![]() |
Fällbrons avstånd för kort
2 bifogad(e) fil(er)
Jag har installerat en fällbro. Den fälls ner när tåget kommer 200 meter från bron. Skulle behöva öka avståndet och även installera en signal som följer brons upp- och nerläge. Har lyckats få dit svs-triggen, men alla möjliga svs-kombinationer har misslyckats. Bron kan namnges. Brohalvorna förenas med ett osynligt spår.
Finns det nån som har ett tips? Nisse |
Inte för att jag vet om jag har rätt kunskap. Men går det inte att ändra avståndet i Config-filen?
Hälsningar |
Hittar inget avstånd i config. I textfile står det endast att bron är konstruerad så att när ett tåg kommer fälls bron.
Nisse |
hm..
kolla i .gs-filen som ligger i samma mapp. |
Citat:
|
Leoj: Tji .gs-mapp.
Gunter: Bascule Lift Bridge 1. Finns: http://www.ianztrainz.com.au/index.html Nisse |
Då använder sig bron av standard värdana som finns. Dock har jag inte hittat den standard filen (tack igen trainz för er icke befintliga dokumentation :mad:)
För du behöver skapa dig en egen .gs fil som du kan ändra avstånden i |
Skulle man inte kunna använda set trigger radius-verktyget som hittas i trigger-advanced menyn i surveyor? Den fungerar ju på växlar och andra triggrar.
|
Är detta nått bara i TS10?
|
Har för mig att jag läst någonstans att trigger radius har en begränsad funktion - utökar en triggers radie till 20. Med många ?????
Nisse |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:56. |