Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Scenarios och scripts (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Problem med att includera STL libraries (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=28217)

bear 2010-11-14 01:56

Problem med att includera STL libraries
 
Jag håller på med att försöka implementera STL libraries bland annat för koppelhanteringen på den nya versionen av Z43 lokomotorn.

Jag har dock stött på problem som jag inte riktigt förstår mig på. När jag gör commit i Content Manager så får jag ett rött utropstecken och följande fel listade:


Warning: This asset requires a shadow mesh, but the mesh table does not contain one.
Error: Could not read file scripts msmotorvehicle.gs.

Det första är ju uppenbart att jag inte har skapat en shadow mesh för loket ännu och bör väll inte ha med saken att göra. Det andra förstår jag mig inte riktigt på då jag jag slaviskt har följt korvtigers guide och inte kan hitta några uppenbara skillnader mot relevant config på J loket. Antagligen är det helt enkelt ett skrivfel någonstans som jag inte lyckas hitta.

Se nedan för relevanta filer från loket jag försöker importera.

---- config.txt ----


script-include-table
{
mscommonsource <kuid:177292:209000>
}

extensions
{
engine 1
}
script "z43.gs"
class "z43"

mesh-table
{
default
{
mesh "z43.im"
auto-create 1

effects
{
a_slutljus_0
{
kind "corona"
att "a.red0"
directional 1
texture-kuid <kuid:137715:21001>
}

b_slutljus_0
{
kind "corona"
att "a.red1"
directional 1
texture-kuid <kuid:137715:21001>
}
}
}

a_koppel
{
mesh-asset <kuid:67375:1021>
mesh "koppel_12.im"
anim "koppel_12.kin"
att "a.koppela"
auto-create 1
att-parent "default"
}

b_koppel
{
mesh-asset <kuid:67375:1021>
mesh "koppel_12.im"
anim "koppel_12.kin"
att "a.koppelb"
auto-create 1
att-parent "default"
}

a_luft_0
{
mesh-asset <kuid:67375:1021>
mesh "luft_0_anim.im"
anim "luft_0_anim.kin"
att "a.koppela"
auto-create 1
att-parent "default"
}

b_luft_0
{
mesh-asset <kuid:67375:1021>
mesh "luft_0_anim.im"
anim "luft_0_anim.kin"
att "a.koppelb"
auto-create 1
att-parent "default"
}

a_luft_1
{
mesh-asset <kuid:67375:1021>
mesh "luft_1_anim.im"
anim "luft_1_anim.kin"
att "a.koppela"
auto-create 1
att-parent "default"
}

b_luft_1
{
mesh-asset <kuid:67375:1021>
mesh "luft_1_anim.im"
anim "luft_1_anim.kin"
att "a.koppelb"
auto-create 1
att-parent "default"
}
}

bogeys
{
0
{
bogey <kuid:191567:1095>
reversed 0
}

1
{
bogey <kuid:191567:1095>
reversed 0
}
}
engine 1
mass 20000
kind "traincar"
interior <kuid:78090:55300>
enginespec <kuid:78090:51300>
enginesound <kuid:-1:42003001>
hornsound <kuid:36713:54000>
light_color 255,255,255
ditch_color 255,200,200
description "SJ Z43 TEST"
trainz-build 2.4
category-class "XFM"
category-region "SE"
category-era "1960s;1970z;1980s"
username "SJ Z43 TEST"
author "bear_ludd"
contact-email "bear@ludd.ltu.se"

smoke0
{
attachment "a.smoke0"
mode "speed"
color 80,80,140,110
start 0,5,10,20
rate 6,10,15,20
velocity 1,1,1.5,1.5
lifetime 1,0.9,0.7,0.5
minsize 0.15
maxsize 0.5
}

thumbnails
{
0
{
image "thumb.jpg"
width 240
height 180
}
}

kuid-table
{
0 <kuid:191567:1095>
1 <kuid:-1:42004201>
2 <kuid:78090:55300>
3 <kuid:78090:51300>
4 <kuid:-1:42003001>
5 <kuid:36713:54000>
stl_koppel <kuid:67375:1021>
mstrainmonitor <kuid:177292:204091>
mscommonsource <kuid:177292:209000>
}
asset-filename "SJ Z43 TEST"
kuid <kuid:191567:1009>


---- z43.gs ----

include "msMotorVehicle.gs"

class z43 isclass MsMotorVehicle
{
};

svenolov 2010-11-14 02:41

Bear, ändra trainz-build till 3.1 så hittar ditt skript msmotorvehicle.gs.

bear 2010-11-14 10:05

Tack Svenolov för snabb hjälp. Det hade inte varit helt lätt att komma på själv.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:30.

Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009