![]() |
Community-ware - Önska dina favorittåg!
Då tänkte jag att vi gör en liten undersökning för att pejla vad folk är intresserade av. Eftersom vi i tråden nämnt att D-lok och ånga inte förnärvarande är aktuellt så ber vi att inte önska detta för att på ett bättre sätt få till en intressant lista. Vi vet att många där ute skulle vilja se både B, E och S-lok (inkl mig själv)
Vad är det här för tråd? Community-ware, vad är det? Läs om förslaget här Så om jag önskar 5 tåg här nu, byggs dom då? Nej det är inte bestämt. Just nu samlar vi in information och försöker få fram hur stort intresset för denna idé är. Men varför ska jag önska 5 tåg här då? Här hade vi tänkt samla information om vad folk skulle vilja ha. Om många önskar samma sak ökar chanserna att det blir byggt Måste jag önska? Är det tvunget? Nej du måste inte alls dock är det så att ju fler som önska ju lättare är det för oss att planera för ett byggde. Du förbinder dig inte genom att önska något här Önska fem tåg/lok/vagn i fallade skala där 1 är det ni helst vill ha
Låt era önskningar flöda! |
|
Vet inte riktigt ännu om jag ska vara med i detta projekt, men önskningar är önskningar:
1. D lok 2. Rc lok med högdetaljerad hytt, etc 3. 60 tals vagnar 4. Godsvagnar, gärna från 50/60 talet 5. T 43 som högdetaljerad modell |
|
Jag antar att det är OK att önska motorvagnar!?
1. Rc6 2. X31/X32 3. Y1 4. X60 5. SJ 80-talsvagnar |
|
1: RC3 eller RC6, helst med detaljerad 3d-hytt
2: Rapidlok 3: 80-talsvagnar i modern blå färgsättning och klassisk brun 4: X2000, gärna med 3d-hytt 5: Reginatåg Det var mina önskningar!:) |
1: Rc 4 o 6 +olika texturvariationer
2: Regina 3: T44 + olika texturvariationer 4: Y7 5: Dm3 +(Ånglok Littera B med tender) |
|
Jag önskar jag också. Det här verkar ju ruggigt bra! Kanske man får ta sig tillbaka till tågsimulatorerna sen till hösten då? Uj uj! Blir ju allt mer som FS-hobbyn, woha!:D
Men önskningar då: 1: Rc-lok av olika modeller med en bra, snygg hytt. 2: 80-talsvagnar, både sov/liggvagnar som passar till Rc-loken. 3: X50-serien med en bra hytt 4: X40-serien, även där med hytt. 5: X2, gärna även där med en bra hytt:) |
Inte säker att jag är med men önskar i allafall.
1. RC-lok (flera målningar, 3D-hytt detaljerad) 2. AFM7 svart 3. 80-talsvagnar till Rc loken 4. X50-X54 5. Olika godsvagnar |
Mina önskemål.
1. X60 2. X10-X14 3. X1 4. X40 5. RC4/5/6 |
1: Rc-lok , Hög-detaljerad med 3D-hytt.
2: T21. Högdetaljerad med 3D-hytt 3: T23 högdetaljerad med 3D-hytt 4: Nitade vagnar ;) spelar ingen roll vilka 5:T43 högdetaljerad med 3D-hytt ja, kanske lite hög standard att möta men men... |
1. RC-lok med 3D-hytt
2. X40 3. X2000 4. X10-X14 5. 80-talsvagnar |
Jag känner att det först behövs ett par lok (som genom ommålning kan bli flera versioner) och till dom behövs vagnar, så det blir såhär:
1. RC 2. 60-tals vagnar 3. T43 4. Godsvagnar 5. 80-tals vagnar |
1. Rc
2. T44 3. Z70 4. T43 5. Ma Vill vi ha en högdetaljerad hytt lär det betraktas som ett helt nytt lok misstänker jag. Det är minst lika mycket jobb att modellera som hela loket. Sen är det mängder av animeringar och skriptkopplingar vilket kräver mycket mer jobb av oss för att få in i spelet. På både Rc och T44 tycker jag det är värt det av mina val. Mats |
min önskningar :)
1. X40 2. X31/X32 3. X11 4. X60 (X61) 5. X2000 |
Det vore roligt att se hur Itino skulle te sig i sån här simulator, även fast det inte är mitt favoritfordon precis..
|
1: X1
2: X6 3: X8 4: M/Mg 5: En bunt äldre, trevliga godsvagnar att dra efter loket ovan. |
1: Rc
2: Y1 3: Itino 4: Ra 5: Tb/DLL |
Det verkar ju som om det är ganska många som är intresserade av Rc så då blir det väl ganska billigt? :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Top 3 so far
|
Hur ligger X40 till på en skala? ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Jo 5, jag räknade fel :P
|
När man nu får chansen att önska så måste man ju ta den. :)
Så min lista blir som följer:
.... Mats |
Jag gjorde en lite annorlunda sammanräkning där jag poängsatte varje persons val(1'a val är värt 5p, sista 1p). Ställningen "top 5" fram tills detta inlägg skrivs blir då som följer:
Rc - 82p 60-talsvagnar - 20p T44 - 17p X40 - 17p 80-talsvagnar - 17p Viss generalisering gjord, en del har önskat specifika Rc modeller men jag har tagit med alla under en och samma post. En sak är tydlig iaf, det är måånga som vill ha Rc-loket. Sen är det ganska jämt bland de övriga i top 5 och även T43 som har 16p. Därefter landar ett antal fordon kring 10-13p såsom Y1, X1, X60, Ra osv... |
Puffar på och hjälper X40 lite tror jag :rolleyes:
1. X40 2. Hector Ale 141 3. MZ (4'e generationen) 4. 185 5. X12 Tycker verkligen att Fredrik borde få en stor eloge för detta jättefina initiativ, tror att detta är verkligen något att satsa på. I o med denna lilla röstning får jag kanske påpeka det att jag tycker att samtliga modeller som byggs ska vara av så hög standard som möjligt och verklighetstrogen. M.a.o så borde allt som byggs ha helt fungerande 3D-hytt, riktiga ljud och riktigt hög detaljrikedom. Även vad jag förstått så ska MSTS 2 även stödja någon form av ATC, riktigt hur den fungerar vet jag inte, men det vore ju högst intressant om det som byggs kommer att ha en fullt fungerande ATC, någon gång i framtiden. :) Nu håller jag verkligen tummar och tår för att detta är något som många vill och vill ha glädje av, samt ställa en liten fråga: Finns det intresse för det som diskuteras här i några andra länder? Kanske Några i Norge, Danmark, eller kanske Tyskland? /Erik, som håller tummarna :) :) |
1: Rc lok (3D hytt)
2: Z4p 3: 50-Tals vagnar 4: Ma-lok 5: X40 |
Jag skulle vilja önska...
1. X40 (detaljerad och en riktig) 2. X60 3. X31/x32 (Öresundståget) 4. C20 (detaljerad och realistisk med öppningsbara dörrar) 5. Reginahytt med reglage som rör sig. |
Mycket vill man ha men även jag fick ihop en önskelista tillslut:
1. X40 2. Y3/UAB3/UB3/UB3B/UB3Y 3. X5/X8/X15 4. X20/X21/X22/X23 5. T46 |
X40 knappar in på Rc men i övrigt är det inte mycket skillnad i övrigt...;)
Rc - 87p X40 - 33p 60-talsvagnar - 20p T44 - 17p 80-talsvagnar - 17p |
Min tur
Här kommer mina önskningar från ett blåsigt Halmstad!
1. Rm 2. V5 3. T46 4. Ma 5. T44 Mvh |
Bidrar väl med 5 önskningar jag också.
1. Rc i alla möjliga varianter (inkl Rm) 2. X1 3. X1x (X10, X11, X12, X14) 4. 60-talsvagnar 5. X40 |
Mina önskningar
Ja, då ska jag försöka få till några jag med:
T23 T44 Rc V5 V3 Sorry! det blev kanske lite mycket diesel |
RC
Pass 80 X2 X31 Y1 X61 (nya pågatåg) Ett litet tillägg också. Såg att 185 loken kommit med som önskningar. Jag tror det är mycket troligt att dessa lok blir byggt av någon ute i europa eftersom de finns i ett flertal länder. Kanske är bättre att sattsa på lite mer helsvenskt. OBS det skall absolut inte ses som kritik mot de som önskade 185-loken bara en tanke från min sida. /Magnus |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:52. |