![]() |
Dovetail Games är det nya...
..namnet på RailSimulator.com
http://www.dovetailgames.com/ Mer i ämnet här: http://www.engine-driver.com/article...dovetail-games och på Uktrainsim: http://forums.uktrainsim.com/viewtop...f=361&t=135245 Namnbytet med anledning av att man avser att gå in på fler marknadsområden än bara tågsimulering. Bolaget har fler rekryteringsannonser ute nu: http://www.dovetailgames.com/vacanci...-director-sim2 |
:tumme_upp:
|
En av de utannonserade tjänsterna är ju lite intressant:
Dovetail Games is seeking to recruit a senior software engineer with extensive experience in Unreal 4 (or an Unreal 3 expert seeking to upgrade to Unreal 4) to work with a small team to rebuild our Train Simulator using Unreal 4 technology. Hela annonsen här: http://www.dovetailgames.com/vacanci...chnical-expert |
Om man avser att använda Unreal-motorn och det blir såhär eller bättre, så är det kanske inte så tokigt... :)
http://forums.uktrainsim.com/viewtop...rt=75#p1676615 |
Det finns många stora fördelar med att byta till Unreal, vilket jag påpekat för dom, dock hade det funnits större fördelar med CE3, men det är ju vad man föredrar att jobba med, har också för mig att licensen för unreal är billigare än vad CE3:s licens är.
|
Citat:
|
Fortfarande en hel del platsannonser hos DTG:
http://www.dovetailgames.com/vacancies En del UE4 och TS15 i annonserna... :) |
Hej!
Vad handlar nyheterna om? Jag förstår inte sidorna. |
Citat:
Innehållet i vad de olika tjänsterna har för kunskapskrav och uppgifter kan ju dock vara av intresse. Bra eller dåligt. Noterar t.ex. att jag inte på någon tjänst ser att det krävs/är bra att kunnande eller intresse för järnvägars drift och funktion finns med hos den person som söker. Mindre bra kan jag tycka för en simulatorutvecklare. Hmm. eller är det spelutvecklare... Men bra i alla fall att man stärker sin organisation med mer utvecklingsfolk. TS-15 får man lite intrycket att tjänsterna adresserar. |
DTG har tydligen 60 personer per februari i år och planerar att bli 40 till under 2014:
http://www.southeastbusiness.com/sec...s-with-help-fr Företaget verkar må bra i alla fall... :) |
Lite klipp och klistra från Steams forum för TS2015:
DTG_Martin [utvecklare] 31 mar @ 10:42am Ursprungligen skrivet av ScottyT: Will the next version of TS be on the new engine? Not asking for a release date. Thanks for the question ScottyT. We are still working away on the next generation of Train Simulator which will use the Unreal 4 Engine. That version of Train Simulator is not due for release this year. We will be releasing the next TS in the series based upon the current technology. Thanks again for the question, - Martin Så, inget UR4-baserat från DTG i år, kanske inte helt förvånande. Originaltråden här: http://steamcommunity.com/app/24010/...=1427769993#p3 :) |
Finns väl ännu pengar att mjölka ur svindyra DLCs antar jag... :rolleyes:
|
Citat:
Sedan måste jag säga att jag tycker personligen att DTG får mycket skit. Visst de hade kunnat sänka priserna på sina DLC och hade de halverat priset hade bog fått lika mycket vinst som nu då fler hade köpt deras rutter m.m, men man måste också ha i åtanke att basspelet faktiskt är väldigt billigt. Endast 30€ senast jag kollade . Det är halva priset på vad många andra spel säljs för. Vi behöver heller inte köpa en ny kopia varje år utan får nästa spel gratis. Och med tanke på hur många moddar som finns så är det nog många som aldrig köpt DLC. Och om man har detta i åtanke så är det plötsligt, i alla fall enligt mig, inget att klaga på deras priser. Självklart vill de tjäna pengar, de är ju ett företag. Jag har inget emot deras priser. Då är jag dessutom en fattig student som inte har mer än studiebidraget varje månad, så tycker faktiskt att vi ska sluta klaga på deras priser. Call of duty är värre. De släpper i princip ett skin varje år till ett spel som i princip är samma sak. Och detta för 60€ plus DLC. |
Citat:
Jag köpte en gång i tiden Rail Simulator eller om det möjligtvis var Rail Works, minns inte. Men många år sen är det och sedan dess har inte DTG och allt vad dom kallats sig genom åren fått en enda spänn av mig. Och jag tycker det är ett problem. Det finns inget i det dom tjänar pengar på som intresserar mig. Men det säger mig också att det dom tjänar pengar på är just DLC. Vilket i min värld inte alls är bra. På inget sätt missunnar jag dom att tjäna pengar, tvärtom, dom får gärna tjäna mycket pengar så alla som jobbar där har fet lön och jobbar bra, det gynnar mina intressen i förlängningen. Men... Ett företag som har sin huvudsakliga inkomst från DLC kommer aldrig att anstränga sig något som helst extra för att underlätta för oss som bygger freeware eller payware-dlc. Vi är ju direkta konkurrenter till det dom lever av. Det är väl ganska tydligt med den fullständigt usla dokumentation som RW har. Upprörande dålig till och med. jag skulle mycket hellre... väldigt mycke hellre, betala en årlig uppgraderingskostnad för själva simulatorn. Jag hoppas att kommande simulatorfabrikat har någon variant på detta tema snarare än att tjäna på DLC. Då finns det motiv och ekonomi att göra det så lätt som möjligt för utomstående DLC-kreatörer att skapa saker till deras simulator. Det är i alla fall vad jag tycker. |
Citat:
Det jag ville få fram är att egentligen finns det ingen direkt anledning enligt att klaga allt för mycket på deras affärsplan. Om de skulle släppa ett nytt spel varje år så får man också kanske förvänta sig en större prislapp samtidigt. Runt 60€ som "vanliga" spel skulle nog inte vara helt otroligt. |
Jo, det kan man ju bara spekulera i hur ett sådant scenario skulle se ut, men hur många är det likt mig som inte pyntat en spänn till DTG under alla dessa år...
Med en årlig uppdatering (utöver serviceuppdateringarna då) så skulle man förmodligen av kompatibilitetsskäl mer eller mindre så småningom tvingas att uppgradera, dvs en majoritet skulle pröjsa in supportkostnaden. (bakåtkompatibel = ja, framåtkompatibel = nej) Och inget hindrar att dom även gör DLC, dom har ju trots allt en stor fördel att ha sin egen verkstad och därmed nära till kunnandet. Egentligen sett ur entusiastperspektiv så skulle väl inte en kostnad på det dubbla om det nu skulle handla om det spela så stor roll, det är fortfarande en larvigt liten kostnad för en hobby. Men, DTG måste naturligtvis se på helheten, på "engångs-köparna" eller hur man ska uttrycka sig och då behöver man nog ligga på "normalkostnad" för en titel. En årlig supportkostnad bör nog dock inte ligga i samma härad som ett helt nytt spel, då tippar det. Och för tydlighets skull, jag menar inte att detta skulle ge större utrymme för att kunna göra "nytt spel" varje år, utan syftar helt på den nivå dom hittills haft varje år. Men, då det var min tur att vara lite gnällig, så passade jag på att gny och sväva ut lite... DTG läser med största säkerhet inte det här i alla fall, så det är nog bara en pysventil hos mig som läcker egentligen... :D ...och, det var väl just affärsplanen jag tyckte var usel... |
Tror inte heller att de kommer läsa något utav detta... :grin:
Det är väl ändå positivt att vi människor är så olika, gud va tråkigt om alla skulle hålla med en hela tiden. :Fnissa: |
Vi skall komma ihåg att denna simulator har ett problem mindre än Trainz. Nämligen att vi alla jobbar med samma version. I Trainz är ett av de större problemen att folk fortfarande använder minst 3, kanske 4 olika versioner som de har som favorit och det blir soppa av alltihop.
Vi har 'bara' problemet att tillbehör inte blir uppdaterade till senaste versionen (och att vissa DLC-rutter tas bort). Det är, för mig, värt allting att vi får gratis uppdateringar. |
Citat:
|
Citat:
Gratis är ju visserligen gott, men jag skulle gärna vilja betala för mig för det jag är intresserad av. Då kan förhoppningen om en bättre grundsimulator vara högre. Jag har svårt att tänka mig att DTG har särskligt hög prioritet på ett arbete i grundsimulatorn som entusiasterna önskar, om det inte innebär fördel för deras egen DLC-affär. Tur vi tänker olika, va tråkigt det skulle bli annars... :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:10. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009