, inga stora förändringar utan det är bara lite mer scenery! :)

AlexSuperHD 2017-05-15 18:27

Snyggt bygge Fippe!
Vart skaffade du stenblocken på den andra bilden?

Fippe 2017-05-15 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av AlexSuperHD (Inlägg 307112)
Snyggt bygge Fippe!
Vart skaffade du stenblocken på den andra bilden?

Tackar, vet inte från vilka assets dem är från men dom heter iallafall - scenery~rockformations~Rockface02.xml

Fippe 2017-08-09 16:45

Byggt om Fagersta C

6 bifogad(e) fil(er)
Igår bestämde jag mig för att bygga om hela Fagersta C då jag inte var nöjd med resultatet, Jag gjorde nya spår så att alla var i samma höjd och satt dit helt ny kontaktledning!

Satt även ut Signalering österut samt kontaktledning

bönan 2017-08-09 17:48

2/4 och 3/4 ska stå ca 100 m längre bort från första växlarna och 1/6 har en tillhörande medgivandedvärg, annars är tågklarerarn nöjd! ;)

Fippe 2017-08-09 18:28

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 308303)
2/4 och 3/4 ska stå ca 100 m längre bort från första växlarna och 1/6 har en tillhörande medgivandedvärg, annars är tågklarerarn nöjd! ;)

Haha, okej Jag fixar det!!

Hawk 2017-08-10 22:51

Har du lagt ner ommålnings projekten

Det började så bra, tog orken slut sen ?

Tänker på Da.....

Fippe 2017-08-11 12:34

Citat:

Ursprungligen postat av Hawk (Inlägg 308313)
Det började så bra, tog orken slut sen ?

Tänker på Da.....

Jaha, nejdå har bara inte haft speciellt mycket tid (Det jag gjort på RW nu är 6 timmars arbete) eller ork att måla om nu, det kommer jag lovar!!! ;)

Fippe 2017-08-13 14:51

Video mellan Skinnskatteberg - Ängelsberg

Jag gjorde en video igår när jag kör mellan Skinnskatteberg och Ängelsberg!

Notera att många av vägskydden är buggade och jag måste placera ut nya och jag är inte ens nästan färdig overall!!!

Länk: Skinnskatteberg - Ängelsberg

Totte 2017-08-13 15:27

Citat:

Ursprungligen postat av Fippe (Inlägg 308335)

Notera att många av vägskydden är buggade och jag måste placera ut nya och jag är inte ens nästan färdig overall!!!

Hej!
Jag har sett filmen nu. Bra byggt och spårläggning.
Om bommarna ja, de funkar inte riktigt om man kör långa tåg. Pröva med bara fyra vagnar och testa. ;)

Hgv 2017-08-13 15:54

Riktigt snyggt! Blir verkligen stor skillnad med riktig terräng.

:tumme_upp:

marmar 2017-08-13 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av Fippe (Inlägg 308335)

Riktigt bra jobbat, kul med ännu fler svenska rutter!

Fortsätt så! :)

bönan 2017-08-13 21:31

Känner igen mig, snyggt! :tumupp:

ADDE 2017-09-03 21:37

Jag må ha slarvat bort min stärcka Arboga-Västerås, för den blev visst överskriven av Fippes rutt, då vi har samma "källa" men bygger åt olika håll...

Jag ahr förvisso en klonad rutt men den fungerar inte för mig, och TS säger ju aldrig varför... Aja, bara bygga om på nytt sedan...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:41.