![]() |
Bästa sätt att skapa vagnsboggier ?
1 bifogad(e) fil(er)
Hej
Håller på med att knåpa ihop en 600 mm - boggie till en JGJ-vagn och har testat lite olika sätt - bla efter beskrivningen i denna tutorial: http://www.worldoftrainz.com/Pages/T...ruckTutTRS.htm (Skriven för 3DS max men det är principen jag har använt i Gmax). Nackdelen är att boggien blir fruktansvärt polygontung, klart över rekommendationen i TRS2004 Content Creators Guide på <300. Bara själva boggiramen är på över 300 polygoner, en del går att trimma bort men sen ska ju hjulaxlarna dit också (ung 300 p/axel bara de). Är det enklare att fixa till boggiramen som en enkel låda och sedan lägga på en genomskinlig textur med ram, fjädrar m m istället? /Mats |
Håll ner antalet sidor i cylindrarna till axlarna (mer äm 5-7 behövs knappast, höjdsegment = 1. Koncentrera Dig på dom delar som syns, det ät där Du kan slösa på polygonerna.
|
1 bifogad(e) fil(er)
Det är 10 sidor i själva axeln, 18 i hjul och fläns.
På bilden har texturer lagts på hjulaxeln. Polycount för alltihop är nu uppe i 1478. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009