Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Off-topic (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Back in the days... (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=25251)

Schulz 2009-12-13 22:53

Back in the days...

http://i168.photobucket.com/albums/u...e/DSCN2577.jpg

Förr i tiden höll man på med lite roligare saker än nu... ;)

Basse 2009-12-14 03:26

Att åka skidor eller köra pistmaskin(vilket inte är dumt det heller)?

Dson 2009-12-14 06:06

Härligt! *myser*

Schulz 2009-12-14 12:51

Jag kör inte pistmaskinen men det är en härlig känsla att vara i närheten av en. Känslan av vinter på hög höjd!

F.ö. åker jag snowboard. :)

Basse 2009-12-14 15:57

Orkade inte rabbla upp alla medel man kan använda att åka på snön med, så skidor fick innefatta allt ;) Skulle vara skönt att pumpa lite puder... Hoppas man kan ta sig iväg i vinter.

Dson 2009-12-14 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 199074)
Jag kör inte pistmaskinen men det är en härlig känsla att vara i närheten av en. Känslan av vinter på hög höjd!

F.ö. åker jag snowboard. :)

Det är det verkligen! Dessutom är det verkligen ett konstverk pistmaskinsförarna utför, vågar inte ens föreställa mig hur svårt det ska vara att pista bra...

Schulz 2009-12-16 01:13

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 199101)
Det är det verkligen! Dessutom är det verkligen ett konstverk pistmaskinsförarna utför, vågar inte ens föreställa mig hur svårt det ska vara att pista bra...

Ett drömjobb kanske? Tänk själv, dra några åk och sedan sätta sig i pistmaskinen och börja jobba hela kvällen och natten. My style! ;)

Dson 2009-12-16 06:14

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 199211)
Ett drömjobb kanske? Tänk själv, dra några åk och sedan sätta sig i pistmaskinen och börja jobba hela kvällen och natten. My style! ;)

Vad jag hört så åker pistmaskinsförare väldigt lite skidor.. :p Man orkar helt enkelt inte... Hört om förare som sett rosa elefanter och grönprickiga harar på fjället...

andelind 2009-12-16 17:21

Undrar om det är att det är roligare att "larva" sig lite än att slita ut sig och riskera vissa skador?

Dson 2009-12-16 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av andelind (Inlägg 199246)
Undrar om det är att det är roligare att "larva" sig lite än att slita ut sig och riskera vissa skador?

Det är väl som med allt... En del tycker nog att det är riktigt kul att köra pistmaskin (som ett jobb då), medans andra skulle tycka det vore urtrist.

Precis som att köra olika typer av lastbil, vissa trivs bra med att ligga ute i veckorna och skulle tycka det vore allmänt kast att ila omkring i en sop- eller budbil medans andra skulle somna efter en kvart på en fjärrkörning...

Eller har jag fattat helt fel här?^^

Schulz 2009-12-16 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 199258)
Det är väl som med allt... En del tycker nog att det är riktigt kul att köra pistmaskin (som ett jobb då), medans andra skulle tycka det vore urtrist.

Precis som att köra olika typer av lastbil, vissa trivs bra med att ligga ute i veckorna och skulle tycka det vore allmänt kast att ila omkring i en sop- eller budbil medans andra skulle somna efter en kvart på en fjärrkörning...

Eller har jag fattat helt fel här?^^

Bu för dagtidare! Go fjärr och natttrafik! Gäller all form av fordon. =)

Micke.L 2009-12-16 23:22

Min dröm hade ju varit att få köra nattåg till typ Åre :) Fast det kommer ju aldrig att hända :(

Dson 2009-12-17 06:11

Citat:

Ursprungligen postat av Schulz (Inlägg 199298)
Bu för dagtidare! Go fjärr och natttrafik! Gäller all form av fordon. =)

Som sagt, alla tycker olika:D Tycker själv det vore kul att dra ut på vägarna och pröva det. Men annars är det rätt skönt med ett 7-16-jobb..:) Numer sitter jag och ilar runt i Åre med en sopbil och trängs med turister som lämnat körkortskunskaperna hemma :p

Schulz 2009-12-17 23:53

Citat:

Ursprungligen postat av Dson (Inlägg 199316)
Som sagt, alla tycker olika:D Tycker själv det vore kul att dra ut på vägarna och pröva det. Men annars är det rätt skönt med ett 7-16-jobb..:) Numer sitter jag och ilar runt i Åre med en sopbil och trängs med turister som lämnat körkortskunskaperna hemma :p

Låter som du får tacklas med mig v 15, då jag kommer ockupera stockholmsmetropolen! Du har nog rätt, jag har iaf inte mött en bra bilförare i Åre. Antingen är det oerfarna (för vinterväglag) och bakfulla stockholmare eller stressade taxiförare (för en stund iaf). Annars när sista tåget gått är det lugnt i dalen.

En del gillar obekväma tider (inkl. mig). Har man familj eller andra intressen är det väl lämpligt att anpassa sig efter dessa eller tvärtom. Jag hade nog trivs med pistmaskinsyrket pga att det är självständigt och ingen stressfull miljö. Men det är ju ett säsongsarbete, så vad man gör på sommaren och höst är en annan femma.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:42.