Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Nyheter (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Dovetail Games är det nya... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34708)

Mazz 2013-12-10 16:33

Dovetail Games är det nya...
 
..namnet på RailSimulator.com

http://www.dovetailgames.com/

Mer i ämnet här:

http://www.engine-driver.com/article...dovetail-games

och på Uktrainsim:

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...f=361&t=135245

Namnbytet med anledning av att man avser att gå in på fler marknadsområden än bara tågsimulering.

Bolaget har fler rekryteringsannonser ute nu:

http://www.dovetailgames.com/vacanci...-director-sim2

Totte 2013-12-10 17:09

:tumme_upp:

Mazz 2013-12-10 17:23

En av de utannonserade tjänsterna är ju lite intressant:

Dovetail Games is seeking to recruit a senior software engineer with extensive experience in Unreal 4 (or an Unreal 3 expert seeking to upgrade to Unreal 4) to work with a small team to rebuild our Train Simulator using Unreal 4 technology.

Hela annonsen här:

http://www.dovetailgames.com/vacanci...chnical-expert

Mazz 2013-12-11 13:23

Om man avser att använda Unreal-motorn och det blir såhär eller bättre, så är det kanske inte så tokigt... :)

http://forums.uktrainsim.com/viewtop...rt=75#p1676615

Marcus Gustavsson 2013-12-11 14:45

Det finns många stora fördelar med att byta till Unreal, vilket jag påpekat för dom, dock hade det funnits större fördelar med CE3, men det är ju vad man föredrar att jobba med, har också för mig att licensen för unreal är billigare än vad CE3:s licens är.

AlleDahlle 2014-03-25 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson (Inlägg 283281)
Det finns många stora fördelar med att byta till Unreal, vilket jag påpekat för dom, dock hade det funnits större fördelar med CE3, men det är ju vad man föredrar att jobba med, har också för mig att licensen för unreal är billigare än vad CE3:s licens är.

Bara för att jag är nyfiken men vilka blir fördelarna? Mer för utvecklarna eller för oss spelare?

Mazz 2014-04-25 15:20

Fortfarande en hel del platsannonser hos DTG:

http://www.dovetailgames.com/vacancies

En del UE4 och TS15 i annonserna... :)

Totte 2014-04-25 16:33

Hej!
Vad handlar nyheterna om? Jag förstår inte sidorna.

Mazz 2014-04-25 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 287203)
Hej!
Vad handlar nyheterna om? Jag förstår inte sidorna.

Det är platsannonser, inte nyheter.

Innehållet i vad de olika tjänsterna har för kunskapskrav och uppgifter kan ju dock vara av intresse. Bra eller dåligt. Noterar t.ex. att jag inte på någon tjänst ser att det krävs/är bra att kunnande eller intresse för järnvägars drift och funktion finns med hos den person som söker. Mindre bra kan jag tycka för en simulatorutvecklare. Hmm. eller är det spelutvecklare...

Men bra i alla fall att man stärker sin organisation med mer utvecklingsfolk. TS-15 får man lite intrycket att tjänsterna adresserar.

Mazz 2014-04-26 11:29

DTG har tydligen 60 personer per februari i år och planerar att bli 40 till under 2014:

http://www.southeastbusiness.com/sec...s-with-help-fr

Företaget verkar må bra i alla fall... :)

Mazz 2015-04-02 23:20

Lite klipp och klistra från Steams forum för TS2015:

DTG_Martin [utvecklare] 31 mar @ 10:42am
Ursprungligen skrivet av ScottyT:


Will the next version of TS be on the new engine? Not asking for a release date.


Thanks for the question ScottyT.

We are still working away on the next generation of Train Simulator which will use the Unreal 4 Engine. That version of Train Simulator is not due for release this year. We will be releasing the next TS in the series based upon the current technology.

Thanks again for the question,

- Martin


Så, inget UR4-baserat från DTG i år, kanske inte helt förvånande.

Originaltråden här:

http://steamcommunity.com/app/24010/...=1427769993#p3

:)

bönan 2015-04-03 11:13

Finns väl ännu pengar att mjölka ur svindyra DLCs antar jag... :rolleyes:

AlleDahlle 2015-04-03 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 294964)
Finns väl ännu pengar att mjölka ur svindyra DLCs antar jag... :rolleyes:

Tror snarare att det handlar om att de inte vill göra samma misstag som många inom spelindustrin gjort på sistone. Släppt ofärdiga spel. Personligen så ser jag fram emot att få se vad de hittat på med UE4, men jag vill inte se ett spel som crashar eller är fullt med buggar.

Sedan måste jag säga att jag tycker personligen att DTG får mycket skit. Visst de hade kunnat sänka priserna på sina DLC och hade de halverat priset hade bog fått lika mycket vinst som nu då fler hade köpt deras rutter m.m, men man måste också ha i åtanke att basspelet faktiskt är väldigt billigt. Endast 30€ senast jag kollade . Det är halva priset på vad många andra spel säljs för. Vi behöver heller inte köpa en ny kopia varje år utan får nästa spel gratis. Och med tanke på hur många moddar som finns så är det nog många som aldrig köpt DLC. Och om man har detta i åtanke så är det plötsligt, i alla fall enligt mig, inget att klaga på deras priser. Självklart vill de tjäna pengar, de är ju ett företag. Jag har inget emot deras priser. Då är jag dessutom en fattig student som inte har mer än studiebidraget varje månad, så tycker faktiskt att vi ska sluta klaga på deras priser. Call of duty är värre. De släpper i princip ett skin varje år till ett spel som i princip är samma sak. Och detta för 60€ plus DLC.

Mazz 2015-04-03 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av AlleDahlle (Inlägg 294969)
Tror snarare att det handlar om att de inte vill göra samma misstag som många inom spelindustrin gjort på sistone. Släppt ofärdiga spel. Personligen så ser jag fram emot att få se vad de hittat på med UE4, men jag vill inte se ett spel som crashar eller är fullt med buggar.

Sedan måste jag säga att jag tycker personligen att DTG får mycket skit. Visst de hade kunnat sänka priserna på sina DLC och hade de halverat priset hade bog fått lika mycket vinst som nu då fler hade köpt deras rutter m.m, men man måste också ha i åtanke att basspelet faktiskt är väldigt billigt. Endast 30€ senast jag kollade . Det är halva priset på vad många andra spel säljs för. Vi behöver heller inte köpa en ny kopia varje år utan får nästa spel gratis. Och med tanke på hur många moddar som finns så är det nog många som aldrig köpt DLC. Och om man har detta i åtanke så är det plötsligt, i alla fall enligt mig, inget att klaga på deras priser. Självklart vill de tjäna pengar, de är ju ett företag. Jag har inget emot deras priser. Då är jag dessutom en fattig student som inte har mer än studiebidraget varje månad, så tycker faktiskt att vi ska sluta klaga på deras priser. Call of duty är värre. De släpper i princip ett skin varje år till ett spel som i princip är samma sak. Och detta för 60€ plus DLC.

Jopp. Jag tänker klaga på deras priser... ;)

Jag köpte en gång i tiden Rail Simulator eller om det möjligtvis var Rail Works, minns inte. Men många år sen är det och sedan dess har inte DTG och allt vad dom kallats sig genom åren fått en enda spänn av mig. Och jag tycker det är ett problem. Det finns inget i det dom tjänar pengar på som intresserar mig. Men det säger mig också att det dom tjänar pengar på är just DLC. Vilket i min värld inte alls är bra.

På inget sätt missunnar jag dom att tjäna pengar, tvärtom, dom får gärna tjäna mycket pengar så alla som jobbar där har fet lön och jobbar bra, det gynnar mina intressen i förlängningen. Men...

Ett företag som har sin huvudsakliga inkomst från DLC kommer aldrig att anstränga sig något som helst extra för att underlätta för oss som bygger freeware eller payware-dlc. Vi är ju direkta konkurrenter till det dom lever av. Det är väl ganska tydligt med den fullständigt usla dokumentation som RW har. Upprörande dålig till och med.

jag skulle mycket hellre... väldigt mycke hellre, betala en årlig uppgraderingskostnad för själva simulatorn. Jag hoppas att kommande simulatorfabrikat har någon variant på detta tema snarare än att tjäna på DLC. Då finns det motiv och ekonomi att göra det så lätt som möjligt för utomstående DLC-kreatörer att skapa saker till deras simulator.

Det är i alla fall vad jag tycker.

AlleDahlle 2015-04-03 17:49

Citat:

Ursprungligen postat av Mazz (Inlägg 294970)
Jopp. Jag tänker klaga på deras priser... ;)

Jag köpte en gång i tiden Rail Simulator eller om det möjligtvis var Rail Works, minns inte. Men många år sen är det och sedan dess har inte DTG och allt vad dom kallats sig genom åren fått en enda spänn av mig. Och jag tycker det är ett problem. Det finns inget i det dom tjänar pengar på som intresserar mig. Men det säger mig också att det dom tjänar pengar på är just DLC. Vilket i min värld inte alls är bra.

På inget sätt missunnar jag dom att tjäna pengar, tvärtom, dom får gärna tjäna mycket pengar så alla som jobbar där har fet lön och jobbar bra, det gynnar mina intressen i förlängningen. Men...

Ett företag som har sin huvudsakliga inkomst från DLC kommer aldrig att anstränga sig något som helst extra för att underlätta för oss som bygger freeware eller payware-dlc. Vi är ju direkta konkurrenter till det dom lever av. Det är väl ganska tydligt med den fullständigt usla dokumentation som RW har. Upprörande dålig till och med.

jag skulle mycket hellre... väldigt mycke hellre, betala en årlig uppgraderingskostnad för själva simulatorn. Jag hoppas att kommande simulatorfabrikat har någon variant på detta tema snarare än att tjäna på DLC. Då finns det motiv och ekonomi att göra det så lätt som möjligt för utomstående DLC-kreatörer att skapa saker till deras simulator.

Det är i alla fall vad jag tycker.

Jodå jag håller med dig. Skulle också se att de slutade släppa gratis uppdateringar och att man fick köpa ett nytt spel. Även kanske slutade satsa sina resurser på DLC och satsade mer på större mekanikförändringar i själva spelet.

Det jag ville få fram är att egentligen finns det ingen direkt anledning enligt att klaga allt för mycket på deras affärsplan.

Om de skulle släppa ett nytt spel varje år så får man också kanske förvänta sig en större prislapp samtidigt. Runt 60€ som "vanliga" spel skulle nog inte vara helt otroligt.

Mazz 2015-04-03 18:21

Jo, det kan man ju bara spekulera i hur ett sådant scenario skulle se ut, men hur många är det likt mig som inte pyntat en spänn till DTG under alla dessa år...

Med en årlig uppdatering (utöver serviceuppdateringarna då) så skulle man förmodligen av kompatibilitetsskäl mer eller mindre så småningom tvingas att uppgradera, dvs en majoritet skulle pröjsa in supportkostnaden. (bakåtkompatibel = ja, framåtkompatibel = nej)

Och inget hindrar att dom även gör DLC, dom har ju trots allt en stor fördel att ha sin egen verkstad och därmed nära till kunnandet.

Egentligen sett ur entusiastperspektiv så skulle väl inte en kostnad på det dubbla om det nu skulle handla om det spela så stor roll, det är fortfarande en larvigt liten kostnad för en hobby. Men, DTG måste naturligtvis se på helheten, på "engångs-köparna" eller hur man ska uttrycka sig och då behöver man nog ligga på "normalkostnad" för en titel. En årlig supportkostnad bör nog dock inte ligga i samma härad som ett helt nytt spel, då tippar det.

Och för tydlighets skull, jag menar inte att detta skulle ge större utrymme för att kunna göra "nytt spel" varje år, utan syftar helt på den nivå dom hittills haft varje år.

Men, då det var min tur att vara lite gnällig, så passade jag på att gny och sväva ut lite... DTG läser med största säkerhet inte det här i alla fall, så det är nog bara en pysventil hos mig som läcker egentligen... :D

...och, det var väl just affärsplanen jag tyckte var usel...

AlleDahlle 2015-04-04 21:58

Tror inte heller att de kommer läsa något utav detta... :grin:

Det är väl ändå positivt att vi människor är så olika, gud va tråkigt om alla skulle hålla med en hela tiden. :Fnissa:

Pursche 2015-04-05 06:51

Vi skall komma ihåg att denna simulator har ett problem mindre än Trainz. Nämligen att vi alla jobbar med samma version. I Trainz är ett av de större problemen att folk fortfarande använder minst 3, kanske 4 olika versioner som de har som favorit och det blir soppa av alltihop.

Vi har 'bara' problemet att tillbehör inte blir uppdaterade till senaste versionen (och att vissa DLC-rutter tas bort).

Det är, för mig, värt allting att vi får gratis uppdateringar.

AlleDahlle 2015-04-05 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Pursche (Inlägg 294982)
Vi skall komma ihåg att denna simulator har ett problem mindre än Trainz. Nämligen att vi alla jobbar med samma version. I Trainz är ett av de större problemen att folk fortfarande använder minst 3, kanske 4 olika versioner som de har som favorit och det blir soppa av alltihop.

Vi har 'bara' problemet att tillbehör inte blir uppdaterade till senaste versionen (och att vissa DLC-rutter tas bort).

Det är, för mig, värt allting att vi får gratis uppdateringar.

Sant! Tänkte inte på detta...

Mazz 2015-04-06 01:53

Citat:

Ursprungligen postat av Pursche (Inlägg 294982)
Vi skall komma ihåg att denna simulator har ett problem mindre än Trainz. Nämligen att vi alla jobbar med samma version. I Trainz är ett av de större problemen att folk fortfarande använder minst 3, kanske 4 olika versioner som de har som favorit och det blir soppa av alltihop.

Vi har 'bara' problemet att tillbehör inte blir uppdaterade till senaste versionen (och att vissa DLC-rutter tas bort).

Det är, för mig, värt allting att vi får gratis uppdateringar.

Och för mig som svenskrallare... är det värt allting att det går smidigt att exportera nytt eget material till simulatorn.

Gratis är ju visserligen gott, men jag skulle gärna vilja betala för mig för det jag är intresserad av. Då kan förhoppningen om en bättre grundsimulator vara högre. Jag har svårt att tänka mig att DTG har särskligt hög prioritet på ett arbete i grundsimulatorn som entusiasterna önskar, om det inte innebär fördel för deras egen DLC-affär.

Tur vi tänker olika, va tråkigt det skulle bli annars... :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:10.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009