![]() |
Internet Explorer 7
Hejsan! Jag undrar om IE 7 är bättre än det klassiska? Jag har hört från andra att det blockar andra program. Men jag tycker det låter konstigt att IE ska blockera program.
Tips?:) |
IE 7 vad jag vet blockar vissa sidor, b. la https-sidor (alltså säkerhetssidor) och även andra program etc. på internet.
|
Okej, kan man "låsa upp" detta på något slag? :)
|
Det är vad jag förstår från flera, en bugg som "medföljer programmet" då du laddade ner det.
|
Hej, jag har använt Ie7 länge både hemma och på jobbet och har inte haft några andra problem att jag inte har kunnat se på tv4:s webbtv (väder m.m.) Vad det beträffar https-sidor har jag inga problem, använder både internetbank och jobb mail utan problem.
|
Jag kör IE 7 hemma, och det funkar jättebra. En fördel är att man kan använda sig av flikar (äntligen).
Hade också problem med vissa https-sajter i början, men sedan fick jag ett bra tips. Gå till Verktyg/Internetalternativ/Avancerat, och scrolla ner till Säkerhet. Där är med all säkerhet "Använd SSL 3.0" ikryssad, men inte "SSL 2.0". Kryssa nu i även den! Kan inte mycket om datorer, men jag antar att det räckte för att täcka in sådant som är anpassat för IE6?!? Hur som helst, efter denna lilla åtgärd kan jag återigen göra vad jag behöver, och behövde inte gå tillbaka till IE6 igen! :) :tumupp: |
Citat:
|
Man kan väl knappast kalla det för bugg när Microsoft vill ha en högre säkerhetsnivå i webläsaren.
|
skynda långsamt ?
de flesta banker inte rekomenderar IE7 för sina internetbanker då felaktigheter kan uppkomma, vidare stöds inte IE7 av flertalet komersiella webb butiker utan ger hela tiden felmedelanden och felplacerade bilder samt texter.
och som vanligt när det gäller Microsoft så vimmlar det av säkerhetshål i produkten. min rekomendation är att vänta till första servicepacket släppts. |
Testade IE7 förut då en kompis tyckte det var skitbra. Det tyckte dock inte jag! Svårt att komma in på vissa sidor, felmedelanden och att det gick segt gjorde att jag inte lagt in det igen...
Verkar som vanligt när det gäller Microsoft!? Dom släpper halvfärdiga produkter och man ska inte ge sig på dom innan det kommit nån/några uppdateringar! |
IE 7 är numera en färdig produkt, och den svenska språkversionen släpps dessutom den 1 januari 2007.
Vitsen däremot med IE7 är att du behöver en någorlunda snabb dator en (P4 på runt 3GhZ) för att det skall flyta på bra. (Ananrs kan Firefox isåfall vara ett bra alternativ): www.firefox.com Sedan att vissa sidor inte kan visas beror dels på phising-filtret samt att IE7 aktivt numera blockerar sidor som kan vara potentiellt farliga för användaren. IE7 kräver dessutom att du har en "äkta Windowskopia" installerad i din dator (vilket jag förmodar att de flesta faktiskt har i dagsläget). IE7 är inte seg, bara man ställer in den att arbeta på rätt sätt...:) |
nu kommer jag och lägger mig i :)
IE 7 har jag bara sett, och kommer endast uppdatera till IE 7 när IE 6 går och dör helt... som vanligt känns det som om MS försöker härma andra, dvs tabbar... men som vanligt så har IE problem med CSS och det orkar dom inte lyfta ett finger för att fixa... så jag säger som jag brukar, försök kör FF så långt som möjligt :) hm, lagligt? mjo, om du köper typ dell så har flera av mina vänner fått meddelandet att den är falsk.. så då löste dom det på mindre lagliga vägar... så det är typ bara dom som köper en färdig dator som brukar ha lagligt... dvs de som bygger själva (typ alla i min bekantskapskrets) kör olagligt, för det vill ha ngt som fungerar med alla spel, men vägrar betala för något som inte fungerar som det borde ibland... men åter till IE7, på en hemsida som jag kan se info om, så har typ >75% FF, så ie är rätt utmobbat... dock så vet jag inte hur många unika träffar/dag sidan har (systemet som sidan bygger på suger) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:13. |