Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Landskapsdesign - Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Uppsala-Vikmanshyttan(-Säter) (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=23360)

nejmeg 2009-05-02 23:26

Uppsala-Vikmanshyttan(-Säter)

3 bifogad(e) fil(er)
Byggde under hösten på en spårsträcka från Uppsala upp mot Sala och Falun. Kom dessvärre aldrig längre än till Vikmanshyttan och projektet lades på is, men beslöt mig för att ta upp kampen med byggandet igen med lite landskap och annat i omgivningen.

Är förmodligen inte helt verklighetstroget, men det ger det förhoppningsvis en bra grund att bygga på, då jag tänkt lägga ut banan för fortsatt byggande så fort grunden är klar. Bör även tilläggas att detta är mitt första bygge, så konstruktiv kritik uppskattas :)

Än så länge får ni hålla till godo med några små bilder, är byggt fram till Vänge hittils så det tar sin lilla tid, men den som väntar på nått gott...

Bild 1: Mötesstationen Uppsala Norra, västerut mot Sala.
Bild 2: Växeln som delar banan mot Sala respektive Gävle-Sunsvall till höger.
Bild 3: En början på Uppsala centralstation.

Andreas 2009-05-02 23:43

Ser snyggt ut! :)
Fortsätt såhär :)

bönan 2009-05-03 07:51

Snyggt! Då kan man ju smälla ihop det med min rutt Ostkustbanan och använda det Uppsala som ser bäst ut. Så det lutar åt en lång och rolig rutt!:)

Bombardier Train 2009-05-03 09:20

Snygg rutt! Vad heter det första huset som man bara ser lite grann av på bild två? Om det finns på DLS, så skriv gärna kuidnumret eller vad man ska söka på. :)

nejmeg 2009-05-03 11:22

Tusen tack för alla kommentarer hittils :)

Bönan: Slår gärna ihop rutterna till en, blir en makalös sträcka att köra på isåfall. :D

Bombardier: Ska återkomma med namnet på kuiden till huset, eller rättare sagt, jag gör det nu. Byggnaden heter office-tower3, kuid2:56732:20089:1, tillverkad av Compudoc. Hoppas det kan vara till hjälp :)

bönan 2009-05-03 11:40

Låter bra!:tumme_upp:

Bombardier Train 2009-05-03 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av nejmeg (Inlägg 182213)
Tusen tack för alla kommentarer hittils :)

Bönan: Slår gärna ihop rutterna till en, blir en makalös sträcka att köra på isåfall. :D

Bombardier: Ska återkomma med namnet på kuiden till huset, eller rättare sagt, jag gör det nu. Byggnaden heter office-tower3, kuid2:56732:20089:1, tillverkad av Compudoc. Hoppas det kan vara till hjälp :)

Tack för kuiden! :tumme_upp: Vad är det för spår som du använder? Är det spåret från STWs gammla sida?

nejmeg 2009-05-04 09:05

Citat:

Ursprungligen postat av Bombardier Train (Inlägg 182234)
Tack för kuiden! :tumme_upp: Vad är det för spår som du använder? Är det spåret från STWs gammla sida?

Inte en susning, det är ganska nytt har jag för mig, återkommer om detta senare under dagen

bönan 2009-05-04 09:07

Tycker det ser ut som ett nyare STW-spår, men jag vet inte. Tycker att det ser ut som trä, men ska det inte vara betongslipers på denna rutt?:)

nejmeg 2009-05-04 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av bönan (Inlägg 182307)
Tycker det ser ut som ett nyare STW-spår, men jag vet inte. Tycker att det ser ut som trä, men ska det inte vara betongslipers på denna rutt?:)

Jag valde nog trä då rutten i sig har några år på nacken, har inte tänkt på om det verkligen är träsliprar men hastigheten på banan är rätt låg så jag antar det, hur det ser ut i Uppsala är en bra fråga dock. Vet att det är träsliprar nere vid Hedemora station iaf.

bönan 2009-05-04 11:38

Jag TROR att det är betong mellan Uppsala och Stockholm. Jag har iaf använt betong.:) Det är ju en nyare bana med streckor med STH 200.

nejmeg 2009-05-04 21:45

Bombardier: Gravel 1t respektive 2t heter spåret jag använt. Såg tillräckligt modernt ut för att inte vara för modernt så att säga. Men törs nog inte byta ut spåren nu, blir alldeles för mycket jobb, har varit nog så jobbigt få spåren att ligga rätt x_X

nejmeg 2009-05-11 21:47

Lite byggstatus: Har precis nått Järlåsa

nejmeg 2009-05-16 18:50

1 bifogad(e) fil(er)
Dåså, efter mycket jobb och slit fick jag äntligen Sala station att fungera. Tyvärr lite brist på omgivning men stationen står där den står, här har vi en lite vardagligbild med tåg lastat med skidsugna stockholmare på väg mot Mora till vänster, tåg från Västerås som inväntar avgång i mitten och så till höger ett tåg på väg söderut.

dealizh 2009-05-16 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av nejmeg (Inlägg 183590)
Dåså, efter mycket jobb och slit fick jag äntligen Sala station att fungera. Tyvärr lite brist på omgivning men stationen står där den står, här har vi en lite vardagligbild med tåg lastat med skidsugna stockholmare på väg mot Mora till vänster, tåg från Västerås som inväntar avgång i mitten och så till höger ett tåg på väg söderut.

Riktigt snyggt!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:19.