![]() |
Ersättning för Acelas ljud
1 bifogad(e) fil(er)
Eftersom många addon-tåg använder sig av orginal Acelas ljud, som inte är speciellt bra, har jag fixat några ersättningsfiler. Jag har endast laddat upp sms-filer som ersätter Acelans. För att höra ljuden, måste ni dessutom ladda ner Taurussound 1.3 från thetrain.de. Gör såhär:
1: Ladda ner min bifogade fil, packa upp den och ersätt de gamla filerna i Trains/Trainset/Acela/Sound-mapp. 2: Ladda ner Taurussound 1.3 från http://www.thetrain.de/de/downloadar...sound-msts-de/. OBS!!! Det går väldigt långsamt att ladda ner från thetrain.de om man inte har registrerat sig. 3: Efter att nedladdningen är färdig, packar ni upp Taurussound1.3.zip. Då hittar ni en mapp som heter Taurus. Den innehåller en mängd wav-filer. Kopiera alla dem och klistra in i Acelas sound-mapp. 4: Nu har Acelan och alla addon-tåg som använder sig av Acelans ljud fint och realistiskt ljud som passar moderna lok & motorvagnar. |
Hej!
Ska jag ta bort alla Waw-filer i soundmappen innan jag klistrar Taurus ljud? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu funkar ljuden bra! Tack bönan! Bra gjort!
|
Bra att du fick det att fungera!:tumupp:
|
Citat:
Veldig bra! Mer autentisk lyd! Bra tips, Bönan! |
Hei Jeg får ikke Taurus lyd på X50-54 og lurer på hvorfor jeg har testet med andre tog som bruker ACELA lyd og der er det Taurus lyd så hvorfor har jeg da ikke noe lyd på X50-54 når jeg har det på f.eks El18 får ikke noe feilmeldinger heller:datastrul::confused::confused:
|
Citat:
Det hänger på eng och wag filerna. De måste vara länkade till Acela vilket inte gör det. |
men det trur jeg for vis jeg fjernet Taurus lyden og satt inn den orginale ACELA lyden da fikk jeg acela lyd på X50-54 men så fort jeg fjerntet ACELE lyden var lyden borte prøvde å ha ACELA lyd og Taurus lyd i samma mapa og da var det bare X50-54 som fikk acela lyd og resten Taurus så det må være noe feil i SMS filene til X50-54 uten at jeg tør å påstå det
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:59. |