![]() |
Bottenplattor
Hej!
Jag tänkte ha vattenyta i samma tiles i olika vattenhöjder. Det verkar ju omöjligt. Så jag tänkte ta asfaltbottenplatta på 200x200 och måla om till vatten. Hur gör man att döpa om filerna och ändra i s-filerna? Kanske mer jag missat? Är tacksam för svar. |
Plock ur minnet, men jag tror detta är det hela:
Kopiera *.s från asfaltplattan till ny *.s, t.ex water_200x200.s Kopiera *.sd på samma sätt till water_200x200.sd Kopiera *.ace från asfaltplattan till ny *.ace, t.ex totte_water.ace Öppna water_200x200.s Sök upp en rad där det står vilken textur som ska vara associerad till ditt objekt. Använd "texture" eller det gamla texturnamnet som sökord. Ändra det till totte_water.ace Spara Öppna water_200x200.sd Ändra namnet på dess assocoerade shapefil till water_200x200.s Spara Gör såklart ett nytt entry i ref-filen och se til att filerna är på rätt plats som vanligt. Tror det va det hela, lycka till! |
Öppna water_200x200.s
I wordpad står det bara i dataspråk. Är det något speciellt progam som ska användas? |
Det tyder på att den är nerpackad för att ta mindre plats, ladda ner shape "file manager" som du hittar om du söker runt i forumet...
|
Man kan också använda Zipper, som finns i TK_Utils. Finns på: www.train-sim.com
|
Nu vet jag...
Hej.
Tack Mazz och Vr98olli för hjälpen. Det löste sig med hjälp av File Manager. |
Stort vattennivåskillnad...
Hej!
Jag har nu byggt med hjälp av vattenbottenplattan som synes upptill. Området heter Tistedal. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:51. |