Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Nyheter (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   En serie nyheter att vänta från Railsimulator (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=22258)

Fredrik 2009-01-29 08:31

En serie nyheter att vänta från Railsimulator
 
Utvecklarna av Railsimulator, RSDL, har meddelat på www.railsimulator.com att inom 8 veckor kommer de ha presenterat flera nyheter. Vad dessa nyheter handlar om går det inte vidare in på. Enda informationen vi får är att de vill fortsätta att se till att tågsimulatorhobbyn växer sig starkare.

Samtidigt beklagar RSDL att Microsoft ACES lades ner och därmed också Train simulator 2. Vi får alltså se inom 8 veckor vad RSDL presenterar för olika nyheter.

Olaf Lindström 2009-01-29 11:58

Positivt med något ljust i mörkret, undras vad nyheten består av!(svensk rutt + fordon! * eller nåt sånt *:Yeah::visslar:)

KMW 2009-01-29 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av Olaf Lindström
Positivt med något ljust i mörkret, undras vad nyheten består av!(svensk rutt + fordon! * eller nåt sånt *:Yeah::visslar:)

Det får vi nog fixa själva, lite för smal marknad för RSDL.
Nåja, lite svenska nyheter är också på gång i verkstäderna. :visslar:

Mvh Anders

Sigma 2009-01-30 01:05

Hoppas de gör det enklare att få in tåg i spelet.

Stöd för 2D hytt vore bra också.

Mazz 2009-03-26 08:03

Och igår var det 8 veckor sedan som man tillkännagav att en serie nyheter var att vänta... :rolleyes:

Kommer säkert nån fet nyhet under dagen... :oskyldig:

785 2009-03-26 15:30

Inte än iallafall...

bönan 2009-03-26 15:57

Ja, eftersom något svenskt är för mycket att hoppas på, så hoppas jag att det blir en utbyggnad av East Coast Mainline (Newcastle - York). Plus att de bygger om den till dagens utseende, dvs elektrifiering mm.:)

Mazz 2009-03-26 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 178477)
Ja, eftersom något svenskt är för mycket att hoppas på, så hoppas jag att det blir en utbyggnad av East Coast Mainline (Newcastle - York). Plus att de bygger om den till dagens utseende, dvs elektrifiering mm.:)

Men, med all respekt för att det kanske kan vara en intressant addering för några, men det har väl egentligen inte "tillräcklig höjd" och nyhetsvärde att utannonseras 8 veckor innan?

Inte heller har väl en Mk3 tillräckligt nyhetsvärde för att påannonseras 8 veckor innan.. Möjligtvis kunde det vara en i en serie nyheter som ju var löftet... Men, det hände inte, iallafall inte inom 8-veckorsperioden som utlovat...

Vi får väl se om RSDL lyckas trycka ur sig nån nyhet av rang innan dagen är slut... Och jag hoppas ju att det i så fall är av ett globalt nyhetsvärde, inte bara en brittisk sensation... :rolleyes:

Fredrik 2009-03-26 16:12

Utvecklare ska INTE bygga banor. Vad ger det att de skulle bygga en bana? Absolut ingenting! En utvecklare ska utveckla produkten, tillföra funktioner, förbättre funktioner.

Mazz 2009-03-26 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 178482)
Utvecklare ska INTE bygga banor. Vad ger det att de skulle bygga en bana? Absolut ingenting! En utvecklare ska utveckla produkten, tillföra funktioner, förbättre funktioner.

Exakt!

Utvecklarna ska göra sånt som freeware/payware/communityware/-rörelsen inte kan göra... Hacka kod för spelet...

freeware/payware/communityware/-rörelsen ska syssla med det tidsödande arbetet med att skapa add-ons av alla de slag... Eftermarknaden är dessutom betydligt skickligare än utvecklarna att göra sånt, i synnerhet när det handlar om att göra add-ons på nationella planet.

Utvecklarna ska göra sånt som freeware/payware/communityware/-rörelsen inte kan göra... Göra en suverän dokumentation, så att eftermarknaden kan vara så effektiv som möjligt att bygga add-ons.

En sådan affärsmodell kan göra en simulator till en global angelägenhet. Idag (iallafall än så länge...) så känns ju lite som att RSDLs fokus är väldigt brittiskt, samt sparsamt marknadsorienterade...

bönan 2009-03-26 16:25

Jaha, sorry om jag missförstod.:o Men om nyheten inte ska bestå av en ny rutt eller så, vad kan det vara då?:)

Hawk 2009-03-27 01:08

:)
Hej
Jag hoppas på en ny snygg animerad himmel, de skulle tillföra enormt!!!!
Men de är ju bara önsketänkande...
Men så länge himmelen är så trist som den är i dag, så avvaktar jag att installera "spelet", trots att jag t.o.m. har köpt den amerikanska addonen !

:datastrul:

Dessutom så har ja bara en massa strul just nu med mina diskar...., eller rättare sagt HELA datorn
:godnatt:


Fredrik 2009-03-27 16:43

Nu är något på gång. Siten har tagits off line under uppdateringen...

Mazz 2009-03-27 16:50

Och där är Rail Simulator-siten uppe igen, alldeles färskt...

Rail Simulator 2 --> "Railworks -- the evolution of Rail Simulator" ska vi läsa igenom nu och förstå innehållet i... :D

Här:

http://www.railsimulator.com/

Totte 2009-03-27 17:03

Google översättning:

Rail Simulator 2: Railworks - Utvecklingen av Rail Simulator 26 mars
Jag förstår att vissa av er har väntat (tålmodigt) för den utlovade meddelanden om Rail Simulator. Denna korta anteckning beskrivs de viktigaste punkterna i vår strategi - vi kommer att utarbeta detta under de kommande veckorna.

Under de senaste månaderna har vi planerar den framtida inriktningen av Rail Simulator och som en del av denna process har vi analyserat dina kommentarer och bedömas vår position på den konkurrensutsatta marknaden. Utifrån denna analys är jag glad att kunna meddela att vi kommer att släppa Rail Simulator 2: RailWorks (arbetsnamn!) I juni 2009.

RailWorks kommer att utgöra en ny strategi för simulering. Istället för att ge en produkt, vi försöker att ge dig en plattform där du kan bygga och driva virtuella järnvägar. Vi kommer att fortsätta att stödja och utveckla denna plattform under de kommande månaderna och åren, att lägga till nya funktioner för att göra den simulerade miljön allt mer övertygande. Vi kommer också att fokusera på ett antal anläggningar för att låta dig dela och även handeln delar av ditt virtuella världen med andra användare.

Till skillnad från Rail Simulator, RailWorks kommer att omfatta alla de verktyg som tidigare hämtas separat. Dessutom för dig som är online, vi planerar också att använda Valve's Steam "teknik för att förenkla processen för att stödja och förbättra produkten. Oroa er inte, vi har arbetat hårt för att säkerställa överensstämmelse med innehåll som skapats med Rail Simulator och kommer att fortsätta att göra bakåtkompatibilitet en nyckelprioritering.

Det kommer att bli en världsomfattande version av RailWorks som kommer att innehålla förbättrade versioner av samtliga linjer för närvarande i den europeiska och den nordamerikanska versionen av Rail Simulator. Dessutom kommer vi att få nya linjer och nya loken tillsammans med nya scenarier och betydande grafiska framsteg. Jag vill inte säga för mycket om de nya rutterna nu, annat än att man är i Nordamerika, en europeisk och en brittiska. Dessa är i de senare stadierna av utveckling och alla ser mycket imponerande. Jag är övertygad om att ni kommer att njuta av dem alla.

Med lanseringen av RailWorks plattform fortsätter vi att visa vårt långsiktiga engagemang för järnväg simulering samfundet. Vi har lyssnat på dina kommentarer och skapat RailWorks att bättre kunna möta dina behov.

Så för att sammanfatta: Jag uppskattar att vi har tyst (tack för ditt tålamod!) Har vi ägnat de senaste par månader en omstrukturering av verksamheten, att återanpassa vår produkt utsläpp för att möta den förändrade konkurrenssituationen och inrättande av nya sätt att distribuera produkten. Rail Simulator 2: RailWorks kommer att ge en gemensam plattform för alla våra kunder en spännande uppsättning nya innehåll och funktioner.

Alla på RSDL fortsätter sitt engagemang för denna hobby och framåt som vi vill arbeta med så många av er som möjligt att göra en ännu bättre produkt. Under de kommande veckorna kommer vi att berätta mer om:

De nya rutterna
De nya loken
Den nya distributionskanaler
Den omorganiserades företaget (men oroa dig inte, Derek och pojkar kommer att behöva kakor, så att leveranserna kommer!)
De förbättringar vi har gjort
Nya funktioner för att dela innehåll


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:44.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009