![]() |
Citat:
och tack för bilderna! Jag läste nånstans att E10 loket ska ha kommit från Orsa, men nu skall skrotas! |
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Ja, nu är det snart dags att releasa ver 2 av E loket.
Räknar med inom en vecka........ |
E lokets hastighet och dragkraft
Läste just bjornls inlägg om DONJ no 5 och fick lite dåligt samvete då E loket har överdådiga krafter(BigBoy) liksom ALLTFÖR HÖG HÖGSTA hastighet (99km/t) i CAB mode. Men nu håller vi på att testa ut detta på E2 loket, som nu fått lite mer realistiska egenskaper. Så turen kommer snart till E loket.......
|
3 bifogad(e) fil(er)
Jag kunde inte låta bli att klä in E loket i ny skepnad efter Bengans fina bilder från Gävle.
Dessutom har vi nu en eldare som slänger in några skyfflar ungefär en gång i minuten. Det här med dragkraften sk-er jag i nu. E och E2 loken är LITE för starka men jag orkar inte längre lägga ned mer kol på detta! Tar för mycket tid och dessutom så begriper jag inte alla tekniska termer! Har testat andra ånglok, bl.a tyska, men de verkar också vara för starka. Är det nån som känner till ett Trainz ånglok, ungefär i E lokets format, som har fått riktig dragkrafts förmåga? |
Mästarklass!!!
Du har fått till reflektionen i plåtytorna väldigt bra, jag blir imponerad!
Det finns en som kan detta med enginespec. - Korvtiger. Han kan säkert hjälpa dig om du kontaktar honom!? |
Citat:
Har redan varit i kontakt med Korvtiger, men han har ännu INTE satt sig in i ångloksmaskineriet. Får väl vänta tills han blivit klar med B lokets ångmaskin.... |
2 bifogad(e) fil(er)
Håller på och lär mig SCRIPT språket och övningsobjekt är E907 som nu har följande:
1. Tender Baklampor: Släckta, tända med vitt sken, en röd lampa, 2 röda lampor. 2. Loket Plog: Av/på Rödlampa Av/på Man kan parametrisera under antingen Survey eller driver mode. Funderar på vad mer att göra ? Har ni några idéer? |
Toppen Vovven !
Om du lär dig skripta sånt här så avlastar du Svenolov. Mycket intressant för mig som tillhör "skript-classens" bottenskikt :applad:
|
Citat:
|
Citat:
Nisse |
Citat:
R loket tycker jag dock har godkänd dragförmåga i CAB mode, men inte i DCC mode !! Har studerat filen "Engine config" flera gånger, men förstår inte alla parametrar. Dessutom har jag testat många, många tyska ånglok och de besitter också oanade krafter. Så, denna del har jag lagt i träda. Däremot börjar jag intressera mig för att kunna reglera röken fån ånglokets skorsten, som t.ex när det står i stall för "vila". Då skall ju loket bara avge lite svag rök (Knappt märkbar) från skorstenen. |
låter mäkta intressant vovven då det hade tillfört ännu mer realism i vår redan härliga värld :tumme_upp:
lycka till på din....jaa...kalla de för upptäcksfärd om du vill :grin: |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
minska på rökutvecklingen ju längre tid det står still....... |
det finns oändliga möjligheter att experimentera för den som vill. Se denna länk:
http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...e%22_container |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:26. |