![]() |
Stationstavlor
1 bifogad(e) fil(er)
Hej
Jag försöker hitta dessa tavlor som ni ser på bilden, hade dom på min Göteborgs C för några år sedan. Och förhoppningsvis fungerar dom i TANE. Någon som vet vart jag finner dem? //Crille |
Övergångsfälla för gångtrafikanter
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Har jag bara drömt, eller har jag sett, att det finns en sorts övergång för folk som vill gå över spåren, typ liknande den på bilden. Alltså staket som är anordnade så att man måste titta åt båda hållen innan man går över. Om jag minns rätt så var det bara staket och ingen signal. Hur som helst... Jag tror mig ha sett en sådan fast det kanske var för någon gammal version av Trainz..... Har i alla fall inte hittat något för TANE - än. Kanske någon vet? Hälsningar |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Tack Ekan och HuTrainz |
Citat:
Hej lan jag har problems med nedladdningen, behövde du logga in på sidan för att kunna ladda ner filen?? |
Citat:
|
Citat:
Jag letade nämligen själv efter dom. Dom heter "SRF plattformsskylt m stolpe" och "SRF plattformsskylt". Jag hittar dom inte i forumet. Sökningen gav inget resultat. Men jag vet att dom finns på forumet. Jag letade fram dom i mitt TS2010. Dom funkar i tane, men tiden funkar inte så det kommer inte upp någon destination vid den tid man angett. Nån kanske kan fixa det. Del är väl inte vara så klurigt. :) |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Den här stationsbyggnaden (bilden) i funkisstil finns eller har funnits utefter Dals Västra Värmlands Järnväg - med eller utan varenda. Finns någon liknande?
Nisse |
Citat:
Det var så länge sedan jag använde mig av www.trainz.hu så jag hade glömt lösenordet. Men det fixade sig. Ska prova på att måla om de lite också, a´la Lan. Hälsningar |
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Se om dessa fungerar.
Har tagit mig friheten att bumpa kuid-versionsnumret till 2. |
Citat:
Du är ett underverk Korvtiger :tumme_upp::tumme_upp::tumme_upp: |
Ekan, tack för allt du laddar upp! :tumme_upp: Men så en fråga, vad är de för hus du använder i bakgrunden här? Saknar verkligen Svenska hyreshus, och detta ser ju ut att passa väldigt bra ;)
http://www.e-buzz.se/forum/attachmen...1&d=1515066250 |
Tyvärr är det Sketchup modeller, och tyvärr säger jag, för att jag inte kan ladda upp dom.
Jag har nämligen varit inne och petat på själva modellerna på en hel bröt med hus som jag har laddat ner, och förutom det så har jag även lagt ner en hel massa (allt för många) timmar på att fixa till alla texturer (tagit bort träd, vägskyltar, bilar, och en massa annat skit som inte ska synas, plus att jag har "snyggat till" och rätat upp och dragit texturer så att husen inte ska se ut som dom lutar och skevar, tagit bort hundratals "dubbletter", mm, mm, mm), så jag har nog brutit mot alla licenser som gäller för uppladdning av andras objekt. |
Citat:
|
Jag försöker väcka denna tråd till liv igen, jag letar med ljus och lykta efter något som kan likna snögallerierna som finns längs malmbanan, alla tips är välkomna!
Några bilder som referens för vad jag letar efter. https://jvgfoto.se/banor/malmbanan/k...ksgransen-rgn/ https://postvagnen.com/forum/index.p...read&id=718773 |
Skulle väl kunna fixa till en spline av den i Blender när jag förhoppningsfullt fått textureringen av hytten till ångloket jag håller på med klar, om du har tålamod att vänta någon vecka.
|
Citat:
Det är absolut ingen stress, ta all tid ni behöver. :):ber: |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:55. |