![]() |
Hur installerar man Sv. tåg 05/06?
Hur installerar man Sv. tåg 05/06? För när man ska installera alla filerna så ligger dem huller om buller, har läst "Read me" men utan resultat. Ska inte hela Sv. tågpaketet ligga i en enda CDP- fil? För alla objekt som ligger med som CDP filer är huller om buller. Ska man installera varje objekt i taget?
|
Nått sånt ja. Du kan ju klicka för alla i samma katalog. Lite jobb är det men tänk på att det är gratis och det ska vi vara tacksamma för med tanke på hur mycket jobb de lagt ner som har skapat objekten.
Vet inte hur grabbarna har tänkt om det ska upp på DLS eller inte. Vore väl bra med tanke på att det är flera här som bygger banor och det är ju bra om man kan få tag i alla objekt när man väl ladder ner en bana. /Blappe |
Citat:
|
Dom ligger i CDP-filer i olika mappar i en komprimerad rar (eller kanske var det Zip) fil.
|
Citat:
|
Stoppbock: ST2004>Trackside>Modern gul stoppbock.cdp
Pressbyron vet jag inte, det är bara att leta. |
1 bifogad(e) fil(er)
Konstigt, har inget "Trackside". (Se bild.) Är inne i mappen "Svenska_tåg_2004.rar"
|
Har du packat upp hela .rar filen och fått en .iso fil? Jag har nämligen den filen på min version.
/Blappe |
1 bifogad(e) fil(er)
Ja, det är lämpligt att packa upp hela filen. Då ser det ut som nedan. Ibland blir jag förvånad över den monumentala bristen på kunskap.
|
Prövade att packa upp den igen i WinRAR men utan resultat. Ska jag bränna filerna? Ser att du (Janne) har det på en CD.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Fick tre fel, när jag packade upp med WinRAR: Kanske därför det inte fungerar.
|
har du laddat ner alla 5 filerna?
/Blappe |
Det är ju rätt lämpligt...
|
Citat:
|
Citat:
|
Det saknas 6 st filer i packetet på BB. Jag saknar filerna: Splines, Texture, Tools, Tracks, Trackside och mappen Trains. Vore vänligt om någon av er la upp filerna.
|
Citat:
|
Citat:
I var och varannat inlägg, så ber du oss att lägga upp filerna. För att du inte kan komma åt dom på DLS hos Auran. Om du nu har införskaffat dig Trainz, genom hederligt köp. Så borde ditt problem med DLS hos Auran, gå att lösa. Överväger allt mer. Att sluta lägga upp mina ommålningar under Downloads, här på forumet och bara lägga upp mitt matrial på DLS. För att försvåra för alla, som åker snålskjuts på oss som har köpt Trainz. |
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bengan http://www.e-buzz.se/forum/images/eb...s/viewpost.gif Jag börjar mer och mer tro, att du åker snålskjuts på oss som har köpt Trainz. I var och varannat inlägg, så ber du oss att lägga upp filerna. För att du inte kan komma åt dom på DLS hos Auran. Om du nu har införskaffat dig Trainz, genom hederligt köp. Så borde ditt problem med DLS hos Auran, gå att lösa. Överväger allt mer. Att sluta lägga upp mina ommålningar under Downloads, här på forumet och bara lägga upp mitt matrial på DLS. För att försvåra för alla, som åker snålskjuts på oss som har köpt Trainz. Jag tycker du ska göra det Bengan. Det är nog fler än en som åker snålsljuts är jag rädd. __________________ Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Tidigare erfarenheter är ingen garanti för kommande misslyckanden. Har ni på STW. Funderingar på att lägga upp allt erat matrial där? Har tidigare blivit nerbombad med mail. När jag har lagt upp mina ommålningar utav T43, T44, Regina m.m. Då inte enginefile och boggie har följt med i mina ommålningar. Så att lägga upp X10-14 tågen där. Är just nu inte intressant, för då blir jag mailbombad igen. |
Citat:
|
Du ska inte behöva bli mailbombad Bengan. Du behöver inte svara på mailen. Både boggie och enginespec finns på DLS. Lite får folk faktiskt göra själva. Dessutom blir vi av med dem som fulkör Trainz. :ber:
|
Citat:
Det är hans kuidnr. 30387:50024 och 51001 som saknas. Det enda jag hittar på hans kuidnr. och username skogen. Är SJ T44 Blue. |
Citat:
EDIT: Tycker det blev ett trist avslut på denna tråd faktiskt. |
Citat:
Det är skillnad på att häva och häva. Jag har aldrig påstått att du åker snålskjuts, men däremot att jag mer och mer har börjat tro det. Hade jag hävt mig ut, vad som helst. Då skulle jag ha påstått, att du hade en piratkopia och inte nämnt ordet tro. För att höja, ett trist avslut på tråden. Skönt att det löste sig, med DLS för dig.:tumme_upp: |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:16. |