![]() |
Dags att räkna med bilder! [regelupdate]
Taget från annat forum.
Reglerna för denna "lek" är den att, varje post som görs ska innehålla en bild med antal rätta nr. T.ex. post ett kanske innehåller en gubbe, post två innehåller en bild på två katter, post 3 innehåller bild som någon tagit på dvdn när den vissar tiden 003 osv osv. Bonus är ju om vi lyckas hålla oss inom järnväg :) De få regler som finns: * Alla bilder som det inte syns på direkt ska innehålla en förklaring. * Om någon annan hinner förre får inte någon annan skicka in och säga "min var coolare". * Det ska vara en bild per dag (per person). * Inga photoshop-fusk-bilder där man manipulerar en bild för att få ihop till siffran som är aktuell * Sist men inte minst: Ladda INTE upp bilder du inte själv har tagit. Använd [img]-taggen! |
1 bifogad(e) fil(er)
Jag börjar väl då. :)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Bild två-> Två tåg;)
|
Bidrar med en relativt nytagen bild - tre lok.http://home.eriksweb.se/%7Edson/Rc4_...v_050930_2.jpg
|
1 bifogad(e) fil(er)
4 lok i Hallsberg
|
5 portar i Kristianstad
|
Sex indikatorlampor...
|
1 bifogad(e) fil(er)
7-glasvagnen:
|
1 bifogad(e) fil(er)
Lok 8 Emsfors på ÖSLJ.
Magnus |
1 bifogad(e) fil(er)
Nio (9) liv har katten. 15 sekunder senare kom en X2:a
|
Spår 10
1 bifogad(e) fil(er)
Spår 10
Bengan |
|
1 bifogad(e) fil(er)
KL: 12-tiden och 12 över så tåg går från Örebro mot Mjölby
|
Letade lite bland bilderna och hittade en bild på X2 2013 med kamrater i Linköping en tidig morgon i mars. För er som inte vet var det denna drivenhet med vagnar som var i USA och visade upp sig. :)
http://mson.no-ip.org/Pson/2013.jpg |
1 bifogad(e) fil(er)
Ny dag, nya möjligheter... :)
14 ekrar i detta hjul... Hjulet bor normalt sett i ett R-lok... :cool: |
15 bilar på tåget;)
|
1 bifogad(e) fil(er)
Spår 16 Stockholm C.
|
17 isolatorer...
|
1 bifogad(e) fil(er)
18 paket lastade :p
|
1 bifogad(e) fil(er)
19 individer på ledningarna...
|
20e X1an
1 bifogad(e) fil(er)
X1 3020 i Solna:)
|
Två muppar, i en AFM7 mellan Helsingborg och Hässleholm. Bilden är tagen exakt 18:21, nån dag i sommar.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Först så tycker jag INTE att klockslag är gilitga för bilder. I så fall ska man kunna se det på fotot t.ex på en klocka. Att behöva titta på EXIF-infon för att se att det är just det talet man är ute efter blir väldigt långsökt.
Nästa gång åker bilden bort. Vidare till 22 |
1 bifogad(e) fil(er)
23 stycken bilar vid färjan.
|
Jag tror det behövs förtydligas lite. :)
Det måste alltså synas det talet som gäller på bilden. Absolut bäst är om ingen förklaring krävs utan man direkt kan se antingen genom att läsa siffran eller att man kan räkna sig fram till talet genom att titta på bilden. Jag kan varken räkna mig fram eller se talet 23 på Rojjes bild. De övriga 22 dörrarna är ju inte i bild. Samma sak gäller Mixerboys där man är tvungen att läsa EXIF infon och till viss del även Psons bild på en X2a. Utmärkt exempel är däremot Msons bild på 11 säten. Mycket fyndigt och kreativt! Se så. Visa att ni har större kreativtet än att ni behöver ta till långsökta metoder där man inte förstår eller kan se direkt vilket tal det är som gäller! |
OK, förlåt :o ;)
|
|
1 bifogad(e) fil(er)
2 x 12,5 = 25
|
1 bifogad(e) fil(er)
Ny dag, nya förutsättningar
26 |
|
X14 "Vättertåget" 3228
|
2 bifogad(e) fil(er)
Nu är jag inne på något, som jag egentligen tycker är lite fusk.
2966. Det har ju varit några såna varianter nu. Visst det börjar på 2 & 9 , men det är ju ändå inte 29. Utan tvåtusenniohundrasextiosex. Vilken bedömning har domaren (Fredrik) här? EDIT: Skönt att höra Fredrik, tyckte att det blev lite fuskaktigt och alldeles för lätt. Lägger in en ny bild för 29 istället. A. B. C. så tar vi en titt på C. |
Vi låter det gå för denna gången men det svåra och en del av det roliga är ju att hitta just det unika nummer vi eftersöker för studen. :)
Försök att klämma dit just det unika numret som efterfrågas. Jag kommer nog vara lite hårdare om man "klipper ur" delar ut t.ex littra nummer. Vi tågmuppar kan ju ganska lätt få ihop en massa siffror då... |
http://members.chello.se/averdahl/30.jpg
Man kan filma järnväg med den... |
Bidrar med en bild på Y31, hoppas det godkänds imed att det är 31 i det och jag har ringat in på bilden.
http://fc1.parsimony.net/user703/y31_nassjo.JPG |
1 bifogad(e) fil(er)
Ja då kör vi väl vidare.
Tobias bild var ju lätt att haka på 32 kommer här |
1 bifogad(e) fil(er)
Nr 33. Helt enkelt.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Dålig fantasi.
Kommer med en lika trist bild som förra gången, men denna gång A |
1 bifogad(e) fil(er)
35 ton. :)