Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   SP 1 för 2006 finns nu att ladda ner! (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=12497)

Håmacon 2006-06-19 09:06

SP 1 för 2006 finns nu att ladda ner!

Den länge efterlängtade Servicepacken till 2006 är nu klar för nedladdning.
På Aurans forum finns tre olika adresser för nedladdning, samt en ganska omfattande instruktion. Storleken är på 638MB.

Man kan också beställa den på skiva och få den hemskickad för postkostnader på 7.95 USD ,och som jag tolkat det, skall skivan vara klar den 7 juli.

Själv har jag valt att vänta på CD:n...

Håkan

Håmacon 2006-06-19 10:22

Jag kunde inte hålla mig...

...utan gjorde ett försök att ta hem SP:n direkt från nätet.

Det gick alldeles över förväntan, allt gick som på räls!

Jag har Telias 2MB-anslutning och jag körde direkt utan någon klienthjälp och hade drygt 250kB/s i snitt, vilket gjorde en nedladdningstid på 40 minuter.

Däremot har jag inte hunnit/vågat installera den ännu. Tänker ta en regnig dag och hinna läsa igenom instruktionerna ordentligt först. Min tidigare idé att försöka installera direkt på min nuvarande customfyllda TRS-version har jag nog övergivit...

Håkan

Rc1166 2006-06-19 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Håmacon
...utan gjorde ett försök att ta hem SP:n direkt från nätet.

Min tidigare idé att försöka installera direkt på min nuvarande customfyllda TRS-version har jag nog övergivit...

Håkan

Det är bra att du gav upp den tanken för det skulle med största säkerhet gå åt "pipsvängen".
Obs att du inte ens ska KÖRA den nya TRS2006 installationen innan du installerar SP1

Håmacon 2006-06-19 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av Rc1166
Det är bra att du gav upp den tanken för det skulle med största säkerhet gå åt "pipsvängen".
Obs att du inte ens ska KÖRA den nya TRS2006 installationen innan du installerar SP1

Tack för ditt påpekande Kenny!

Jag har förstått att det är viktigt att göra som du säger och jag tänker läsa igenom instruktionerna noga innan jag börjar installera. Skälet till att jag tidigare har haft funderingar på att ta en liten "genväg" är inte lathet utan en viss oro för att inte kunna få tillbaka rutter och annat efter avinstallationen i början.

Jag har nu i alla fall kopierat HELA min TRS-installation på ett annat ställe på hårddisken. Därifrån måste jag väl kunna hitta och hämta det material som skall återföras efter uppgraderingen?

Hade jag inte lagt så mycket tid på ruttbyggande och annat så hade det varit frestande att skapa om allt från början igen, eftersom jag inte är riktigt nöjd idag med vissa detaljer på banan. Men en hel ombyggnad från början igen, det pallar jag bara inte...

MVH,
Håkan

jonni 2006-06-19 20:25

Det var inga problem att ladda hem det, det gick som på räls, men nu börjar väll svårigheterna.

Jonni.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:12.