![]() |
Lokomotortråden Z43
Jag startar denna tråd för att slippa förorena Downloadtråden. Den "Ökenråtta" jag lagt ut där är experimentversioner i samarbete med Bear och Bengan. Den kommer att genomgå förändringsarbete, men DU kan vara med och hjälpa till med kommentarer och synpunkter HÄR!!!!!! Vi är visserligen tre stycken som jobbar med detta, men även sex ögon kan vara blinda ibland. DU inbjuds härmed att vara med som BETA-testare, så kom igen, tveka inte!!!
Vi har lite fler varianter av denna mångsidiga lokomotor på gång och ju bättre respons, desto snabbare utveckling. |
En fråga kring förebilden - varför kallades de "ökenråttor"?
|
Vet inte om jag är ute å cycklar nu, men gummilister runt rutorna på bears orginallok, är det ev. något som ska fixas?
|
1 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Gjorde ett hastigt försök, att försöka kladda dit en list på ena fönstret på texturen. Med lite finlir och tur, så kanske man kan få dit en liten gummilist. |
Citat:
|
Citat:
Konstigt med detta, jag har varit helt ointresserad av Z43 tills jag började försöka göra "Ökenråttan" och plötsligt blir detta intressantare än Bosjöbanan. Vår hobby är omväxlingsrik kan man lungt säga! |
Citat:
(Undrar om nån utomstående förstår vad vi snackar om? Eller tror dom att sista proppen gått i våra hjärnor?) |
Hoppas det inte är proppen som gått! Vad menar du med en kines?
|
Citat:
|
2 bifogad(e) fil(er)
Citat:
Z43:an finns i 3 generationer och av tvåan, så finns det tydligen minst två varianter. Den som Lennart har gjort i GSJ varianten (ökenråttan) med lutande front/akter och stora fönster. Sen finns det en variant till, som Lennart har hyvlat fram på Bears 3:e generation. Den med rakare front/akter och mindre rutor, som är väldigt snea, där av namnet kinesen + att strålkastarna är utanpåliggande och annan grill. Sen får vi se, om den skarpögde kan hitta något annat kul, på någon av dessa Z43:or som Lennart har lagt till eller egentligen två saker. Dom två i GSJ kostym, ska få andra kläder. Så fort jag inte hittar på en massa annat elände för Lennart, att ändra på. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
har du börjat intressera dig för matematik? Jag säger bara tre ord: "Akta dig!" Och plötsligt börjar detta Forum leva upp igen, kul! |
Citat:
|
Citat:
Jag har funderat på att göra listerna rundade på både på ytterkanten som innerkanten men det innebär att hytten måste anpassas till det. En tanke jag fick, får se vad jag hittar på? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:52. |