Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Allmänt om 3D-design (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=56)
-   -   Pågående projekt för flera simulatorer. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=30924)

Pierre 2013-08-06 23:53

Ruskigt snygg hytt...tappade hakan...

Jag brukar skrika rakt ut när det kommer till payware. Inte för jag tycker det är fel att ta betalt för en välgjord modell, utan för att jag vill detta ska vara en hobby för alla. Alla har ju inte samma förutsättningar att köpa saker, ett par hundra är ingenting för en med fast jobb, medans det är mycket för en arbetslös eller studerande. Men donationer tycker jag är helt ok, då kan man ge efter sin förmåga!

Marcus Gustavsson 2013-08-06 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 279622)
Ruskigt snygg hytt...tappade hakan...

Jag brukar skrika rakt ut när det kommer till payware. Inte för jag tycker det är fel att ta betalt för en välgjord modell, utan för att jag vill detta ska vara en hobby för alla. Alla har ju inte samma förutsättningar att köpa saker, ett par hundra är ingenting för en med fast jobb, medans det är mycket för en arbetslös eller studerande. Men donationer tycker jag är helt ok, då kan man ge efter sin förmåga!

Som jag ser på det så kan jag inte tänka mig att ta ett fast pris för mina modeller, dels anser jag som du, att det är en hobby som alla ska kunna ta del utav, sen tycker jag inte heller att mina modeller är bra nog för att vara payware lok.

Där emot så kan jag i framtiden se ett system där jag ge ut mina lok gratis men även tar emot donationer, och dom som donerar får något litet extra, så som ljud för loken eller ett paket med vagnar som är relevanta, som ett tack för stödet.
När jag införskaffar utrustning för att kunna fixa ljudupptagningar så kommer jag nog se över ett sådant system och fundera mer på hur det ska fungera.

Men fram tills dess så pysslar jag med det jag tycker är roligt och är hyfsat duktig på att göra, bygga lok.

Marcus Gustavsson 2013-08-08 13:51

Kan avrapportera att hytten nu är färdig så nu är alla modeller och texturer färdiga för simulatorn.

Problemet är att det inte finns några vettiga ljud för loket så jag vet inte riktigt hur det ska lösas, antingen får loket vänta med att bli släppt tills jag har egen inspelningsutrustning samt vet hur man får in ljuden i RW, eller så släpps det med kassa ljud så får folk hitta eget själva.

Henrik 2013-08-08 21:33

Det gör inget för min del om det är annat ljud till en början. Man lär nog njuta tillräckligt mycket ändå av att köra denna välbyggda skönhet! :)

Marcus Gustavsson 2013-08-08 22:40

Dom ljud jag personligen kommer att använda för Ma loket i Railworks är BR151 ljuden ifrån Trainteam Berlin, kan rekommendera att andra kollar på samma paket om dom vill slippa dom standard ljuden som kommer att vara på loket.

Ska undersöka andra möjligheter med men antagligen kommer jag inte kunna erbjuda något bra.

Erik.H 2013-08-09 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 279659)
Dom ljud jag personligen kommer att använda för Ma loket i Railworks är BR151 ljuden ifrån Trainteam Berlin, kan rekommendera att andra kollar på samma paket om dom vill slippa dom standard ljuden som kommer att vara på loket.

Ska undersöka andra möjligheter med men antagligen kommer jag inte kunna erbjuda något bra.

Finns det ingen här på forumet med inspelningsutrustning?

spyfrog 2013-08-09 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av Erik.H (Inlägg 279668)
Finns det ingen här på forumet med inspelningsutrustning?

Det är ju inte bara utrustningen. Det kräver ju också tillgång till ett Ma lok i drift för att göra inspelningarna

Marcus Gustavsson 2013-08-09 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av spyfrog (Inlägg 279670)
Det är ju inte bara utrustningen. Det kräver ju också tillgång till ett Ma lok i drift för att göra inspelningarna

Just den delen har jag faktskt koll på.
Måste bara se om ekonomin tillåter att jag köper en inspelningsenhe efter mitt extraknäck i september.

Totte 2013-08-09 23:56

Duger inte MSTS-Ma ljudet? Jag hör inte så bra och kan inte skilja på olika ljud.

Marcus Gustavsson 2013-08-10 15:38

http://i1145.photobucket.com/albums/...ps83519b93.png

En sista render.

Jockes 2013-08-10 19:23

Vilken snygging!!! :drool::tumme_upp::applad::applad:

Totte 2013-08-10 21:11

Snyggt som vanligt! Marcus, Svara gärna mitt inlägg 114.;)

Marcus Gustavsson 2013-08-10 21:15

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 279708)
Snyggt som vanligt! Marcus, Svara gärna mitt inlägg 114.;)

Har tyvärr inget bra svar då jag inte använt MSTS på ett par år, så jag vet inte hur kvalitén på ljuden är eller vem som är upphovs man.

Marcus Gustavsson 2013-08-19 00:28

Efter mycket hårt arbete och många gråa hårstrån från Basses sida kan vi nu visa detta!
http://i1145.photobucket.com/albums/...ps19ca66bd.png

Jockes 2013-08-19 00:41

Oj, vilken snygging! Men fönstrerna ser väldigt mycket ut att vata i "beta"-stadiet? Passar inte riktigt in (dem känns för ogenomskinliga/mörka typ).

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:16.