![]() |
Hur göra miniatyr-bilder?
Hej
Kan någon förklara hur man gör miniatyr-bilder och sedan få in dom i spelet? Eller rättare sagt kan någon gör detta? Det skulle se mycket snyggare ut om det fans miniatyrer på alla rutter och lok :) http://imageshack.us/a/img845/6318/drivebyroute.jpg |
Här kan man ladda ner sånna bilder till vissa rutter: http://rail-sim.de/railsimnew/index....wnload/39/1196
Kanske går att se hur dom är gjord och var dom ska vara!? |
Det undrar jag också. Skulle vilja ha bild till min rutt Trollhattan.:)
|
Hej! jag undra kan man inte använda dom screenshot man tar i spelet ?
/John |
Ja, det tror jag, men sen? Och hur?
|
Hej:)
Det är ju inte lätt att se vad en rwp-fil lägger in ! :confused: |
Nä precis! Jag såg den också.:vetej:
|
Citat:
|
Det innehåller bara Rwp-fil och readme i Zip!
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag lyckats att få en bild på min bana.
Du måste göra en ACE fil lägga den i din source mapp eller RailSimulator/Kuju/PreLoad sedan gå in i blueprint editor högerklicka på ACE filen och välj New blueprint och sen välj metadata blueprint eller nåt sånt, skriv in banans namn i name fältet och i Thumbnail texture id ska du skriva in var ace filen är och i Route Guid ska du skriva in banans id och banans id kan du se i rw tools sedan exportera. Om inte det funkar lägg in både ace filen och blueprinten i RailSimulator/Kuju/PreLoad. Bifogad fil 56134 Det blev väldigt rörigt är inte så bra på att förklara men kanske det hjälper lite. |
Puh
Jäkla stor bild.... Nä det verkar för jobbigt. Hade ju räkt med en sådan här storlek;) http://imageshack.us/a/img823/1142/2...30326okjpg.jpg |
Ja den blev lite stor;)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
När jag är inne i blueprint högerklickade jag så ser den ut. Var hittar jag New Blueprint? |
Citat:
|
Citat:
|
Då får du skapa egna mappar, gå in i rw tools - Route Bulding Tools och tryck på set up developer folder och välj ett namn, efter det ska du flytta in ace fil till den mappen och sedan högerklicka på mappen.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Hej!
Nu gick det framåt. Hur gör jag nu? |
Tryck på + sedan kolla på min bild ovan och gör som på bilden fast din bana.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Sen då?
Det blev ingen bild i ruttmenyn. |
Välj route meta data entry.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Är det mer att fortsätta?
|
Högerklicka på ace filen alltså Trollhattan och copy name klistra in det i Thumbnail texture id, gå sedan in i Rw tools - Route Building Tools - Check Routes or Scenarios och brevid din banas namn under Route Folder står det massor av siffror och bokstäver kopiera det in i Route GUID.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Blir det bra så? Är det mer?
|
Prova att ta bort Totte från Thumbnail texture id.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Tog bort Totte och ingen bild i ruttmenyn.
|
Kom på en sak om bildens storlek, hur stor får den vara?
|
Har du tryckt på export?
|
Citat:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Nu har jag tryckt på export. Ändå ingen bild.
|
Skapa en ny mapp där ace filen är och döp den till PreLoad sedan lägg ace filen i den mappen. Om inte det fungerar så gör om blueprinten fast högerklicka på PreLoad mappen istället.
|
Hej
Det skulle ju vara trevligt att få miniatyrbilder på RC-loken.... http://imageshack.us/a/img822/7356/rclokfattas1024.jpg |
Hej Andreas13:)
Du som verkar kunna detta med miniatyrer, kan man tänka sig att du fixade miniatyrer till ,typ RC-loken och allt som du orkar med. Det skulle verkligen uppskattas, det ser lite "tomt" ut just nu i listorna. Bilder på loken kan ju göras av en vanlig skärmdump, som man klipper ut loket ur. Samma med olika rutter, en miniatyrbild, tagen var som helst i rutten. Om du har tid och orkar vill säga..:) |
1 bifogad(e) fil(er)
Jag har gjort en bild på Rc1, Rc2, Rc3, Rc4, Rc5, Rc6 och Rc7 så alla har inte bilder.
Hoppas att det är okej för newS och ocvn att jag har gjort det här. |
Citat:
tyvärr funkade inte miniatyrerna:( |
Vad menar du?
Alla Rc har inte bilder men en färg av varje Rc1, 2, 3, 4, 5, 6 och Rc7 loken ska ha bild. |
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Jag har installerat om din fil, men det hjälpte inte, det är bara RC-Black som visas |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:38. |