Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Railworks 2013 (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=33051)

Andreas13 2012-09-26 13:33

Det är många som får uppdatera sina lok och vagnars ljud efter uppdateringen.

vadokunvot 2012-09-26 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas13 (Inlägg 268063)
Det är många som får uppdatera sina lok och vagnars ljud efter uppdateringen.

Jasså du, själv är det bara trailervagnarna som trilskas, ominstallation och uppdatering till trotts. Men jag fick svar från fopix att dom jobbar på att lösa det så att allt ska funka med 2013, annars börjar ju allt med uppdateringen falla på sin platts ;)

gubben50 2012-09-26 18:58

Hej! var hittar man dom uppdateringarna ?

/John

wigerup 2012-09-26 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av vadokunvot (Inlägg 267870)
Jag lyckades att lösa en del av mina uppkomna problem, det mystiska enatombombsprängdesnyss-ljuset försvann och den frånvarande himmelstexturen kom tillbaks genom att bocka för rutan RSC BathTemp i editorn, den hade tydligen bockats av och det är där jag har texturerna till mitt ruttbygge.

Dock är himeln inte blå när jag väljer clear på vädret utan grådassig (som om CIA har passat på att spruta chemtrails som tokiga under uppdateringen;););) )
Men för närvarande kan jag leva med detta tills nån vänlig själ orkar förklara hur man byter sky texture på en rutt (har letat överallt efter hur man gör men inte funnit nån info)

I övrigt känns grafiken lite konstig, kör på högsta grafik med fint flyt dock så det är väl en vanesak och jag vill inte klaga på det, men jag tycker att grafiken ändå var skarpare på nått sätt innan.

Vi får väl se hur det utvecklar sig och jag hoppas att vi ska kunna skapa vidare som innan och jag hoppas att kunna dela med mig av min rutt när den är klar.

Har också svart himmel på en del rutter, men jag förstår inte var du har fixat det. "bocka för rutan RSC BathTemp i editorn, den hade tydligen bockats av". Men var och hur???? Kan du hjälpa mig och förklara vore jag hemskt tacksam!!!.
Vänlig Hälsning
Björn

Totte 2012-09-26 19:04

För mig funkar RW13 allt mycket bra!:tumme_upp:
För er som har problem kan vara möjligen inställningar i grafikortet.
RW:s Settings/ Graphical Options klickade jag Default, sen blev allt bra.

vadokunvot 2012-09-26 23:19

John: uppdatering för ljudet till fopix trailer wagons kommer att dyka upp på deras hemsida.

Björn: öppna den aktuella rutten i rutt editorn och kryssa i den developer som har din himmelstextur, är du osäker så kryssa för allt och testa dig fram. Kan tyvärr inte visa med bild för jag är på jobbet och har inte min dator till hands. Kan visa i morgon om du inte lyckas.

Totte: gött att allt funkar, nu gör det det för mig med :)

wigerup 2012-09-27 08:53

Citat:

Ursprungligen postat av vadokunvot (Inlägg 268120)
John: uppdatering för ljudet till fopix trailer wagons kommer att dyka upp på deras hemsida.

Björn: öppna den aktuella rutten i rutt editorn och kryssa i den developer som har din himmelstextur, är du osäker så kryssa för allt och testa dig fram. Kan tyvärr inte visa med bild för jag är på jobbet och har inte min dator till hands. Kan visa i morgon om du inte lyckas.

Totte: gött att allt funkar, nu gör det det för mig med :)

Vadokunvot: Tack för din förklaring, skall testa detta ikväll och se.
MVH
Björn:grin:

vadokunvot 2012-09-27 09:49

Gör det, å funkar det inte så säg till så försöker vi komma på en annan lösning;)

wigerup 2012-09-27 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av vadokunvot (Inlägg 268128)
Gör det, å funkar det inte så säg till så försöker vi komma på en annan lösning;)

Funkar bara bra, tack för hjälpen!!!!:applad:

steffe80 2012-10-14 16:18

Jag har precis bytt dator och installerade Railworks 3 på nytt.

Innan Train simulator 2013 kom installerades spelet på den egna datorn.
Nu verkar det som att spelet ligger på en av Steams servrar.

Den enda fil jag har på datorn är en exe fil länkad till steam.
Vet någon hur man installerar eget material, dvs Rwp filer?

Totte 2012-10-14 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av steffe80 (Inlägg 268939)

Vet någon hur man installerar eget material, dvs Rwp filer?

Kolla inlägg 21 i den här tråden så får du svaret.

steffe80 2012-10-14 18:44

Tack Totte.

Nu hittade jag den, den låg inbakad i ett annat spel från Steam.
Ska kolla noggrannare nästa gång.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:36.