Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   DTG - Train Simulator - Allmänt (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Trainsimulator 2016 i grafik motorn Unreal engine 4? (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=35544)

jorgen3 2015-02-08 16:26

Trainsimulator 2016 i grafik motorn Unreal engine 4?
 
Dovetails har ju meddelat att de håller på att utvecklar tågsimulatorn in grafik motorn Unreal Engine 4.
Undrar om detta sker i år, har inte sett några nyheter om detta sedan i somras.
Länk

Har kollat lite på Youtube vidios på Unreal 4, man blir mycket imponerad vad den kan.
Länk 1 Berg
Länk2
Länk 3 stad
Länk 4 Hur man bygger upp lanskap

Det kommer verkligen att bli kul att se vad det blir för slutprodukt när de släpper den färdiga versionen.
Men vad det innebär för gamla train simulator 2015 med lok och rutter.
Det är väl stor risk att de inte kommer att fungera med varandra.

Sedan har ju Dovetails köpt upp flight simulator av Microsoft så den kommer kanske att integreras i varandra i framtiden.
All landskap ligger ju i flyg simulatorn så då borde det innebära att det blir lättare att bygga rutter. Men detta är ren spekulation av mig.

Henrik 2015-02-08 17:12

Det ser ju riktigt snyggt ut, hoppas att det är som dom säger att den dator som man har idag ska kunna klara av den snygga grafiken utan att det hackar :)
Angående saker som gjorts till föregående sim så verkar det som att 2016 ska vara frivillig att uppdatera till och 2015 ska man fortfarande kunna använda.

"I can say that we are looking at making the next generation Train Simulator an optional upgrade so you can continue to use the current generation product with all of your current add-ons, whether or not you choose to upgrade to the next generation. So, if you are concerned that your machine might not be up to handling Unreal Engine 4, don't worry."

Totte 2015-02-08 17:15

Hej!
Intressant! Tror inte dagens TS2015 passar in. Blir helt andra datasystem mot varandra, tror jag.

bönan 2015-02-08 17:16

Hur ska man egentligen tolka det, får man välja mellan att behålla TS15 med sina addons, eller uppdatera och bli av med allt? Eller får man både och om man så önskar? Det är rätt luddigt skrivet. Med tanke på priserna har jag gjort av med mer pengar på RSCs addons än jag vill tänka på, så det vore ju synd att bli av med allt...

Henrik 2015-02-08 17:22

Ja det är en bra fråga, tills de släpper mer info så kan man bara spekulera. Men jag tror att det kommer bli två separata system, men då återstår det att se om exempelvis rutter och tåg i UE4-format följer med gratis. Men man kan alltid hoppas att så är fallet. Kritiken skulle inte vara nådig mot dom iallafall om folk får börja om och köpa allt på nytt igen.

jorgen3 2015-02-08 17:53

Dovetails har ju redan gjort ett spel för Unreal 4
Dovetail Games Fishing som de har släppt
Rent grafiskt är det ju jättesnyggt men spelet kanske lite tråkigt tror nog tågsimulator blir mycket roligare att spela.

Länk Fishing

Vi får se hur mycket gammalt som går att överföra till "2016".
Jag gissar att rutter är kört men fordon borde väl att få över på något sätt.

Det blir kanske 2 parallella system i datorn. Nya "2016" och det gamla "2015".

Totte 2015-02-08 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av jorgen3 (Inlägg 294136)

Vi får se hur mycket gammalt som går att överföra.
Jag gissar att rutter är kört men fordon borde väl att få över på något sätt.

Då är ingen mening att fortsätta att bygga rutter!!!????

jorgen3 2015-02-08 18:20

Hittade en intervju från Oktober och där ser det ut som att det inte kommer ut i år (2015) (Men informationen är på rätt lösa grunder)
Länk
Länk (för anställning för att bygga upp simulatorn i Unreal

Henrik 2015-02-08 21:09

Ja, det verkar som att den personen som de har intervjuat inte är någon som jobbar på DTG.

"Morning good people of Reddit,

My name is Martin and I am the social media coordinator for Dovetail Games, the makers of Train Simulator 2015

The user whiterider1 who has created this post is not employed by Dovetail Games and has no connections to us whatsoever. As such, his answers are not official responses by Dovetail Games.

Sorry everyone but someone has been playing tricks on you all,"

jorgen3 2015-02-08 21:33

Vi får väl se under våren om det kommer ut nyheter från Dovetail.
Ska de släppa det under hösten (som de brukar göra)
så borde vi höra det under våren/sommaren.

Jag själv hoppas det, då har de förhoppningsvis även tittat på fysiken.
1: Fixat till bromsarna på tågen
2: Att de rullar som tåg ska rulla (upp och nerför, lastade vagnar)
3: Gummiband effekten (som finns i långa tåg)

Sedan om de gjort multiplayer också då är lyckan total.

Fixar Dovetail dessa punkter då väntar jag gärna till 2016.....

Det kan nog vara rätt smart att lämna själva grafiken till ett annat företag då kan de bara lägga energi på att göra en tågsimulator
kring detta. Få Ai att fungera bra att få tågen att fungera bra etc. Tror det är rätt väg att gå.
Hittade några till Unreal video som är helt otroliga.

Grotta
Vägar
_

Henrik 2015-02-09 00:10

Ja det ska bli spännande och se när det dyker upp nyheter om TS2016.
Jag skulle vilja se någon funktion när man bygger aktiviteter på enkelspåriga banor, att man kan välja att tåg X ska vänta vid en viss signal tills tåg Y har passerat signal så att tåg X kan passera. Jag tycker det är lite svårt att göra aktiviteter på enkelspåriga banor och den är väldigt känslig för att det ska bli rött kryss.

Pursche 2015-02-09 07:18

Om vi hittar signaler som by default är röda och inte som idag när de by default är gröna så borde det gå bra att köra på enkelspåriga banor. De enda signaler i verkliga livet som automatiskt går om till grönt efter att ett tåg lämnat sträckan är blocksignaler ute på linjen.

UI4 kan du och jag prenumerera på för 19 dollar i månaden och gör vi något bra så vill de ha några % av vinst också. priset för två pizzor alltså.... :)

jorgen3 2015-02-09 17:15

Hittade en lång intervju på steamcommunity.com
Där har en av utvecklarna (DTG_Martin utvecklare) som har uttalat sig 12 dec
Länk1

Det lutar väl åt att det blir 2 versioner av simulatorn
Train simulator 2015 (nuvarande)
TS2 (nya tågsimulatorn med UE4) Arbetsnamnet

Länk2
(start av denna jättetråd på Steam)

Hittade en fundering över contens överföring i unreal4
Länk3

Hittade en tutorial hur man bygger vägar och Järnvägar
Tyvärr är den inte för Unreal 4 men vi kan väl hoppas att det är så här man bygger järnväg när den kommer ut kanske
Länk4 Vid ca 4 min bygger han järnväg
Länk5

Marcus Gustavsson 2015-02-11 22:19

Inget vi brukar i simulatorn idag kommer att fungera i den nya generationen utav simulatorn. Det kommer kräva en ny-export utav modellen i fråga.
Inte mig emot, jag kommer att behålla min nuvarande version och även ha den nya, och kommer fokusera mina modeller mot den nya generationen utav simulatorn.
För UE4 kommer ebjuda mycket bättre möjligheter för oss modellskapare att göra snygga modeller och även framhäva dom på ett rättvist sätt.
Men den värdelösa motorn som TS använder i dagsläget så är det knappt att någon ser detaljerna på ens modeller om dom är tillräckligt små.
Hoppas personligen på en bättre pipeline för att få in modellerna i simulatorn samt ett enklare script-språk så som C# eller Java vilket man kan använda i UE4.

Totte 2015-02-13 10:44

Hej!
Jag är fortfarande osäker om hur det går för rutterna, kan de användas till den nya simulator?
Tacksam för enkel svar.

jorgen3 2015-02-13 11:41

Citat:

Ursprungligen postat av Totte (Inlägg 294220)
Hej!
Jag är fortfarande osäker om hur det går för rutterna, kan de användas till den nya simulator?

Finns de som är mycket bättre än jag att svara på din fråga.
Men mitt svar är Ja
Man är inte tvingad att köpa nya versionen, men de som köper den får då två versioner av tågsimulatorn (gamla och den nya)

Men den rutt som du bygger just nu kommer bara att fungera i gamla versionen.
Du får vänta tills de släppt nya tågsimulatorn för att bygga rutter i nya versionen.
Det kommer troligen inte att gå att konvertera in gamla rutten i den nya tågsimulatorn.

Så man måste göra om allt igen från scratch om man vill bygga upp rutten i TS2.
Bergenbanan tror jag själv blir mycket snyggare i nya versionen med UE4
Länk berg

Så arbetet är inte bortkastat men på sikt kan jag tänka mig att man överger allt mer gamla versionen av tågsimulatorn och vill köra den nya
(det bygger ju att nya versionen är bättre)

What happens to TS2015 and everything that I currently own in my collection?

Just like PC gaming we are committed to continuing to support the current generation of Train Simulator for the foreseeable future. It is absolutely business as usual for the Train Simulator team, and we remain as committed as ever to the product and the hobby. We are mindful that a lot of people in the community have built up some fantastic collections of locomotives and routes over the last few years and we're absolutely going to continue to support that content, and indeed create new content, for the current generation Train Simulator. Whether or not you choose to upgrade to the next generation of Train Simulator you can continue to use the current version with all of your add-ons just like you can now.

Should I get TS2 or will I be forced to get it?

We want to make it very clear to all Train Simulator players that no one is going to be forced to buy or use TS2 if they do not want to. The decision to move onto the next generation of TS is completely up to you. Your existing version of Train Simulator will continue to work after the release of TS2 and if you are happy with what you are currently playing then you can absolutely continue to play it and expand your collection. We are working hard on TS2 to bring you brand new ways to explore the world of Train Simulator based upon the way you want to play combined with a more immersive level of realism and detailed simulation. We are confident that once you see the world of experiences TS2 has to offer you will be just as excited about it as we are.

Grundlänken för detta uttalande

ADDE 2015-02-13 13:07

Låter som att TS2 blir ett köp för sig...

Marcus Gustavsson 2015-02-13 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av ADDE (Inlägg 294226)
Låter som att TS2 blir ett köp för sig...

Ja men det sa dom redan från början.
Och jag tycker personligen att det är bra, jag betalar gärna ett par hundra för en helt ny simulator producerad i UE4, förutsatt att dom får till bra fysik i spelet med.
Men från dom spelen jag har spelat som brukar UE4 så känns det inte som en omöjlighet, så då får vi inte bara ett extremt snyggt spel utan även förhoppningsvis ett där tågen inte beter sig som bilar.
Sedan skulle det inte förvåna mig om TS2 dök upp på Xbone och PS4 med tanke på att dom lagt pengar på UE4 licenser.

Pierre 2015-02-13 22:59

Jag hoppas verkligen att TS2 blir en egen tågsimulator och att man kan ha den och TS2015 installerade sida vid sida. Vill absolut inte att dom ska mixa dessa på nått sätt, det kommer bara bli sk*t.

Till alla som bygger i TS2015 nu, ge inte upp. Jag tror ingen kommer sluta använda den heller, för många har köpt så många add-ons och vill knappast bara slänga bort dom..

jorgen3 2015-02-13 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av Pierre (Inlägg 294232)
Jag hoppas verkligen att TS2 blir en egen tågsimulator o..

Ja nu har ju Dovetails ett rent skrivbord framför sig förutom då UE4 begränsningar.
Så nu kan de verkligen göra en bra simulator från grunden och behöver inte ta hänsyn till tidigare versioner av tåg simulatorn.

Grafiken är ju nu ordnad förutom då göra spår byggnader etc så de kan ju lägga mycket energi hoppas jag att få till resten att det verkligen blir en tåg simulator samt bra verktyg att göra rutter och tåg.
-------------------------------------------------------------------------
Det spekuleras ju lite om Dovetails ska göra en tågsimulator eller ett tågspel på forumen.

Vill Dovetails nå ut till stora massan så kanske det blir mer ett spel.
Dvs fin grafik men tågen beter sig inte som tåg och det är lätt att köra tåg.

En av utvecklarna får frågan och svaret är här under.
Vet själv inte riktigt hur man ska tolka svaret. Bygger du upp simulatorn så det kan bli ett "spel" (valbart) är det väl okey om jag som användare kan bestämma det.

Is TS2 going to be a simulator or a game?
We have always considered the type of games that we make to be Simulation Entertainment.
Of course you are probably now asking “what on earth does that mean?” The games that we make simulate real world environments, situations and systems but at the same time are designed to provide entertainment and enjoyment through gaming mechanisms.

Naturally we recognise that what is considered “enjoyment” will vary from player to player and so we create sandbox like worlds which allow you to create and expand your gaming experience in a way which suits how you like to play.
In TS2 we are going to be continuing this philosophy and we will be bringing you new and exciting ways to explore your passion for all things railway related. We will be talking in much more detail about the features and simulation based gameplay in TS2 in the near future so keep an eye on our community sites if you would like to know more.

Kungsfisk 2015-02-14 01:41

Håller med er ovanför, ser gärna att de bygger upp en ny, fräsch och modern tågsimulator och inte dras med det gamla som knappt fungerar.

Nuvarande content kommer inte gå över till nya TS, är tveklöst 100% säker på det.
Från ett utvecklarperspektiv är det guld och bra besked, även om jag också gärna sett mina inköp föras över.
Det borde skvallra om att vi får nya pipelines, format och verktyg att jobba med. *fingers crossed*

C# med Dokumenterade API's är såklart cremé de la cremé. Men sen tjänar de bra kosing på deras DLC's...så, de kanske håller i tyglarna.
Man vet ju inte.

Utöver små förbättringar i fysiken, tror jag inte de kommer lägga någon större tyngd på att förbättra vad UE4 per default kan hantera.
De finns två huvudsakliga anledningar till detta.

1. De tilltalar en väldigt liten skara av användarna.
2. Mycket extra jobb för väldigt lite "gain" företagsmässigt.

Tror även användare generellt, även om det kanske inte inkluderar oss mer insatta, att ett större, bredare men framför allt mer frekvent utbud
av DLS's överväger mer fysiskt korrekt köregenskaper, som samtidigt är mycket svåra att "känna" och "uppleva" på en dator.
Samt, det är så DTG's affärsmodell antagligen ser ut.

Slutligen...det är också så att de kanske inte har erfarenhet eller kan modellera bättre köregenskaper.
Dynamiska problem i realtid kräver, om denne skall vara korrekt, mycket avancerad kod och optimering. Det är ett masterprogram bara det.
Utöver att kunna den teoretiska biten, skall dessa analoga problem sannolikt
översättas till någon form av finita-modell, som skall analyseras för varje frame
i tågsimulatorn. Det...kan bli väldigt tufft även för den bästa av processorer.
Men såklart, man kan ju alltid göra en ful-lösning för nästan allt, frågan är egentligen hur mycket man orkar pilla.

Hoppas mest på moddningskompabilitet, dvs så att vi i communityn kan utveckla vad vi vill för att få nya TS att fungera såsom vi vill ha det.
Editor plug-ins för att skripta autoplacering av hastigheter, skyltar, signaler osv.

Tänk er att modda sönder TS såsom folk verkar göra med Skyrim...drööööm :D

Hoppas på mer än bara en grafikknuff...även om det i sig är välkomnat.
Men C#...jaaa, snälla, snälla snälla...
Den dagen jag startar med att skriva Using TrainSimulator; i mitt skript...skall firas som det aldrig firats förr.
(Såklart under förutsättning att de kommer med vettiga API's...)

[Edit]
Även om UE4 har läckra grafikegenskaper, så blir det bara så snyggt som utvecklarna gör det.
Unreal ger bara utvecklare verktyg, inget som säger att det per-auto blir bra för det ;)

AlleDahlle 2015-02-14 02:05

Dock så ser det mesta som man lägger in i UE4 sjukt bra ut utan mycket arbete. Antar att du menar att om utvecklarna gör en mer detaljerad och fin modell så ser det bättre ut ;)

Jag skulle vilja se mac-support. UE4 har ju stöd för mac så det vore ju inte jättesvårt att fixa. Dock vet jag inte hur enkelt det är. Har inte pillat så mycket med UE4 än. Har dock lekt lite mer i unity och där är det ju hur lätt som helst att "porta" (okej kanske fel ord då man inte direkt portar spelet) till PC, mac, android, iOS, etc.

Men när det gäller fysik tror jag inte det blir mer avancerat än idag. Vet inte om det var detta kungsfisk snackade om. De flesta som spelar TS2015 gör just det, spelar det. Tror inte att de gör det för att få en ultrarealistisk upplevelse. Det gör inte jag. Jag kör för jag tycker det är kul och vill ha det relativt enkelt. Kunna dra i en spak och så rör det på sig. Ha en avkopplande stund typ. Vore dock kul om det finns stöd för mer realistiskt spelande också.

Totte 2015-02-14 11:04

Helt plötsligt la newS IORE upp till download. Är det bara för TS2 som kommer? Efter så många år, det tycker jag är tråkigt.
Jag kommer inte ha TS2 för det kommer inte få plats till min dator.
Tack för mig!

Totte 2015-02-14 11:33

Hej igen!
Jag grubblade om vad som kommer att hända med TS2. Kommer all svenskt d.v.s. hus, spår, signaler, m.m. bli av? Vilka har tid att bygga dem? Det blir tveksamt, tror jag.:visslar:

jorgen3 2015-02-14 12:56

Att ta fram TS2 kommer att ta sin tid tror jag.
Vi ska vara glada om den kommer till hösten tror jag, men det kan ju ta till 2016 också. Så jag tror vi inte behöver agera så mycket än,
men det är intressant hur det utvecklar sig.

Angående svenska objekt som kanske försvinner. Nu gissar jag, men de borde väl vara gjorda i något cad program eller liknande och har man kvar denna cad fil borde det väl vara lätt att få över objektet in till nya versionen. Men script på signaler vägskydd o liknande måste nog helt göras om tror jag.
-----------------------------------------------------------------------

Sedan har de ju köpt Microsoft flight simulator av Microsoft
De har fixat till den (bugfix) och lagt den på Steam, men i grunden är det samma flygsimulator som kom ut 2006.
Dovetails har gjort en grupp av personer som nu håller på att göra en ny version av flygsimulator. Gruppen verkar innehålla folk från gamla Microsoft som byggde flygsimulator X

Se intervju med chefen Tim Gatland, Chief Technology Officer for Dovetail Games Länk
pratas även lite om tågsimulatorn.

Så Dovetails har nu två stora projekt på gång men de är väl över 100 personer nu och verkar som det ökas.
Man vet ju inte om man nu försöker att ha gemensam plattform på något vis.

Om nya versionen av flygsimulator blir mer som ett spel blir det ett himla liv gissar jag. För man använder ju Microsoft flight simulator X att öva piloter med tror jag.
Den har en otrolig realism anser jag i den nuvarande version.

Basse 2015-02-14 12:56

För alla som köpt många DLCs kan man bara hoppas på att de exporterar alla modeller på nytt för TS2, antingen gratis vilket är tveksamt men att man kanske får betala en betydligt lägre summa om man redan äger modellen för TS15. Dovetail har alltid fokuserat på att släppa DLCs för att tjäna pengar och jag tror inte det blir någon förändring på den sidan framöver men man kan hoppas att de samtidigt ger ut vettiga modverktyg för communityn.

Jag har själv inte haft någon tid till TS på senaste tiden och det är osäkert om jag kommer göra så mycket mer innan TS2 men vi får se. Ett problem som gjorde att jag tröttnade lite var när jag bytte 3Dsmax version och plugin till TS slutade fungera och alla material etc. måste göras om.

Vi är inte så många som håller på med TS i Sverige och än mindre som utvecklar för det, men vi får hoppas att en ny version ger lite nytt intresse och att vi kan hjälpas åt att få ut modeller, signaler etc. tillsammans.

newS 2015-02-14 13:14

If it is necessary the old models to convert, I will convert my models. I hope that it does not make too much work.

I am glad about the new graphic engine.

jorgen3 2015-02-25 22:51

Unreal engine 4,7 släppt
 
Nu har de släppt version 4,7 av Unreal Engine.
Enligt dom är den de största release de gjort.

Vet inte vad detta innebär för utvecklingen av simulatorn
Men jag tycker det är lite intressant.

Länk
Ps just nu ligger inte sidan uppe (onsdag kväll) pga underhåll.
Denna länk går

Länk träd
Länk skog

AlleDahlle 2015-02-25 23:04

Vet inte riktigt vad som är nytt men vad det gör för simulator beror ju på om de använder de nya funktionerna i Unreal :rolleyes:

jorgen3 2015-08-08 11:50

År 2016 kommer Unreal engine som plattform. Ts 2017?
 
Nu har vi fått datum på när Unreal engine 4 kommer att användas i Dovetail train simulator. Min gissning är väl nästa höst.

Chatham, Kent – 4th August 2015 Dovetail Games, the multi award-winning developer and publisher of a range of simulation games today announced plans with Microsoft to bring a number of its future releases to Windows 10 and Xbox One.

In addition to Dovetail Games Fishing, the company plans to bring two of its next generation products to the platform; the next iteration in the Train Simulator series, which is due in 2016 and will be powered by Unreal Engine 4 and Dovetail Games Flight Simulator, built on the foundations of Microsoft’s award-winning Flight technology.

“Expanding our business to embrace new opportunities is key to our ongoing success, and we are delighted to be collaborating closely with Microsoft,” said Paul Jackson, CEO of Dovetail Games. “Microsoft, of course, has a rich heritage in simulation entertainment, thanks to their experience with the Flight Simulator franchise, and we feel confident our products will be well received both on Windows 10 and Xbox One by a new generation of players looking to pursue their passion.”


Dovetail Games Flight Simulator is set for release in 2016. For flight sim enthusiasts and gamers looking for a deeply immersive flight game, it promises to deliver the ultimate pilot’s experience, taking them on a journey from novice to pro pilot.

The next generation of the Train Simulator franchise is currently in development, utilising Unreal Engine 4 technology and promising to bring rail fans a new, state-of-the-art train simulation experience. The game is scheduled for release in 2016.

AlleDahlle 2015-08-11 12:43

Låter trevligt. Intressant att de jobbar på tre spel samtidigt. Verkar ju som om de har blivit stora rätt snabbt. Från att bara jobba på en tågsimulator till 3 olika spel. Det är ett rätt stort steg.

jorgen3 2015-09-06 14:07

Unreal 4,9
 
Unreal 4,9 släppt nu
Direkt x 12 ska nu vara supportad (experimentell)
och nu kan den låta snö på marken växa till medans det snöar.
(Den lilla videon till detta var ju inte så imponerande men det går nog att göra det bättre).
och 128 saker till.

Vi får se vad Dovetail och Crosstie kommer att användas sig för finesser i framtiden.
Hoppas att simulatorerna inte blir låsta till en version, för Unreal utvecklar sig ju hela tiden.

Länk Unreal 4,9

En video som är i direktx12

Moln

jorgen3 2015-10-02 21:27

Kostar lite att köra tåg
 
Köper man alla lok och rutter som finns på Steam till train simulator 2016 (det är 230 saker).
Kommer det att kosta lite. 35000 kronor mer exakt.
Men man behöver inte köpa allt...
Länk

jorgen3 2015-11-01 17:58

Övergiven järnvägsstation.
Men den har inget med simulatorerna att göra, men visar
vad Unreal kan göra för oss i framtiden.
Abandoned Train Station Environment ...
Info om filmen

jorgen3 2015-11-15 06:26

Nu har Unreal släppt version 4,10.
Eftersom vi inte sett något från Crosstie Studios och Dovetail så får man titta på annat så länge.
Länk

jorgen3 2015-12-12 23:28

The Railroad - teaser
 
Länk
Vet inte vad detta ska mynna ut till men lite intressant är det...

jorgen3 2016-01-15 19:33

Hittade en liten ban byggar video hur man eventuellt bygger banor i framtiden i Unreal.

Länk
Bygger vägar
Vinter landskap

Helt dött i information från Dovetail och Crosstie Studios Unreal Tågsimulatorer. Lite oroväckande, kan jag tycka.
Crosstie har inte uppdaterat sin hemsida sedan April (tror jag) och de har släppt väldigt lite information senaste halvåret.

Dovetail har också inte släppt någon information senaste året (Nästan)
Men jag tror nog att Dovetail har resurser att få till ett släpp i höst.

jorgen3 2016-04-01 19:43

Nu är Unreal Engine släppt version 4,11
Länk
De jag ser är väl inge jätte nyheter. Men människor verkar bli fina i denna version.

Inga nyheter vad de gäller de andra simulatorerna.
Dovetail inga nyheter gällande unreal versionen.
Vet inte hur man ska tolka detta, men jag tror att de håller inne med
release datum tills bara någon månad innan.
För när de väl säger att nu kommer den, så är risken stor tror jag att marknaden dör för gamla versionen.
Nu vill de sälja rutter och lok så mycket det bara går på nuvarande version.
Så jag gissar sommar höst innan vi får veta något mera.

Vid Jan/feb ifjol fick vi veta att i år 2015 så blir det ingen Unreal version och det har vi inte fått veta i år.....

Crosstie studios är tyst som rena döden. På deras sida händer ingenting och Crosstie uttalade sig Januari på forumet men inget sedan. Låter inte bra!

jorgen3 2016-04-09 22:36

Tåg körande i Unreal
 
Hittade en video där en kille är duktig på Unreal.
Mycket imponerande av Sly. Ser ut som han kan göra en simulator själv.

UE4 The Railway - Basics-1

PS enligt Trainsim.com ska Dovetail komma med nyheter snart gällande sin Unreal simulator DS

jorgen3 2016-06-14 20:51

Dovetail pratat om framtiden
 
Hittade en youtube video där Dovetail pratar om de ny simulatorerna.
Fishing och flyg och tågsimulatorn.

Om jag förstår rätt så kommer tågsimulatorn att komma till X Box One och även till Windows 10
Men han pratar även om multiplayer funktioner i Xboxe one
verkar högintressant men jag hoppas att man kan även göra det på dator versionen.

Länk

Sen finns rykten tydligen i tysk simulatorn värden att det ska visas någon beta version av den i Juli. Den som lever får se
Men vi kan nog förvänta oss hösten vintern att vi kan få köra på den tror jag.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:22.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009