![]() |
Göteborgs spårvägar ...
Nu Ska jag och Kpf93 Ge oss på Göteborgsspårvägar ...
Vi kommer bygga allt ... Tips tar vi gärna imot Samt bilder!. Bilder Kommer ... Vi kommer bygga i TS09 Kan nån hjälpa till och måla nån spår vagn ... ;););) |
Kommer ni göra en egen 3D modell? Låter bra. :)
|
Kunde ni ha gjort så att det anpassas till TRS06 också? :)
|
Nej ... Inga planer på det
|
Hur ska ni kunna bygga tåg i TS 09? Går väl endast att bygga rutter? (Och måla med paintshed)
|
Vi får väl måla om något liknande helt enkelt.
|
jag är anställd på göteborgs spårvägar som spårbevakare och hållplatstekninker/anläggare.... kan jag hjälpa till på något sätt är det bara att mejla...bilder..info eller annat för hade varit gymt kul att se spårvägens fordon, bussar, spårvagnar, banarbetsfordon och service fordon
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Trodde också att ni skulle bygga om allt från början. ;) |
Vi ska bygga allt. vad menar ni ?
|
Citat:
|
Jag tror dom syftar på att dom ska bygga allt inom GBGs spårvägar? Inte tåg osv. Det var som jag förstod det.
|
Hej!
Jag blir lite förvirrad på det här. Ska ni bygga spårväg i Gbg, så hänvisar ni till rätt tråd "Landskapdesign". :) Så Lycka till och bygg! |
Jo ... Men jag menar så här att vi ska bygga bara järnvägen OCH KANSKE nån spårvagn i Gmax
|
Citat:
Citat:
|
Är det så himla noga vart dom skriver?
Vem har egentligen utsett dig till forumspolis? |
Så nu kan alla sluta tjafsa, alla har vi någon gång skrivit i fel kategori.
|
Citat:
|
Ämnet är nu flyttat till rätt kategori. Att rätta varandra i såna här situationer stjälper ofta mer än det hjälper, folk blir bara irriterade. Om ni tycker att en tråd ligger fel, skicka gärna ett PM till någon av oss moderatorer istället för att ta saken i egna händer. :)
|
Citat:
|
Hur går det med era spårvagnar? :)
|
Spårvagnarna går det dåligt med. men rutten går väl la bra !
|
Tjenare grabbar. Ni kanske redan vet om dessa sidor men jag tipsar ändå.
http://www.ptram.eu/ Kräver registrering men riktigt många olika vagnar. http://www.trsbingen-nahverkehr.de/php/news_index.php Samma sak med registrering, men bra sida. Lycka till! |
:):)Tack så jätte mycket Henke :D ;)
|
jag ska under veckan försöka ta lite bilder nere i vagnhallen på m31, m32, m29 och m28 vagnar för er :ide: kan även försöka ta på arbetsvagnanra om jag skulle få syn på dem ute på stan när jag kör
|
Tack jag behöver spårplan över vagnhallen i majorna !. om du har skulle varit najs med lite bilder ochså :D
|
kan se vad jag kan göra bilder e inga problem jag börjar och slutar mina dagar i bussgaraget i majorna kör inte buss men ändå :D hämtar ut min bil där så bilder på majorna ska vi nog allt kunna ordna
|
förresten sök på eniro/utsiktskartor så ser du alla spåren där men ska fixa lite bilder på nära håll med
|
Kanske lite sent nu men ett tips till om ni vill få realistiska avstånd mellan hållplatserna.
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=6265 Sen använda utsiktskartor från eniro vid själva spårläggningen. EDIT: Stavfel |
4 bifogad(e) fil(er)
hej tog 4 bilder i dag (fick inte plats med fler i mobilen) bild 1 är en m29 (800 serien) första vagn och en m28 (700 serien)som släp bild 2 är baksidan majornavagnhallen bild 3 är två m31:or en den högra modifierat utseende i fronten(finns 3 stycken av 79) den andra till vänster är så som de resterande ser ut. tagen framsidan vagn hallen majorna. bild 4 kom i bara farten på en m32:a
vagnhallen majorna har 20 portar varav 19-20(bild tre längst till vänster) används för reparationer och arbetsvagn. |
tack flera tar jag gärna imot ! :D
|
Citat:
|
Just det jag söker nåt som kan likna Vagnhallen i Majrona ?
Vet nån |
Får man se lite bilder från simmen sen? Verkar som det går bra!? :)
|
Kommer nog i veckan KANSKE
Har fullt upp med Elitlopp och sånt nu ! |
Rac hammer det blev skit bra bilder, jag ska med ut i veckan och ta lite kort nu
Du råkar inte ha lust att ta lite bilder ifrån Vagnhallen majorna till Järntorget? Ska själv fixa bilder ifrån Frölunda mot Marklandsgatan :) |
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
bild 1 västra sidan av vagnhallen majorna (tvättspåret) bild 2 m29 motsatta sidan till min förr bild på en så nu har ni m28/29 bilder runtom |
3 bifogad(e) fil(er)
bild 1 är rätt lik m28/29 om nån ska göra en reskin den finns på http://www.ptram.eu/download.php?page=down&kategoria=2
bild 2 :m32 bild 3 m31 fast de sissta 2 är inte de bästa e nästan så man vill spy som spårvägare att se olikheterna men bild 1 som m28/29 funkar jätte fint den är bra lik i mitt tycke iaf |
3 bifogad(e) fil(er)
tog lite fler bilder idag fick bland annat med bilder på spårvägens kontaktlednings inspektions vagn 143 som är av norsk modell från oslo som spårvägen köpt in för ändamålet i slutet av 90 talet.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:40. |