Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   På spår igen. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=10141)

LokKalle 2005-11-04 20:19

På spår igen.

Hej

Efter en ny krasch av datorn då jag lät pojken min låna min dator till lan så kan jag nu stoltsera med ett nytt grafikkort ATI X800 PRO som var enligt min son avsevärt bättre än det gammla. Hoppas det kan uppväga mitt dataabstinensbesvär jag haft i 14 dar för det inträffade. Tur att jag hade tid kvar av gratis suport vad gäller detta.

Nu har sonen byggt en egen dator och vi har skaffat en brouster så vi slipper kivas om vem som skall vara ute på linjen, så attt säga.
Hoppas att jag skall slippa fler krascher av min dator nu ty spelet Trainz kan väll inte ställa till med några problem likt de tunga spel som CS som det lanas med dagar i sträck så grafikkorten brinner.

Som vanligt så försvann Bengans emailadress vid kraschen så om du ser detta så hör av dig.

Med vänlig hälsning
Kalle

PS
Skall testa om det nya grafikkortet utesluter de laggar som förekommit tidigare. Ja...Laggar betyder att datorn inte hänger med enligt Emil. Min son 15 år.

DS

Deskgrunt 2005-11-04 20:49

Tråkigt med dina bekymmer men trevligt att se dig tillbaka igen Lokkalle! :tumupp:

Vi behöver fler av de "gamla rävarna här" att ge oss andra hopp om trainz framtid!

Och sätt hänglås på datorn! :D

LokKalle 2005-11-04 22:12

Hej Deskgrunt

Jodå. Nu skall det väll fungera bättre hoppas jag.
Installerade Trainz fast misslyckades. Får väll göra om installationen. Har tagit ned DirectX 9.0 (finns på skivan) och bockat för den samma i uppstart.
Ändå ballar det ur efter några gula lampor tänds. Vet inte vad det blev för fel?

Kalle

Mazz 2005-11-04 22:33

Välkommen tillbaka, Kalle...

CS-spelande söner... Håhåjaja, känner igen fenomenet väl, har en liknande version här hemma... Egen dator hemma har han för väl är haft länge, men ett evigt kivandes om bandbredd istället... :) Nu har han egna inkomster och ... :D egen lina... Så, nu kan det tankas rutter eller objekt närsomhelst...

Vad gäller "tunga spel", undrar jag om inte tåg-sim är tyngre rent grafik-mässigt än CS... Det är klart, om datorn laggar i tågsim kan man kanske stå ut med, men om det laggar i CS är man sannolikt ute förståss, så kraven är olika... CS behöver snabbheten och tågsim behöver kvalitet och acceptabel snabbhet...

Hoppas det löser sig smidigt med återinstallationen av Trainz och få din delvis nya burk stabil och "tåg-kompatibel"!

LokKalle 2005-11-05 20:28

Hej Mazz

Jodå. Nu verkar det som om jag får ha min dator ifred för mig själv.

Konstigt att det skall krångla med installationen av Trainz. Tillslut så fick jag igång det hela så det fungerade så som det är från de båda cd som programet är från grunden. Hade sparat alla update på en cd fast d¨å jag installerar dessa så ballar Trainz ur helt och hållet. Vet inte vad som är fel. Får väll installera om Trainz igen och tanka hem updatarna på nytt från Auran.

Hälsningar
Kalle

Olaf Lindström 2005-11-05 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av Mazz
Välkommen tillbaka, Kalle...

CS-spelande söner... Håhåjaja, känner igen fenomenet väl, har en liknande version här hemma... Egen dator hemma har han för väl är haft länge, men ett evigt kivandes om bandbredd istället... :) Nu har han egna inkomster och ... :D egen lina... Så, nu kan det tankas rutter eller objekt närsomhelst...

Vad gäller "tunga spel", undrar jag om inte tåg-sim är tyngre rent grafik-mässigt än CS... Det är klart, om datorn laggar i tågsim kan man kanske stå ut med, men om det laggar i CS är man sannolikt ute förståss, så kraven är olika... CS behöver snabbheten och tågsim behöver kvalitet och acceptabel snabbhet...

Hoppas det löser sig smidigt med återinstallationen av Trainz och få din delvis nya burk stabil och "tåg-kompatibel"!

Det ligger ju något i det. Inte lätt att sikta när det segar sig fram i cs. Tänker du på cs eller css(cs=counter strike, css=counter strike source)
Det senare har en aning bättre grafik och kräver troligen en del mer bandbredd?

Bengan 2005-11-05 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av LokKalle
Hej Mazz

Jodå. Nu verkar det som om jag får ha min dator ifred för mig själv.

Konstigt att det skall krångla med installationen av Trainz. Tillslut så fick jag igång det hela så det fungerade så som det är från de båda cd som programet är från grunden. Hade sparat alla update på en cd fast d¨å jag installerar dessa så ballar Trainz ur helt och hållet. Vet inte vad som är fel. Får väll installera om Trainz igen och tanka hem updatarna på nytt från Auran.

Hälsningar
Kalle

Lokkalle.

Har för mig att det kan vara strul att installera uppdateringarna direkt från Cd-skivan som man har sparat dom på.
Prova att lägga uppdateringarna på hårddisken först och sedan installera.

LokKalle 2005-11-05 21:10

Tack Bengan

Skall prova ditt tips. Vet att det var så även på den gammla tiden då det begav sig.

Kalle

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:45.