Svenska 3D-Tåg - Forum

Svenska 3D-Tåg - Forum (http://www.e-buzz.se/forum/index.php)
-   Trainz - Allmänt om Trainz (http://www.e-buzz.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Ett STORT TACK, Lennart. För allt. (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31200)

Bengan 2011-10-31 15:53

Ett STORT TACK, Lennart. För allt.

8 bifogad(e) fil(er)
Lennart, nu när du jubilerar med det 10:de ångloket.
Så ligger det väl på plats, att vi tackar för allt material som du har åstakommit genom åren.

Var på väg, att lägga Trainz bakom mig, för ett par år sedan. Sen började du, att spotta ut en massa saker. Som smittade av sig på andra, som också spottade ut lite mer material till Trainz. Så nu sitter man fast, några år till.

Sänder ett STORT TACK, till alla er andra också, som har börjat spotta ut en hel del material till Trainz.

En liten sämre bildkavalkad, på allt Lennarts material.
Från hus, spår, lok, vagnar m.m.

bjornl 2011-10-31 15:57

Rätt Bengan

Det är på sin plats.

Han leve: Hurra, Hurra, Hurra, Hurra ...... Hurra:tumme_upp::tumme_upp:

MVH / BjörnL

Bengan 2011-10-31 15:59

8 bifogad(e) fil(er)
Lite mer material från Lennart + andras som han har bearbetat.

Sen kan ju tilläggas, att på många lok och vagnar.
Så finns det flera valmöjligheter, så det blir bra mycket fler saker än vad som syns på bilderna.

EDIT: Ursäkta storleken på bilderna, glömde bort att krympa ner dom lite.

rely 2011-10-31 16:10

Ja man tappar minst sagt ord för att beskriva hur underbart det hela ser ut.

Kan inte mer än att hålla med om att LAn och ni andra förtjänar ett ENORMT STORT TACK för allt som han har byggt och allt som han/ni har släppt och låtit oss som inte kan ett dugg om trainz byggande ta del av och kunna njuta av att se ett maffigt svenskt ångtåg eller ett tungt malm tåg komma kämpandes upp för en tung backe. Ni låter ungdommar som mig uppleva tiden som är förbi och ni hjälper mig att ta mig till den tiden då tågen verkligen var A och O för transport i sverige.

Totte 2011-10-31 16:42

Tack Bengan för du visade fina bilder! Det är ju otroligt arbete lan har gjort dem. Det är roligt att se, fast jag inte har Trainz.

stina 2011-10-31 16:56

Kan bara hålla med..

Visst är det ett superjobb som Lan och alla andra som lägger ut material för nedladdning här har gjort.. o nu finns de ju till min förtjusning i Växelströmsversionen också... speciellt gladde jag mig åt Märklinrälsen som lanserades i augusti... Fortsätt gärna er gärning.. och ta det lugnt.. i byggandet o lanserandet... vi har tålamod...
TACK ÄNNU EN GÅNG!!

lan 2011-10-31 17:28

Tack för alla värmande ord!!!

3 bifogad(e) fil(er)
När jag ser Bengans bildkavalkad blir jag själv förvånad, men har man bygglust så har man!
Bevis på att arbete pågår blir några bilder på "hybriderna" Wp "PAN" 891mm och Wt "TOR" 1067mm som jag planerar släppa när NG Koppel släpps snart.

leoj 2011-10-31 17:59

Jössös!
Vad ska man säga :o

Grymt =D

Vet ju knappt vart man hittar hälften av dessa objekt!
Eller så har jag redan laddat ner dessa och så har de fallit i glömska :/

Måste försöka ta tag i mina alla objekt så jag också får med några på listan ;P

Fredrik 2011-10-31 20:27

oj jösses!!! När man ser allt samlat så blir det verkligen maffigt! Det är ingen dålig massproducent som hållt igång!

Hatten av för Lennart! :tumme_upp:

spyfrog 2011-10-31 20:41

Fantastiskt Lan!
Jag visste att du hade gjort mycket men det här är ju rent enormt.
När Bengan visar det så här så framstår det verkligen hur otrolig det som du gjort är. :applad:

svenolov 2011-10-31 21:02

Oj, oj, oj. Ser lite avskräckande ut just nu, när jag precis ska till att göra nya grundskript för hytterna. Nya hyttskript för diesel och ånga, samt uppdaterade skript för el. Och så klämmer vi in en ny version av STL-koppel också, och nya funktioner när det gäller strålkastare och slutljus m.m.

Jag tackar också Lennart för att han håller mig sysselsatt (fast jag aldrig hinner provköra). ;)

josu 2011-10-31 21:20

Ett stort tack till...

Oj, vilket smörgåsbord, LAn!
Den tid jag har varit här på forumet så har jag ALDRIG trott att du gjort allt detta! Jag avgudade dig redan förut för Y7, alla ångloken, paprikatåget, metropolbussen m.fl. men nu så kan jag inte med ord beskriva hur imponerad jag är av allt du byggt. Jag sitter och väntar på Svenolovs script (vilket han är SUVERÄN på att göra... ;)). Att han fixar ännu fler finesser gör det bara ÄNNU MER VÄRT att vänta på! Vad skulle jag och vi trainzare här på forumet göra utan er, alla modellbyggare, banbyggare och andra skapande!

Beröm till er!!!

lan 2011-10-31 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av svenolov (Inlägg 248153)
Oj, oj, oj. Ser lite avskräckande ut just nu, när jag precis ska till att göra nya grundskript för hytterna. Nya hyttskript för diesel och ånga, samt uppdaterade skript för el. Och så klämmer vi in en ny version av STL-koppel också, och nya funktioner när det gäller strålkastare och slutljus m.m.

Jag tackar också Lennart för att han håller mig sysselsatt (fast jag aldrig hinner provköra). ;)

Det här låter ju bra, om Svenolov är med i utvecklingen så vet jag att här kommer att hända saker. Det tunga signalarbetet har haft hög prioritet det vet jag och jag hoppas att det är på väg att ros iland!? Som tur är är tiden inget problem för oss pensionärer!

baloo406 2011-11-01 09:33

Verkligen en hel del du har producerat lan.
Skam att säga använder jag inte mycket av dina alster, med undantag av, dina STL laster. Vilka passar bra i några av industrierna jag har. Man bockar och tackar :tumme_upp:

GBSF 2011-11-01 10:01

Så otroligt snyggt och välgjort Lan. Du (och dina medarbetare) är helt klart eliten till Trainz!

En annan sak; Borde inte ni skaffa en egen hemsida för att ladda upp allt på? Känns som att det skulle vara mera organiserat om allt ligger på en och samma sida, då de lätt glöms bort och försvinner i de oändliga sidorna med Svenska downloads här på forumet, på tal om det, ett stort tack till alla andra som gör saker för Trainz! :ber:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:21.