![]() |
[OR] v645 9 mars
I morgon ska nästa version av OR släppas.
Under tiden finns en film att se: http://www.youtube.com/user/OpenRails |
Citat:
Vågar man hoppas att definitionen av "open" som de har nu är mera anpassad efter vad "open" brukar betyda i open source projekt? |
Citat:
*** Några reflexioner på filmen:
|
Ni som har testat, fungerar hytter (Cabview) än i OpenRails?:)
|
Citat:
|
Ok :)
|
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Jag installerade och testade. Jag öppnade min rutt Thn_2 och under uppladdningen hände nå´t enligt bilden. Kommer inte längre än så här. Vad är det för fel? Jag förstår inte. |
Felet är att du någonstans har något som är uppbyggt av en Array (tänk dig att det är en byrå med massa lådor). Dock finns det på något annat ställe något som vill hämta nått ur en av dessa lådor. Men den lådan som den vill hämta ur finns inte med i byrån, så därför får du detta fel.
Det ser ut att vara någon växel som genererar detta fel. Mer än så kan jag desvärre inte säga dig då jag inte är så insattt i varken MSTS eller OR.. :( Frågan är om någon annan har samma fel med den rutten? Prova Googla efter System.Index.OutOfRangeException + msts eller openrails och kolla vad du hittar Hur är det, måste jag ha MSTS för att OR ska fungera? |
Totte: Jag antar att du redan har XNA framework 3.1 och .NET Framework 3.5 SP1 installerat eftersom du väl redan kört OR?
Har du testat en annan rutt? |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Jag antar att om man vill, så kan det räcka att lägga de foldrarna i en egen mapp och ange sökväg dit i OR, men det har jag inte testat än. Det skulle väl kunna vara en framkomlig väg kanske för dom som inte har MSTS. *** Snabb test i JBJ2:
|
Jag har allt installerat på rätt plats. Provade KMJ4, Inlandsbanan och VBSR4 och de funkade bra. Däremot Trollhattan_Light och Thn_2 funkade inte. Eftersom Thn_Light inte funkade så måste det betyda nå´n växel inte är okej mellan Kornsjö-Oslo.
Men var vet jag inte!!?? Det tar evigheter att hitta den. |
När jag tog fram SJ litt B till JBR2, får den lång lista med fel. OR godkänner inte loket!!!??
|
Ny version uppdaterad
Hej!
Jag läste TogSim.dk om att OR har uppdaterats. Jag har laddat hem och ska testa den. http://www.openrails.org/ |
Har testa den...
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nix, den funkar inte för min rutt heller och även Ligth-ver. Ångloket SJlitt-B funkar inte heller. Jag bifogar loggfilen här, så ni som är bra på dator kan läsa. Jag fattar noll. |
samma fel som sist som det verkar, någon växel som inte finns
|
Hej!
Det verkar att ytterst få som testar OR. Kom med och komentera era upplevelser om olika ERROR! |
Jag försökte testa men fick inte ens igång själva programmet, så jag väntar tills det kommer stabilare versioner.:)
|
Vad är OpenRails?
|
Citat:
Här finns mer information om simulatorn: http://www.openrails.org Det är alltså inte en vidareutveckling av MSTS utan en helt ny simulator, som råkar vara kompatibel med allt som är skapat till MSTS. Ambitionen är även att simulatorn ska bli mer överensstämmande med verkligheten vad gäller t.ex. fordonsdynamik och signalsystem. OR är ännu inte självständig man har t.ex. ingen egen editor än, men det är planerat såväl rutteditor som aktivitetseditor. Här finns mer information om vart man strävar: http://www.openrails.org/roadmap.html Lyckas utvecklingsfolket med sina ambitioner, så kan MSTS-content se fram mot ytterligare 10 års liv eller så... :) |
|
Error
Hej!
Jag har testat alla tåg som jag har installerade. X2000, Linx och X2 har problem med dörrstängning och pantograph som går upp på tokigt sätt. Ma(874) funkar inte alls och spelet stängs. Norska snabbtågen Type71-73 är galet och saknar textur och mellanvagnar saknas. Norska flisvagnar syns inte. Y7 går ej att köra p.g.a. 5-växlar, går ej att växla för att starta Y7. X51-53 dörrarna stängs inte. Hastighetsskyltar visar inga siffror. Ångloken ger ånga då och då och dieselloken ger avgaser då och då. Tunnelmynningar, marken syns. Cabbarna har vita stora siffror och mätarna dvs. bromstryck, volt och ampere m.m. rör sig inte. Ja, det var jag hittade error hittils. |
Citat:
Men jag förstår inte, det är inte MSTS men det är endå beroende av det? Lite som att typ OpenBVE som skulle behöva Trainz Content för att funka eller? |
Citat:
Så, man kan väl säga att OR är i förlossningsstadiet, navelsträngen är inte klippt än... :grin:Nästa version tror jag blir självständig. |
Citat:
|
Testat SJ Litt B:s fart
Hej!
Jag har nu testat SJ Litt B:s fart på Inlandsbanan. Gissa hur hög hastighet det blev? 303km/tim!!!! Såg tendern var lite galet, kolet låg under tendern, precis vid hjulen. Vad säger ni om det? |
lösa ut problemet på tågen
synd för dig, Totte som har problem med strömavtagaren på X2000 och Linx och även dörr problem :( :Yeah: även på BM73 tågen som saknas textur :( :Yeah: undrar vem som ska lösa det där problemet? :vetej:
|
Utvecklarna av programmet, antagligen...:visslar:
|
Citat:
|
Nej antagligen inte men fler än du lär ju ha haft problemet så det kommer säkert vara fixat i nästa version eller iaf i den kommande stabila versionen.:)
|
flyttat tågmappen till OR
Totte, har du flyttat tågen i rätt mapp till OR eller ska den vara kvar i Trains/Trainset mappen i MSTS? :vetej:
|
Citat:
Det är nog troligen OR:s system som inte är riktigt klart. |
Har faktiskt inte fattat så mycket gällande OpenRails, men är det som OpenBve? Måste man ha MSTS för att kunna köra det spelet?
För att det är väldigt bra grafik, och blir sugen på att köra. :) |
Citat:
OR har en modern systemplattform som höjer FPS rejält ( hackar inte alls). Förbättrade skuggor. Det är mycket kvar för programutveklarna att fixa. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:12. |