![]() |
Säljes: Canon PowerShot S1 IS med tillbehör
http://mson.no-ip.org/Pson/Canon-S1-IS.jpg
Har för avsikt att efter lite drygt ett års trogen tjänst sälja min Canon PowerShot S1 IS. Detta är en mycket kompetent kamera med bland annat 38 - 380 mm bildstabiliserad zoom (eller 10X för den som vill) på 3,2 megapixel som klarar det mesta. Bildstabiliseringen fungerar utmärkt och det går att ta bilder med slutartider ner mot 1/5-1/6 sekund med fullgod skärpa. Vidare återfinns en mycket trevlig filmfunktion som spelar in i upplösningen 640x480 pixlar med 30 bilder per sekund, det vill säga utan något "hackande". Den vikbara LCD-displayen på 1,5" är väldigt praktisk i många situationer. Med kameran följer diverse CD-skivor, alla originalkablar, manualer (engelsk) samt ett 16 MB-CF kort samt en SanDisk ImageMate CompactFlash-minneskortläsare. Anledningen till att jag skickar med denna minneskortläsare är att USB-porten på kameran glappar, och det är den enda defekten. Minneskortläsaren erbjuder dock avsevärt högre överföringshastighet och den är i mitt tycke mer praktisk. Kameran är i nyskick om man bortser från de fåtalet små repor som finns på kamerans undersida, att det är ett område med < 1mm bortskavd färg på framsidan vid "handtaget" (syns på bilden) samt att avtryckaren kan hänga sig lite ibland (men det är bara att trycka lite hårdare). Pris 1500:- eller högst bjudande däröver inkl. minneskortläsaren. Är ni intresserade kontakta mig via e-mail eller PM-funktionen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:05. |