![]() |
Min bana
Hej
Jag håller på med en rutt som kanske intresserar er. just nu tror jag hur lång min bana är men skulle vilja ställa frågan. När man ska lägga ut mer mark (markplatta) för att göra banan längre är dem 1km i diameter. |
nej, dom (basebord) är 720 x 720 m långa
|
Okeeej. men eh, jag hajar inte med 720 x 720:confused:
|
Varje kant är 720 m lång.:)
|
Okej nu förstår jag. jag tog min miniräknare och fick fram i meter 33720m så lång var min bana alltså nästan 34km lång
|
Hjälp tack!
Nån som vet vart eller vad dem heter men, vart kan jag hitta svenska skyltar som man plaserar på stationen t.ex spårnummerskyltar. Vet ej:vetej: |
Citat:
|
Okej. jag vet vart jag ska leta men skulle förstå vart nåstans i stw visa i bilder vart det ligger
|
Hur tar jag bilder i trainz 2009 och sen få in dem hit, Urusel på att fota.
|
när du är inne o kör på banan trycker du bara på knappen "prt scr" eller print screen på ditt tangentbord. sen när du spelat färdigt o fotat klart går du in i utforskaren letar upp mappen med ditt trainz och där i mappen screenshots där finns alla bilder färdiga att adda här.
|
Prt scr är det inte mellanslagstangenten men också vad heter mappen.
|
Citat:
Om jag inte tar fel. Så brukar den sitta till höger om F12 på ett standard tangentbord. Mappen heter Screenshots och ligger i mappen för Trainz. |
Tackar nu ska vi se hur jag ska få in dem. Det är väl inget annat man måste göra innan jag lägger in bilderna i forumet
|
Citat:
Har du TS2009. Så går det bra, då bilderna sparas som jpg där. Har du TRS2006 eller äldre version. Så sparas bilderna som tga. och då måste du ändra dom till jpg. för att kunna ladda upp dom här. Om du nu, inte länkar till dom. |
Har bara ts2009 installerat. Hur får jag in bilderna i forumet
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:01. |