Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Hur många män/pojkar och kvinnor/flickor finns i forumet (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=14219)

Arre 2006-11-15 15:21

Hur många män/pojkar och kvinnor/flickor finns i forumet

Hej
Jag tänkte göra en undersökning vilket som är det dominerande tågkönet.
Tror redan jag vet det men det vore kul att se resultatet!

Olaf Lindström 2006-11-15 15:36

Jag måste bara få fråga, hur ska man vara för att få räknas till "Inget av dem"? Är det sniglar du har i åtanke eller vadå?:eek::p

Arre 2006-11-15 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Jag måste bara få fråga, hur ska man vara för att få räknas till "Inget av dem"? Är det sniglar du har i åtanke eller vadå?:eek::p

Nja,man vet ju aldrig,kanske en och annan hund eller katt.:p ;)

Sparkfot 2006-11-15 16:06

*Varning för ironi*
Jag har då alltid Tyckt att Erik(Götborg) aldrig passat in under man/pojke, kvinna/flick kategorierna utan han är en person i klass för sig!:D
Förknippat med det alternativet Erik röstade på.

Robert 2006-11-15 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Sparkfot
Jag har då alltid Tyckt att Erik(Götborg) aldrig passat in under man/pojke, kvinna/flick kategorierna utan han är en person i klass för sig!:D

Är det någon annan än jag som har börjat tröttna på att höra vad en viss forumit tycker om saker och ting?:D

simonbertilsson 2006-11-15 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av Tåg-Robban
Är det någon annan än jag som har börjat tröttna på att höra vad en viss forumit tycker om saker och ting?:D

Det finns många forumiter här som går rätt bra att tröttna på. Jag ska inte nämna några namn... :cool:

Eric B 2006-11-15 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av simonbertilsson
Det finns många forumiter här som går rätt bra att tröttna på. Jag ska inte nämna några namn... :cool:

Jag TYCKER vad jag vill och jag vill TYCKA vad jag vill TYCKA om eftersom att ingen har rätt att påpeka vad jag ska TYCKA ;) (OBS! Grov ironi)

Byggare Bob 2006-11-15 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström

Om man t ex är tvestjärt...

Då kan man vara Man till utseendet (dock förekommer det ytterst sällan, då "spacklet" hjälper till) men bete sig somn en kärring...:p

simonbertilsson 2006-11-15 22:20

Jag tror vi behöver reda ut en del begrepp...
Conny är som bekant ett namn som funkar både på tjejer och killar (även om det är vanligare hos killar, och brukar stavas Connie i tjejfall). Hur ligger det till? Är Conny_87 en kille, tjej eller hermafrodit? Han röstade ju "vet ej..." :confused::p

Erik Götborg 2006-11-15 22:27

Citat:

Conny är som bekant ett namn som funkar både på tjejer och killar (även om det är vanligare hos killar, och brukar stavas Connie i tjejfall). Hur ligger det till? Är Conny_87 en kille, tjej eller hermafrodit? :confused::p

Simon funkar ju som både för och efternamn och kan därför vara ett namn på både killar och tjejer. Så könsbestämningen på en viss Bertilsson är svår, dock finns det mycket som talar för att DEN är tjej...

1. DEN jobbar i kassa
2. DEN klipper sig ofta
3. DEN är lite fjollig....

Byggare Bob 2006-11-15 22:45

Citat:

Conny är som bekant ett namn som funkar både på tjejer och killar (även om det är vanligare hos killar, och brukar stavas Connie i tjejfall). Hur ligger det till? Är Conny_87 en kille, tjej eller hermafrodit? Han röstade ju "vet ej..." :confused::p

Jag röstade "Inget av dem" dels beroende på att sådana här "omröstningar"
oftast inte ger någonting, dels att jag blev "gubbe" för 8 år sedan.
Och det alternativet fanns inte med...:p

simonbertilsson 2006-11-16 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Götborg
Simon funkar ju som både för och efternamn och kan därför vara ett namn på både killar och tjejer. Så könsbestämningen på en viss Bertilsson är svår, dock finns det mycket som talar för att DEN är tjej...

1. DEN jobbar i kassa
2. DEN klipper sig ofta
3. DEN är lite fjollig....

- Haha, gå in på en ica-butik i stan. OK, där kanske är mest tjejer, men killarna är knappast underrepresenterade. Kassajobbet tog jag för att det var lättillgängligt (arbetsgivare: mina föräldrar. Avstånd till jobbet: 1 km).
- Klipper mig ofta? Den myten är härmed krossad. Max en gång per kvartal.
- Den är lite fjollig... Vad ska jag säga till mitt försvar här?
Svårt att dementera. Omöjligt att bekräfta säger jag...

:D

Erik Götborg 2006-11-16 16:37

Citat:

- Haha, gå in på en ica-butik i stan. OK, där kanske är mest tjejer, men killarna är knappast underrepresenterade. Kassajobbet tog jag för att det var lättillgängligt (arbetsgivare: mina föräldrar. Avstånd till jobbet: 1 km).
- Klipper mig ofta? Den myten är härmed krossad. Max en gång per kvartal.
- Den är lite fjollig... Vad ska jag säga till mitt försvar här?
Svårt att dementera. Omöjligt att bekräfta säger jag...

:D

Hahaha...
Inget är omöjligt att bekräfta;)

Olaf Lindström 2006-11-16 17:01

Nu har vi rett ut det där med vad en Simon resp. Conny är. Kanske bäst att ta det via pm innan det blir allt för personligt...;)

Rc1166 2006-11-16 17:23

Nämenvadfaanudå!!

Behöver vi sånt tjafs i detta forum?

Jag har märkt att några av våra forumdeltagare allt oftare startar nonsenstrådar som denna.
Om ni fortsätter med detta så undrar jag om det är värt besväret att ens titta in här.
Det är ju mest skitnack och väldigt lite som handlar om tågsimulatorer.

OK om ni vill så tar jag bort detta forum bland de jag försöker hinna läsa varje dag och då får ni andra kasta skit på dom modeller som byggs och vara nöjda med att många av oss ger upp.

Som lite konsumentinformation kommer jag inte att med ett gäng vänner ha ett stånd på H(j)ulmarknadaden detta år. Om ni undrar varför så är det väl bara att läsa bakåt i forumet.
Det finns många som är glada användare av TRS 2004 och 2006 som inte skriver här. Sen finns det några som skriver mycket om fel de hittat.
Jag har länge varit den som försökt hålla Trains flaggan högt redan från det jag hjälpte PanVision ha den första visningen i en MJ butik i Stockholm till (H)Julmarknaden under flera år så kommer jag att ha en lägre profil i framtiden.
Det finns fortfarande några tankar som jag vill genomföra i hop med våra järnvägsuseer

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:16.